Andruszkiewicz M., 2012, O związkach teorii prawa i teorii literatury (refleksje w kontekście tendencji ponowoczesnych), w: Samonek A., red., Teoria prawa między nowoczesnością a postnowoczesnością, Kraków.
Google Scholar
Andruszkiewicz M., 2017, Prawo w literaturze (law in literature). O stosowności literackiej analizy prawa w prawoznawstwie, w: Kondratczyk-Przybylska D., Niewiadomski A., Walewska E., red., Język prawny i prawniczy. I Kongres ogólnopolski, Warszawa.
Google Scholar
Bakke M., 2010, Bio-transfiguracje: Sztuka i estetyka posthumanizmu, Poznań.
Google Scholar
Cybulska R. i in., 2017, Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, Warszawa.
Google Scholar
Dolin K., 2007, A Critical Introduction to Law and Literature, Cambridge—New York.
Google Scholar
Jakubowiak M., 2016, Prawo i literatura. Od dydaktyki do polityki, „Czas Kultury”, z. 3, s. 177—184.
Google Scholar
Jakubowiak M., 2017, Kulturowe studia nad prawem autorskim, „Er(r)go. Teoria — Literatura — Kultura”, nr 34, s. 115—131.
Google Scholar
Kuisz J., Wąsowicz M., red., 2015, Prawo i literatura. Szkice, Warszawa.
Google Scholar
Kuisz J., Wąsowicz M., red., 2017, Prawo i literatura. Szkice drugie, Warszawa.
Google Scholar
Lizisowa M.T., 1998, Prawem sądzić, czyli o języku Statutów litewskich w „Panu Tadeuszu”, Kraków.
Google Scholar
Maroń G., 2018, Beletrystyczne i filmowe aluzje w argumentacji prokuratora w świetle orzeczeń sądów Stanów Zjednoczonych, „Prokuratura i Prawo”, nr 7—8, s. 192—222.
Google Scholar
Maroń G., 2020, Odniesienia do popkultury w uzasadnieniach orzeczeń polskich sądów, „Przegląd Prawa Publicznego”, nr 5, s. 25—41.
Google Scholar
Posner R.A., 1988, Law and Literature: A Misunderstood Relation, Cambridge.
Google Scholar
Ward I., 1995, Law and Literature. Possibilities and Perspectives, Cambridge.
Google Scholar
Wawrzyniak J., 1977, Równość obywateli PRL, Warszawa.
Google Scholar
West R., 1985, Jurisprudence as Narrative: An Aesthetic Analysis of Modern Legal Theory, „New York University Law Review”, nr 2, s. 145—211.
Google Scholar
White J.B., 1973, The Legal Imagination, Chicago.
Google Scholar
Zarębina M., 1999, Poeta wśród prawników. O „Panu Tadeuszu inaczej”, Kraków.
Google Scholar
Zeidler K., 2018, Estetyka prawa, Gdańsk—Warszawa.
Google Scholar
Zeidler K., 2019, Prawo i literatura. Garść uwag spóźnionych, w: Zeidler K., Zajadło J.,
Google Scholar
Kamień J., red., Prawo i literatura. Parerga, Gdańsk, s. 15—28.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
Andruszkiewicz M., 2014, Interpretacja prawnicza a interpretacja literacka — kilka uwag, „Krytyka Prawa”, t. 6. https://publisherspanel.com/api/files/view/20957.pdf [data dostępu: 22.04.2022].
Google Scholar
Bełza M., 2016, Inny, „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, z. 1, s. 99—112. http://bityl.pl/wDcCV [data dostępu: 28.04.2022].
Google Scholar
Christ M., 2013, Indywidualizacja i skuteczność procesu kształcenia a zdolności kierunkowe uczniów integrowanej edukacji wczesnoszkolnej, Katowice. http://bityl.pl/OAh83 [data dostępu: 12.05.2022].
Google Scholar
Gołębniak B.D., 2008, Wyjść poza scjentystyczne i personalistyczne myślenie o „uczeniu się uczenia”, w: Filipiak E., red., Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, Bydgoszcz. http://bityl.pl/jL2uj [data dostępu: 15.03.2022].
Google Scholar
Haloszka J., 2018, Nierówności społeczne wciąż wywołują emocje, „Życie Uniwersyteckie” z 20 listopada 2018. https://uniwersyteckie.pl/zycie/nierownosci-spoleczne-wciaz-wywoluja-emocje [data dostępu: 22.04.2022].
Google Scholar
Markowska-Manista U., Dąbrowa E., 2016, Uczeń jako „Inny” w polskiej przestrzeni edukacyjnej — krytyczne spojrzenie na szkołę w kontekście zróżnicowania kulturowego, „Edukacja Międzykulturowa”, nr 5, s. 34—51. http://bityl.pl/mp474 [data dostępu: 20.05.2022].
Google Scholar
Maroń G., 2010, Formuły sprawiedliwości dystrybutywnej, „Resovia Sacra. Studia Teologiczno-Filozoficzne Diecezji Rzeszowskiej”, z. 17, s. 195—218. http://bityl.pl/bTv11 [data dostępu: 12.05.2022].
Google Scholar
Sakowicz-Boboryko A., 2010, Edukacja integracyjna jako szansa dla wszystkich — założenia a rzeczywistość, w: Jaszczyszyn E., Szada-Borzyszkowska J., red., Edukacja dziecka — mity i fakty, Białystok. http://bityl.pl/wiydZ [data dostępu: 8.04.2022].
Google Scholar
Sosnowski B., 2016, Geneza, rola i cechy preambuły w aktach prawnych, „Zeszyt Studencki Kół Naukowych Wydziału Prawa i Administracji UAM”, nr 6, s. 207—221. http://bityl.pl/CTCc8 [data dostępu: 28.04.2022].
Google Scholar
Ustawa z dnia 11 marca 1932 r. o ustroju szkolnictwa. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19320380389/O/D19320389.pdf [data dostępu: 12.04.2022].
Google Scholar
Ustawa z dnia 15 lipca 1961 r. o rozwoju systemu oświaty i wychowania. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19610320160/O/D19610160.pdf [data dostępu: 15.04.2022].
Google Scholar
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19940240083/U/D19940083Lj.pdf [data dostępu: 12.04.2022].
Google Scholar
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19910950425/O/D19910425.pdf [data dostępu: 13.04.2022]
Google Scholar