Bernstein B., 1980: Socjolingwistyka a społeczne problemy kształcenia. W: Język i społeczeństwo. Red. M. Głowiński. Przeł. J. Arnold et al. Warszawa: Czytelnik, s. 83—119.
Google Scholar
Bokszański Z., 1999: Tożsamość kolektywna a stereotypy. „Acta Universitatis Lodziensis Folia Sociologica”, nr 28, s. 25—33.
Google Scholar
Bourdieu P., 2005: Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia. Przeł. P. Biłos. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Dyczek B., 2005: Pamięć historyczna a elementy tożsamości oraz niektóre aspekty kapitału kulturowego i społecznego młodzieży z Cieszyna i Czeskiego Cieszyna. W: Forum Socjologiczne. Pamięć a przestrzeń. Red. P. Czajkowski, B. Pabjan, M. Zuber. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 258—297.
Google Scholar
Dyczek B., 2020: Kapitał kulturowy i społeczny młodzieży na Śląsku Cieszyńskim. Wrocław: Wydawnictwo Chronicon.
Google Scholar
Greń J., 1974: Statystyka matematyczna. Modele i zadania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Holt D.B., 1998: Does Cultural Capital Structure American Consumption? “The Journal of Consumer Research”, Vol. 25, No. 1, s. 1—25.
Google Scholar
Korczyński T.M., 2017: Religijność a stereotypy narodowe. Analiza socjologiczna badań polskiej młodzieży w paradygmacie fenomenologicznej socjologii wiedzy. “Journal of Modern Science”, Vol. 32(1), s. 29—44.
Google Scholar
Kurcz Z., 2010: Socjologia pogranicza i człowiek pogranicza w świetle polskich doświadczeń. W: Okolice socjologicznej tożsamości. Red. Z. Kurcz, I. Taranowicz. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 283—301.
Google Scholar
Lewowicki T. et al., red., 2002: Kwestie wyznaniowe w społecznościach wielokulturowych Cieszyn: Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie.
Google Scholar
Lewowicki T. et al., red., 2003: Świat wartości i edukacja międzykulturowa. Red. T. Lewowicki et al. Cieszyn—Warszawa: Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Google Scholar
Lewowicki T. et al., red., 2008: Socjalizacja i kształtowanie się tożsamości — problemy i sugestie rozwiązań. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Urban J., red., 2009: Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T. 1: Konteksty teoretyczne. Warszawa—Cieszyn—Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Putnam R.D., 2008: Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych. Przeł. P. Sadura, S. Szymański. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Różańska A., 2010: Dynamika poczucia tożsamości religijnej młodzieży na pograniczu polsko-czeskim i jej edukacyjne uwarunkowania. W: Dziedzictwo kulturowe jako klucz do tożsamości pogranicza polsko-czeskiego. Red. H. Rusek, A. Pieńczak, J. Szczyrbowski. Cieszyn—Katowice—Brno: Offsetdruk i media, s. 248—263.
Google Scholar
Rusek H., 2003: Tożsamość pogranicza. Wprowadzenie. W: Pogranicza kulturowe i etniczne w Polsce. Red. Z. Kłodnicki, H. Rusek. „Archiwum Etnograficzne”. T. 41. Wrocław: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Uniwersytet Wrocławski, s. 7–10.
Google Scholar
Rusek H., Kasperek A., 2012: Sympatie i antypatie polsko-czeskie w świetle badań nad antagonizmem i pojednaniem polsko-czeskim na Śląsku Cieszyńskim. W: TRANSCARPATHICA Prace EuroInstytutu Polsko-Czesko-Słowackiego, T. 1: Pogranicze — Sąsiedztwo — Stereotypy. Przypadek polsko-czeskich relacji wraz z francusko--niemieckim casestudy. Red. A. Kasperek. Cieszyn—Katowice: Interfon, s. 97—129.
Google Scholar
Rusek H., Pieńczak A., Szczyrbowski J., red., 2010: Dziedzictwo kulturowe jako klucz do tożsamości pogranicza polsko-czeskiego. Cieszyn—Katowice—Brno: Offsetdruk i media.
Google Scholar
Świątkiewicz W., 1993: Rola religijności w procesach legitymizacji społecznego świata. W: Społeczny świat i jego legitymizacje. Red. Idem. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 25—43.
Google Scholar
Znaniecki F., 1974: Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar