Balkowska G., 2004, Nauczanie wymowy polskiej w grupie wielojęzycznej, w: Dąbrowska A., red., Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, Wrocław.
Google Scholar
Cieszyńska J., 2006a, Dwujęzyczność, wielokulturowość – przekleństwo czy bogactwo? O poszukiwaniu tożsamości Polaków w Austrii, Kraków.
Google Scholar
Cieszyńska J., 2006b, Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Kraków.
Google Scholar
Dąbrowska A., Dobesz U., Pasieka M., 2010, Co warto wiedzieć. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzie, Warszawa.
Google Scholar
Dąbrowska A., Pasieka M., 2015, Błąd językowy – co to takiego? Rozważania o błędzie językowym w glottodydaktyce polonistycznej, „Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 22, Błąd glottodydaktyczny, Łódź.
Google Scholar
Demel G., 1979, Elementy logopedii, Warszawa.
Google Scholar
Demel G., 1996, Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa.
Google Scholar
Grabias S., 2008, Postępowanie logopedyczne. Diagnoza, programowanie terapii, terapia, „Logopedia”, nr 37.
Google Scholar
Grabias S., 2011, Logopedia – nauka o biologicznych uwarunkowaniach języka i zachowań językowych, „Logopedia”, t. 39/40.
Google Scholar
Jastrzębowska G., 1998, Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole.
Google Scholar
Jastrzębowska G., PelcPękala O., 2003, Diagnoza i terapia logopedyczna zaburzeń komunikacji u dzieci, w: Gałkowski T., Jastrzębowska G., red., Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, t. 2, Opole.
Google Scholar
KamperWarejko J., KaprońCharzyńska I., 2015, Błąd wymowy czy wada wymowy? Rozważania na marginesie nauki języków obcych, „Linguodidactica”, nr XIX.
Google Scholar
Komorowska H., 2009, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Kubicka E., 2010, Miejsce fonetyki w nauczaniu języka polskiego – teoria a praktyka, w: Taczyńska K., Birecka K., red., Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Toruń.
Google Scholar
Madelska L., 2010a, Bliźniacze słowa. Test przesiewowy do badania dojrzałości szkolnej w zakresie percepcji i wymowy dzieci wielojęzycznych, Lublin.
Google Scholar
Madelska L., 2010b, Między logopedią a glottodydaktyką, „Wielkopolski Przegląd Logopedyczny”, nr 1/9.
Google Scholar
MajewskaTworek A., 2005, Trudności fonetyczne i fonologiczne niemieckojęzycznych studentów uczących się języka polskiego jako obcego, w: Garncarek P., red., Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej, Warszawa.
Google Scholar
MichalakWidera I., 2009, Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży, Katowice.
Google Scholar
MichalakWidera I., Węsierska K., 2012, Test do badań przesiewowych mowy dla dzieci w wieku przedszkolnym, Katowice.
Google Scholar
Michalik M., 2012, Nowa Logopedia a diagnoza różnicowa zaburzeń komunikacji językowej, „Nowa Logopedia”, t. 3, Diagnoza różnicowa zaburzeń komunikacji językowej, Kraków.
Google Scholar
Młynarska M., Smereka T., 2000, Psychostymulacyjna metoda kształcenia i rozwoju mowy oraz myślenia, Warszawa.
Google Scholar
Ostapiuk B., 2005, Logopedyczna ocena ruchomości języka, w: Młynarska M., Smereka T., red., Logopedia. Teoria i praktyka, Wrocław.
Google Scholar
Polański K., red., 1999, Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, Wrocław.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., 2006, Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Styczek I., 1979, Logopedia, Warszawa.
Google Scholar
Szulc A., 1984, Podręczny słownik językoznawstwa stosowanego. Dydaktyka języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Świstowska M., 2011, Między logopedią a glottodydaktyką. Zastosowanie metod logopedycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego, w: Nycz R., Miodunka W.T., Kunz T., red., Polonistyka bez granic, t. 2, Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata, Kraków.
Google Scholar
Tambor J., 2010, Nauczanie wymowy polskiej. Trudności różnych grup cudzoziemców, w: Achtelik A., Kita M., Tambor J., red., Sztuka i rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego, t. 2, Katowice.
Google Scholar
Tambor J., 2012a, Poprawna wymowa polska. Przewodnik dla cudzoziemców i ich nauczycieli, w: Maciołek M., Tambor J., Głoski polskie. Przewodnik fonetyczny dla cudzoziemców i nauczycieli uczących języka polskiego jako obcego, Katowice.
Google Scholar
Tambor J., 2012b, Wiedza z fonetyki – pomoc w osiąganiu bilingwalności dzieci, w: Węsierska K., red., Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 1, Katowice.
Google Scholar
Tambor J., 2014, Znajomość języka a wiedza o języku. Uwagi o uczeniu nauczania języka polskiego, w: Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra, t. 3, Kraków.
Google Scholar
Węsierska K., 2012, Profilaktyka logopedyczna w ujęciu systemowym, w: tejże, red., Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 1, Katowice.
Google Scholar
Węsierska K., 2014, Interwencja logopedyczna w przypadku jąkania u osób bilingwalnych, w: KurosKowalska K., Loewe I., red., Dwujęzyczność, wielojęzyczność, wielokulturowość. Szanse i zagrożenia na drodze do porozumienia, Gliwice.
Google Scholar
Wójtowicz J., 1980, Wymowa polska a nauczanie cudzoziemców, w: Lewandowski J., red., Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego, Warszawa.
Google Scholar