Abrasowicz G., 2016: Dramat ciała, ciało w dramacie. Twórczość serbskich i chorwackich dramatopisarek w latach 1990—2010. Wrocław, Atut.
Google Scholar
Abrasowicz G., Nikodemska B., 2014: H / artefaktyczny angaż społeczny. „Rita Baum”, nr 34, s. 58—63.
Google Scholar
Bal E., 2015: Jak działać przekładami? O tłumaczeniu tekstów dla teatru w kontekście performatywnego zwrotu w humanistyce. „Przekładaniec”, nr 31, s. 31—54.
Google Scholar
Bibik B., 2016: Od Autorki. W: Eadem: Translatoris vestigia: Projekcje inscenizacyjne wybranych polskich tłumaczy Orestei Ajschylosa. Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 9—34.
Google Scholar
Bodroža S., red., 2013: Biseri iz upravničkih fioka. Beograd, Ustanova kulture gradske opštine Stari Grad Parobrod.
Google Scholar
Bogusławska M., 2017: Kulturowe aspekty recepcji serbskiego dramatu w polskim teatrze współczesnym. „Studia Litteraria Universitatis Iagellonicae Cracoviensis”, nr 12, z. 1, s. 1—13.
Google Scholar
Bošković V., red., 2012: Prst. Zbirka savremene drame 2. Beograd, Hartefakt fond.
Google Scholar
Braszczyński O., 2014: Wstęp do myślenia o performatywnym czytaniu dramatu. W: A. Grabowski, J. Kopciński, red.: Dramat w tekście — tekst w dramacie. Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, s. 49—60.
Google Scholar
Cielesta A., Zwierzchowska D., 2011: Dramat serbski po 1995 roku. W: A. Cielesta, L. Małczak, D. Zwierzchowska, red.: Serbska ruletka. Dramat serbski po 1995 roku. T. 1. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Demirski P., 2015: Teatr dramatopisarzy. „Polish Theatre Journal”, nr 1, s. 1—6.
Google Scholar
Ðerić Z., red., 2016: Nova srpska drama 2007—2015. Novi Sad, Sterijino pozorje.
Google Scholar
Dragović N., 2009: Dramaty Aleksandra Popovicia. Głos reżysera. „Południowosłowiańskie Zeszyty Naukowe. Język — Literatura — Kultura”, nr 6, s. 195—199.
Google Scholar
Ðurić D., 2013: Politika i teatar: „Zoran Đinđić” Olivera Frljića i „Oni žive” Milana Markovića i Maje Pelević. „Poznańskie Studia Slawistyczne”, nr 5, s. 89—101.
Google Scholar
Golka M., 2010: Imiona wielokulturowości. Warszawa, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza.
Google Scholar
Grabowski A., Kopciński J., 2014: Dramat — przedmiot do odnalezienia (słowo wstępne). W: A. Grabowski, J. Kopciński, red.: Dramat w tekście — tekst w dramacie. Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, s. 7—26.
Google Scholar
Injac G., red., 2011: Postpolityczność. Antologia nowego dramatu serbskiego. Kraków, Panga Pank.
Google Scholar
Jezerkić V., Jovanov S., red., 2006: Predsmrtna mladost: antologija najnovije srpske drame (1995—2005). I deo. Novi Sad, Sterijino pozorje.
Google Scholar
Jezerkić V., Jovanov S., red., 2007: Istorija i iluzija: antologija najnovije srpske drame (1995—2005). II deo. Novi Sad, Sterijino pozorje.
Google Scholar
Kielawski R., Samanipour A., 2015: Różne wymiary udomowienia w tłumaczeniu dramatu — „Love and Information Caryl Churchill” w przekładzie Pawła Demirskiego. W: A. Filipek, M. Osiecka, M. Gwóźdź, K. Małajowicz, red.: Wkład w przekład 3. Kraków, Korporacja Ha!art, s. 159—176.
Google Scholar
Krnajski K., Jovanov S., red., 2015: Antologija drama dobitnika Mihizove nagrade. Kraljevo, Biblioteka „Pozorja” / Kulturni centar „Ribnica”.
Google Scholar
Lazin M., 2007: Nova drama — nova gluma? W: S. Anđelković, B. Senker, red.: Govor drame. Govor glume. Zagreb, Disput, s. 103—117.
Google Scholar
Lehmann H.-T., 2004: Teatr postdramatyczny. D. Sajewska, M. Sugiera, tłum. Kraków, Księgarnia Akademicka.
Google Scholar
Majdzik K., 2013: Literatura chorwacka i jej polscy ambasadorzy. Uwagi do bibliografii przekładów literatury chorwackiej w Polsce w latach 2007—2013. „Przekłady Literatur Słowiańskich”, t. 5, cz. 2, s. 43—60.
Google Scholar
Małczak L., 2014: Przekłady literatury serbskiej w Polsce w latach 2007—2013. „Przekłady Literatur Słowiańskich”, t. 5, cz. 2, s. 141—149.
Google Scholar
Milivojević Mađarev M., 2015: Šta se štampa, a šta izvodi od savremene srpske dramske književnosti (2003—2015). „Scena”, nr 4, s. 126—135.
Google Scholar
Milivojević Mađarev M., 2016: Novo iščitivanje prvonagrađenih drama. W: Z. Ðerić, red.: Nova srpska drama 2007—2015. Novi Sad, Sterijino pozorje, s. 353—366.
Google Scholar
Morawski W., 1998: Zmiana instytucjonalna. Społeczeństwo, gospodarka, polityka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Nelević N., 2012: Siroti dramski tekst: novi pristupi pozorištu. „Gest”, nr 3, s. 69—72.
Google Scholar
Nikolić D., 2015: Prepoznavanje novih tokova u srpskoj dramaturgii. „Scena”, nr 1 / 2, s. 52—54.
Google Scholar
Niziołek J., 2014: Cztery razy „Don Juan”: polskie dwudziestowieczne przekłady Moliera. Kraków, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Pucek Z., 2005: Arjun Appadurai i antropologia bez granic. W: A. Appadurai: Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji. Z. Pucek, tłum. Kraków, Universitas, s. XII—XIV.
Google Scholar
Ratajczakowa D., 2006: W krysztale i w płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze. Cz. 2. Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 9—17.
Google Scholar
Romčević N., 2011: Teatr w Serbii w latach 1990—2010. L. Małczak, tłum. W: Serbska ruletka. Dramat serbski po 1995 roku. T. 1. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 43—49.
Google Scholar
Saganiak M., 2014: Lektura dramatu — czyli o możliwej wyższości czytelnika dramatu nad widzem spektaklu. W: A. Grabowski, J. Kopciński, red.: Dramat w tekście — tekst w dramacie. Warszawa, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, s. 27—48.
Google Scholar
Sokulska A., 2014: Dramat kobiecy, kobieta w dramacie. Wokół dramaturgii Mai Pelević. „Studenckie Zeszyty Naukowe Instytutu Filologii Słowiańskiej UJ”, numer specjalny, s. 5—51.
Google Scholar
Stefanović M., Kaliterna T., red., 2011: Radnici umiru pevajući. Drame. Beograd, Hartefakt fond.
Google Scholar
Tokarz B., 2006: Model przekładu a stereotyp płci. W: P. Fast, red.: Płeć w przekładzie. Katowice, Wydawnictwo Śląsk—Częstochowa, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej.
Google Scholar
Vujanović A., 2004: Drama bez scene: hrapave konceptualizacije dramske produkcije novih autora u Srbiji. „Scena”, nr 4. Dostępne w Internecie: http://www.pozorje.org.rs/stari-sajt/scena/scena404/19.htm [dostęp: 13.09.2019].
Google Scholar
Vujanović A., 2010: Nova — „postpolitička” — drama. W: M. Šuvaković, red.: Istorija umetnosti u Srbiji XX vek. Beograd, Orion Art, s. 771—778.
Google Scholar