Alderson J.C., 1984, Reading in a foreign language: a reading problem or a language problem, w: Alderson J.C., Urquhart A.H., red., Reading in a Foreign Language, London.
Google Scholar
Claridge G., 2005, Simplification in graded readers: Measuring the authenticity of graded texts, “Reading in a Foreign Language”, vol. 17.
Google Scholar
Cobb T., 2007, Computing the vocabulary demands of L2 reading, “Language Learning & Technology”, vol. 11, nr 3.
Google Scholar
Dakowska M., 2005, Teaching English as a Foreign Language, Warszawa.
Google Scholar
Day D., Bamford, J., 1998, Extensive Reading in the Second Language Classroom, Cambridge.
Google Scholar
Gaszyńska-Magiera M., 2010, Spójność tekstu a ocena stopnia jego trudności, „Kwartalnik Polonicum”, nr 10.
Google Scholar
Grossman E., 1998, Historia literatury czy literatura? Problemy nauczania dziewiętnastowiecznej literatury polskiej studentów obcokrajowców na poziomie średnio zaawansowanym, w: Ostromęcka-Frączak B., red., Polonistyczna edukacja językowa i kulturowa cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar
Hu M., Nation I.S.P., 2004, Unknown vocabulary density and reading comprehension, “Reading in a Foreign Language”, nr 13 (1).
Google Scholar
Kostkowski W., Choroba pamięci?, http://www.academia.pan.pl/pdf/wiezi_12–15_kostowski.pdf [dostęp: 15.12.2012].
Google Scholar
Krashen S.D., Terrell T., 1983, The Natural Approach. Language Acquisition in the Classroom, Oxford.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2012, Między językiem obcym a ojczystym, Kraków.
Google Scholar
Miruyama Y., 2009, Graded Readers: Selecting an Appropriate Level for University EFL Students, “OnCUE Journal”, nr 3 (1).
Google Scholar
Nation I.S.P., 1990, Teaching and Learning Vocabulary, New York.
Google Scholar
Nation I.S.P., 2001, Learning Vocabulary in Another Language, Cambridge.
Google Scholar
Saragi T., Nation I.S.P., Meister A., 1978, Vocabulary learning and reading, “System”, nr 6.
Google Scholar
Schmitt N., 2000, Vocabulary in language teaching, Cambridge.
Google Scholar
Seretny A., 2011, Kompetencja leksykalna uczących się języka polskiego jako obcego w świetle badań ilościowych, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., 2013a, Funkcja czytania ekstensywnego w procesie kształcenia językowego, Lublin.
Google Scholar
Seretny A., 2013b, Czytanie ekstensywne, czyli sposób na efektywne rozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się, w: Achtelik A., Tambor J., red., Sztuka to rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego, t. 3, Katowice.
Google Scholar
Waring R., 2010, Researching Vocabulary Acquisition in Extensive Reading, www.robwaring.org /presentations [dostęp: 17.11.2012].
Google Scholar
Waring R., Takaki M., 2003, At what rate do readers learn and retain New vocabulary from Reading a graded reader?, “Reading in a Foreign Language”, nr 15 (2).
Google Scholar
Widdowson H., 1976, Teaching Language as Communication, Oxford.
Google Scholar
Zgółkowa H., 1992, Dobór słownictwa do nauczania języka polskiego jako obcego, w: Miodunka W., red., Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny, Kraków.
Google Scholar