Barker D., 2007, A personalized approach to analyzing ‘cost’ and ‘benefit’ in vocabulary selection, „System”, No. 35.
Google Scholar
Chodkiewicz H., 2000, Vocabulary Acquisition form the Written Context, Lublin.
Google Scholar
Coady J. i in., 1993, High Frequency Vocabulary and Reading Proficiency in ESL Readers, w: Huckin T., Haynes M., Coady J., eds., Second Language Reading and Vocabulary Learning, New Jersey.
Google Scholar
Cobb T., Horst M., 2004, Is there room for an AWL in French?, w: Bogaards P., Laufer B., eds., Vocabulary in a Second Language: Selection, Acquisition and Testing, Amsterdam.
Google Scholar
Craik F.I.M., Lochhart R., 1972, Levels of processing: A framework for memory research, „Journal of Verbal Learning”, No. 11.
Google Scholar
Dakowska M., 2001, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Dźwierzyńska E., 2011, Sposoby optymalizacji przyswajania materiału leksykalnego w procesie nauczania języka obcego, Rzeszów.
Google Scholar
van Ek J., Trim J., 1975, 1991, Threshold Level English, Strasbourg.
Google Scholar
Elgort I., 2011, Deliberate learning and vocabulary acquisition in a second language, „Language Learning”, No. 2 (62).
Google Scholar
Elgort I., Nation I.S.P., 2010, Vocabulary learning in a second language: Familiar answers to new questions, w: Seedhouse P., Walsh S., Jenks C., eds., Conceptualizing “Learning” in Applied Linguistics, Houndmills.
Google Scholar
Ellis N.C., 2008, Usagebased and formfocused language acquisition, w: Robinson P., Ellis N.C., eds., Handbook of Cognitive Linguistics and Second Language Acquisition, New York.
Google Scholar
Gałkowski B., 2006, Kompetencja formuliczna a problem kultury i tożsamości w nauczaniu języków obcych, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 4.
Google Scholar
Gaskell M.G., Dumay N., 2003, Lexical competition and the acquisition of novel words, „Cognition” No. 89.
Google Scholar
Grabe W., 2002, Reading in a second language, w: Kaplan R., ed., The Oxford Handbook of Applied Linguistics, Oxford.
Google Scholar
Gu P., 2003, Fine brush and freehand: the vocabularylearning art of two successful Chinese learners, „TESOL Quarterly”, No. 37.
Google Scholar
Hulstijn J.H., 2003, Incidental and intentional learning, w: Doughty C.J., Long M.H, eds., The Handbook of Second Language Acquisition, Blackwell.
Google Scholar
Janowska I. i in., red., 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków.
Google Scholar
Jullian P., 2000, Creating word meanings awareness, „ELT Journal”, No. 1.
Google Scholar
Komorowska H., 1988, Ćwiczenia przedkomunikacyjne: leksyka, w: Komorowska H., red., Ćwiczenia komunikacyjne w nauce języka obcego, Warszawa.
Google Scholar
Kurcz I., red., 1995, Pamięć, uczenie się, język, Warszawa.
Google Scholar
Laufer B., 2005, Focus on form in second language vocabulary acquisition, w: FosterCohen H., GarciaMayo M.P., Cenoz J., eds., EUROSLA Yearbook 5, Amsterdam.
Google Scholar
Laufer B., Goldstein Z., 2004, Testing vocabulary knowledge: Size, strength, and computer adaptiveness, „Language Learning”, No. 54.
Google Scholar
Lewis M., 1993, The Lexical Approach, London.
Google Scholar
Lewis M., 1997, Implementing the Lexical Approach, London.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., red., Mediacja w kształceniu językowym (w przygotowaniu).
Google Scholar
Michéa R., 1950, Vocabulaire et culture, „Les Langues Modernes”, No 195.
Google Scholar
Nagy W.E., 2007, Metalinguistic awareness and the vocabulary – comprehension connection, w: Wagner R.K., Muse A.E., Tannenbaum K., eds., Vocabulary Acquisition. Implications for Reading Comprehension, New York, London.
Google Scholar
Nagy W.E. i in., 1997, Linguistic transfer and the use of context by SpanishEnglish bilinguals, „Applied Psycholinguistics”, No. 18.
Google Scholar
Nation I.S.P., 2001, Learning Vocabulary in Another Language, Cambridge.
Google Scholar
Nation I.S.P., 2007, The four strands, „Innovation in Language Learning and Teaching”, No. 1.
Google Scholar
Pawlak M., 2011, red., Autonomia w nauce języka obcego – uczeń a nauczyciel, Poznań–Kalisz–Konin.
Google Scholar
Pawley A., Syder F., 1983, Two puzzles for linguistic theory: Nativelike selection and nativelike fluency, w: Richards J.C., Schmidt R., eds., Language and Communication, Harlow.
Google Scholar
Rada Europy: Coste D., North B., Sheils J., Trim J., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: nauczanie, uczenie się, ocenianie, przeł. Martyniuk W., Warszawa.
Google Scholar
Read J., 2012, Some resources in vocabulary assessment, LARC/CALPER Webinar, February 19, 2014 (handout).
Google Scholar
Richards J.C., 2008, Moving Beyond the Plateau, Cambridge.
Google Scholar
Rittel T., 1993, Metodologia lingwistyki edukacyjnej: rozwój języka, Kraków.
Google Scholar
Schmidt R., 1990, The role of consciousness in second language learning, „Applied Linguistics”, No. 11.
Google Scholar
Seretny A., 2011, Podejście leksykalne Michaela Lewisa a glottodydaktyka polonistyczna, „LingVaria”, nr 1.
Google Scholar
Seretny A., 2013a, Funkcja czytania ekstensywnego w procesie kształcenia językowego, w: Mazur J., Małyska A., Sobstyl K., red., Glottodydaktyka polonistyczna w obliczu dynamiki zmian językowokulturowych i potrzeb społecznych, t. 2, Lublin.
Google Scholar
Seretny A., 2013b, Czytanie ekstensywne, czyli sposób na efektywne rozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się, w: Achtelik A., Tambor J., red., Sztuka to rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego, Katowice.
Google Scholar
Seretny A., 2015, Słownictwo w dydaktyce języka. Świat słów na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., Przekład wewnątrzjęzykowy w dydaktyce języka obcego (w przygotowaniu).
Google Scholar
Sinclaire J., 1991, Corpus, Concordance, Collocation, Oxford.
Google Scholar
Swain M., 1985, Communicative competence: some roles of comprehensible input and comprehensible output in its development, w: Gass S., Madden C., eds., Input in Second Language Acquisition, Rowley, MA.
Google Scholar
Swain M., 2000, The output hypothesis and beyond: Mediating acquisition through collaborative dialogue, w: Lantolf J.P., ed., Sociocultural Theory and Second Language Learning, Oxford.
Google Scholar
Tinkham T., 1997, The effects of semantic and thematic clustering on the learning of second language vocabulary, „Second Language Research”, No. 13.
Google Scholar
Netografia
Google Scholar
Waring R., 2010, Researching Vocabulary Acquisition in Extensive Reading, http://www.robwaring.org/presentations [dostęp: 15.11.2012].
Google Scholar
Yi F., Plateau of EFL Learning: A Psycholinguistic and Pedagogical Study,
Google Scholar
http://www.atwlkc.nbu.edu.cn/jpkc_nbu/daxueyingyu/download/014.pdf [dostęp: 19.09.2014].
Google Scholar