Aleksandrowicz-Pędich L., 2005, Międzykulturowość na lekcjach języków obcych, Białystok.
Google Scholar
Berner H., 2006, Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Śliwerski B., red., Pedagogika 1. Podstawy nauk o wychowaniu, Gdańsk.
Google Scholar
Candlin C., 2009, Towards TaskBased Language Learning, w: Van den Branden K., Bygate M., Norris J.M., eds., TaskBased Language Teaching. A Reader, Amsterdam–Philadelphia.
Google Scholar
Garncarek P., 2010, Kanon, kompendium czy przestrzeń – o nie tylko polskich problemach z nauczaniem cudzoziemców rodzimej kultury, w: Garncarek P., Kajak P., Zieniewicz A., red., Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Warszawa.
Google Scholar
Gębal P., 2010, Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców, Kraków.
Google Scholar
Habermas J., 1999, Teoria działania komunikacyjnego, t. 1, Racjonalność działania a racjonalność społeczna, Warszawa.
Google Scholar
Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Janowska I. i in., red., 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków.
Google Scholar
Kowalewski J., 2012, Miejsce kultury popularnej w kanonie kultury polskiej proponowanej cudzoziemcom – spojrzenie od strony programu kulturowego w nauczaniu języka polskiego jako obcego, w: Garncarek P., Kajak P., red., Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Warszawa.
Google Scholar
Kroeber A., 2002, Istota kultury, Warszawa.
Google Scholar
Kwiatkowska A., Grzymała-Moszczyńska H., 2008, Psychologia międzykulturowa, w: Strelau J., Doliński D., red., Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2, Gdańsk.
Google Scholar
Lewowicki T., 2002, W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej, w: Malewska E., Śliwerski B., red., Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, Kraków.
Google Scholar
Melosik Z., 2002, Młodzież w kulturze współczesnej. Paradoksy poptożsamości, w: Malewska E., Śliwerski B., red., Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2004, Czy kultura polska była traktowana po macoszemu w nauczaniu języka polskiego jako obcego? Rozważania na marginesie książki Anny Burzyńskiej, w: tegoż, red., Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków.
Google Scholar
Pfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań.
Google Scholar
Rada Europy: Coste D., North B., Sheils J., Trim J., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: nauczanie, uczenie się, ocenianie, przeł. Martyniuk W., Warszawa.
Google Scholar
Torenc M., 2007, Nauczanie międzykulturowe – implikacje glottodydaktyczne, Wrocław.
Google Scholar