Bernacka-Langier A. i in., 2010, Ku wielokulturowej szkole w Polsce. Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II i III etapu kształcenia (w szkołach m.st. Warszawy), Warszawa. https://um.warszawa.pl/documents/21449838/21614882/ku_wielokulturowej_szkole.pdf/df208b29-4369-2169-a65b-4eb6df325fdb?t=1634497737318 [data dostępu: 29.08.2022].
Google Scholar
Białek K., red., 2015, Międzykulturowość w szkole. Poradnik dla nauczycieli i specjalistów, Warszawa. http://bc.ore.edu.pl/Content/759/Miedzykulturowosc_w_szkole+1.pdf [data dostępu: 28.08.2022].
Google Scholar
Bogunia-Borowska M., red., 2006, Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, Kraków.
Google Scholar
Callois R., 1997, Gry i ludzie, tłum. Tatarkiewicz A., Żurowska M., Warszawa.
Google Scholar
Ciesielska-Musameh R., 2017, Literatura w nauczaniu cudzoziemców. Poradnik metodyczny. Część druga: Praca z tekstem literackim na zajęciach językowych. http://docplayer.pl/39455545-Literatura-w-nauczaniu-cudzoziemcow.html [dostęp: 28.08.2022].
Google Scholar
Cudak R., 2010, Edukacja literacka na kursach języka polskiego jako obcego, w: Achtelik A., Kita M., Tambor J., red., Sztuka i rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego, t. 2, Katowice.
Google Scholar
Cudak R., Hajduk-Gawron W., 2016, Problematyka adaptacji tekstu w edukacji literackiej cudzoziemców, w: Jaskółowa E., Krzyżyk D., Niesporek-Szamburska B., Wójcik-Dudek M., red., przy współpr. Jagodzińskiej D. i Zok-Smoły A., Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki, t. 1, Katowice.
Google Scholar
Cummins J., 2008, BISC and CALP: Empirical and Theoretical Status of the Distinction, in: B. Street, N.H. Hornberg, eds., New Encyclopedia of Language and Education, 2nd Edition, vol. 2: Literacy, New York.
Google Scholar
Czerkies T., 2012, Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego (z elementami pedagogiki dyskursywnej), Kraków.
Google Scholar
Czerkies T., 2019, Literackie lustro kultury. Literatura polska w ćwiczeniach dla obcokrajowców, poziom B.1.2—C.1, Kraków.
Google Scholar
Dyduchowa A., 1984, Próba klasyfikacji metod kształcenia sprawności językowej, „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”, t. 5, Kram J., Polański E., red. Dyduchowa A.,1988, Metody kształcenia sprawności językowej uczniów. Projekt systemu, model podręcznika, Kraków.
Google Scholar
ESOKJ, 2003: Europejski system opisu kształcenia językowego. Uczenie się — nauczanie — ocenianie, W. Martyniuk, przeł. Warszawa.
Google Scholar
Gębal P.E., Miodunka W.T., 2020, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Warszawa.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., red., 2015, Adaptacje II. Transfery kulturowe, Katowice.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., Madeja A., red., 2013, Adaptacje I. Język — literatura — sztuka, Katowice.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., Pospiszil K., red., 2018, Adaptacje III. Implementacje, konwergencje, dziedziczenie, Katowice.
Google Scholar
ISJP, 2000: Inny słownik języka polskiego, Bańko M., red, t. 1—2, Warszawa.
Google Scholar
Karolak C., 1999, Dydaktyka literatury wobec potrzeb nauki języka w warunkach obcokulturowych, Poznań.
Google Scholar
Kita M., 1998, Wybieram gramatykę! Gramatyka języka polskiego w praktyce (dla cudzoziemców zaawansowanych), t. 1—2, Katowice.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., 1993a, Sztuka pisania. Ćwiczenia redakcyjne dla klas IV—VI. Metodyczny podręcznik nauczyciela, Warszawa.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., 1993b, Sztuka pisania. Ćwiczenia redakcyjne dla klas IV—VI. Zeszyt ucznia, Warszawa.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., Steczko I., Wiatr K., 2003a, Sztuka pisania. Podręcznik do języka polskiego, klasy 1—3 gimnazjum. Ćwiczenia redakcyjno-stylistyczne. Książka nauczyciela, Kraków.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., Steczko I., Wiatr K., 2003b, Sztuka pisania. Podręcznik do języka polskiego, klasy 1—3 gimnazjum. Ćwiczenia redakcyjno-stylistyczne. Książka ucznia, Kraków.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., Wiatr K., 2006, Nowa sztuka pisania. Ćwiczenia redakcyjne dla klas IV—VI, Kraków.
Google Scholar
Kołodziejska E., 2009, Lekcje CLIL, w: Komorowska H., red., Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa.
Google Scholar
Koziołkiewicz E., 2020, Tokarczuk dla wszystkich. Adaptacja tekstu prozatorskiego do nauczania języka polskiego jako obcego na niższych poziomach zaawansowania, „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”, t. 30, Jaskółowa E., Dobrotová I., red. Kozłowski A., 1991, Literatura piękna w nauczaniu języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2012, Między językiem ojczystym a obcym. Nauczanie i uczenie się języka odziedziczonego na przykładzie szkolnictwa polonijnego w Chicago, Kraków.
Google Scholar
Łukasiewicz J., 2001, Herbert, Wrocław.
Google Scholar
Michułka D., 2004, Miejsce literatury w nauczaniu cudzoziemców. Propozycja antologii, w: Dąbrowska A., red., Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, Wrocław.
Google Scholar
Miodunka W.T., i in., 2018, Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza — stan — perspektywy, Katowice.
Google Scholar
Mrozowska H., 2001, Tekst literacki jako strategia dydaktyczna w nauce języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2018, Kompetencja tekstotwórcza w języku odziedziczonym, czyli o kreacji i zabawie w procesie tworzenia tekstów, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2(22): Niesporek-Szamburska B., red., Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., red., 2018, „Postscriptum Polonistyczne” nr 2(22): Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych.
Google Scholar
Opacka-Walasek D., 2001, Czytając Herberta, Katowice.
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., Marta Szymańska M., 2017, W polskiej szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Przewodnik. https://www.ore.edu.pl/wpcontent/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=16877 [data dostępu: 28.08.2022].
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., Szymańska M., 2018, Metodyka nauczania języka edukacji szkolnej uczniów z doświadczeniem migracji. Metoda JES-PL — matematyka, Kraków. http://metodajes.pl/wp-content/uploads/2020/05/Metodyka-nauczania-je%CC%A8zykaedukacji-szkolnej-ucznio%CC%81w-z-dos%CC%81wiadczeniem-migracji.-Metoda-JES-PL-matematyka.pdf [data dostępu: 28.08.2022].
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., Szymańska M., 2019, Program nauczania języka polskiego jako drugiego dla oddziałów przygotowawczych, Kraków. http://fundacjareja.eu/wp-content/uploads/2015/11/Program-nauczania-je%CC%A8zyka-polskiego-jako-drugiego-dlaoddzia%C5%82o%CC%81w-przygotowawczych-w-szkole-podstawowej.pdf [data dostępu: 29.08.2022]
Google Scholar
Polański E., Orłowa K., 1993, Kształcenie językowe w klasach 4—8. Poradnik metodyczny, Warszawa.
Google Scholar
Postman N., 2001, W stronę XVII stulecia. Jak przeszłość może doskonalić naszą przysość, Frąc R. przeł., Warszawa.
Google Scholar
Próchniak W., 2012, Klucz do wierszy. Poezja w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Lublin.
Google Scholar
Próchniak W., 2022, Rewolucja funkcjonalna. O literackich i kulturowych aspektach nauczania języka polskiego jako obcego, „Poradnik Językowy”, nr 1.
Google Scholar
Seretny A., 2014, Czytanie ekstensywne — tekst w perspektywie glottodydaktycznej, „Postscriptum Polonistyczne” nr 1(13), Bąk M., Nęcka A., red., Katowice.
Google Scholar
Seretny A., 2018, Język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej — zarys problematyki, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2(22): Niesporek-Szamburska B., red., Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., red., 2021, Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego. Konteksty — dylematy — trendy, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., 2006, Nauka o literaturze i teksty literackie w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiego, w: Lipińska E., Seretny A., red., Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Smolińska-Theiss B., 2003, Dzieciństwo, w: Pilch T., red., Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1: A—F, Warszawa.
Google Scholar
Staff L., 1985, Wybór poezji, wybór i wstęp Jastrun M., oprac. przypisów Bojarska M., Wrocław.
Google Scholar
Szałastra-Rogowska B., 2017, Literatura bliska i daleka. Szkice z zakresu glottodydaktyki, Katowice.
Google Scholar
Szybura A., 2016, Nauczanie języka polskiego i francuskiego jako języków edukacyjnych. Ujęcie porównawcze, w: Janowska I., Gębal P.E., red., O lepsze jutro studiów polonistycznych w Polsce, Kraków.
Google Scholar
Szymborska K., 2013, W laboratorium „children studies”. Dziecko i dzieciństwo w nowoczesnym dyskursie, w: Niesporek-Szamburska B., Wójcik-Dudek M., red., Nowe opisywanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań, Katowice.
Google Scholar
Tsai N., 2010, Tekst literacki a metody nauczania języków obcych, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17: Zarzycka G., Rudziński G., red., Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego — 2, Łódź.
Google Scholar
Turkowska E., 2006a, O pożytkach z literatury na lekcji języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 4.
Google Scholar
Turkowska E., 2006b, Metody pracy z tekstem literackim na lekcji języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 6.
Google Scholar
Turkowska E., 2009, Praca z liryką na lekcji języka obcego dla początkujących, „Języki Obce w Szkole”, nr 4.
Google Scholar
USJP 2003: Uniwersalny słownik języka polskiego, Dubisz S., red., t. 1—4, Warszawa.
Google Scholar
Wacławek M. [w oprac.], Homo faber w (glotto)dydaktyce polonistycznej. O twórczym wykorzystaniu wzoru i roli nauczyciela.
Google Scholar
Wacławek M., 2020, Od adaptacji do spektaklu na motywach dzieła — z doświadczeń glottodydaktycznych, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio N — Educatio Nova”, nr 5.
Google Scholar
Wacławek M., 2021, Plus minus wiersz — o metodzie analizy i twórczego wykorzystania wzorów na lekcji języka polskiego jako obcego, w: Wieczorek I., Roter-Bourkane A., Glottodydaktyka polonistyczna. Strategie — wartości — wyzwania, Poznań.
Google Scholar