Pubblicato: 2022-12-27

Reminiscencje dzieciństwa — uwagi na marginesie kreatywnego pisania w glottodydaktyce polonistycznej

Maria Wacławek Logo ORCID
Sezione: Koniec dzieciństwa, jakie znamy?
https://doi.org/10.31261/PiL.2022.04.15

Abstract

Artykuł stanowi refleksję na temat pracy z tekstem literackim na lekcjach języka polskiego jako obcego, na których kontakt z utworem służy przede wszystkim nauce języka. Ważne jest doskonalenie pisania, kompetencji tekstotwórczych. Przedstawiono konceptualizacje dzieciństwa w wybranych tekstach paraliterackich, które powstały jako wynik kreatywnych ćwiczeń transformacyjnych wiersza Zbigniewa Herberta. Na końcu ukazano rozważania dotyczące uczniów z kontekstem migracyjnym i ich potrzeb edukacyjnych. Zasugerowano przydatność opisanej metody również w przypadku pracy z taką grupą docelową, a także konieczność łączenia doświadczeń dydaktyki i glottodydaktyki polonistycznej.

Regole di citazione

Wacławek, M. (2022). Reminiscencje dzieciństwa — uwagi na marginesie kreatywnego pisania w glottodydaktyce polonistycznej. Paidia I Literatura, (4), 1–25. https://doi.org/10.31261/PiL.2022.04.15

Citato da / Condividi

N. 4 (2022)
Pubblicato: 2022-12-30


eISSN: 2719-4167
Ikona DOI 10.31261/PiL

Editore
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Questo sito utilizza i cookie per funzionare correttamente. Per usufruire appieno della piattaforma, accetta i cookie.