Opublikowane: 2020-12-13

Dlaczego warto uczyć interpretacji?

Ewa Jaskóła Logo ORCID

Abstrakt

The article presents the possibilities of using the techniques of synestics in the process of teaching how to interpret poetry. The author of the article uses exercises and techniques of synestics in two functions: educational and didactic. She creates situation in which students have not read the text they were asked to read and explains how exercises can lead to developing self­awareness that encourages reading. A lesson that leads to interpreting Anna Świrszczyńska’s poem Budowałam barykadę [I Built a Barricade] motivates reading Adam Mickiewicz’s Reduta Ordona [Ordon’s Redoubt]. The author describes a process of presenting poetic texts to the lower secondary school student in a way that makes him realize important existential problems undertaken by the poetry.

Słowa kluczowe:

synectics , interpretation , poetry

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jaskóła, E. (2020). Dlaczego warto uczyć interpretacji?. Postscriptum Polonistyczne, 10(2), 127–136. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10586

Tom 10 Nr 2 (2012)
Opublikowane: 2020-12-22


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.