Archiwalny numer

Tom 10 Nr 2 (2012)

Dydaktyka, glottodydaktyka - miejsca wspólne

Opublikowane: 2020-12-22

Redaktorzy numeru: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek

Liczba artykułów: 37
PDF

W numerze

Prescriptum

Romuald Cudak
Język: PL | Data publikacji: 15-12-2020 | Abstrakt | s. 13-16


Doświadczanie języka i kultury. W stronę teorii (glotto)dydaktycznej

Kompetencja międzykulturowa 
w nauczaniu języka polskiego jako obcego

Urszula Żydek-Bednarczuk
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 19-30

Edukacja literacka cudzoziemców w sytuacji przemian

Romuald Cudak
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 31-40

Kilka uwag o tendencjach leksykalnych 
w nauczaniu języka polskiego jako obcego

Jolanta Tambor
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 41-54

Język polski (nie)jako obcy. 
Wyzwania nowej dekady

Jerzy Kowalewski
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 55-75

Hans-Georg Gadamer 
– doświadczanie granicy języka

Piotr Garncarek
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 77-95

Wpływ doświadczenia na proces lektury czytelnika.
Refleksje dydaktyczne

Barbara Myrdzik
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 97-108

Ziemia niczyja.
Zwroty badawcze w literaturoznawstwie 
i ich konsekwencje dla nauczania literatury

Krystyna Koziołek
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 109-126

Dlaczego warto uczyć interpretacji?

Ewa Jaskóła
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 127-136

Notatka uczniowska jako tekst edukacyjny

Jadwiga Kowalikowa
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 137-148

O niektórych możliwościach wykorzystania mandali 
w edukacji polonistycznej

Danuta Krzyżyk
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 149-162


Druga ojczyzna polszczyzna? O praktyce (glotto)dydaktycznej

Nauczanie kompetencji językowych 
w układzie zintegrowanym, czyli praktyka w praktyce

Anna Seretny , Ewa Lipińska
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 165-176

Proces przystosowania materiałów dydaktycznych 
z języka polskiego jako obcego 
do zasad podejścia zadaniowego

Iwona Janowska
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 177-198

Dialog kultur, czyli o podręczniku dla dzieci 
do nauczania języka polskiego jako drugiego

Aleksandra Achtelik , Bernadeta Niesporek-Szamburska
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 199-218

„Sapie, dyszy i dmucha”, czyli o interiekcjach 
w nauczaniu języka polskiego jako obcego i rodzimego

Agnieszka Madeja
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 219-230

Gimnazjalista czyta Redutę Ordona. 
O utworach z kontekstem historycznym 
w kształceniu polonistycznym

Ewa Horwath
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 231-240

Straszno i śmieszno. 
Balladyna Juliusza Słowackiego i jej lektura w szkole

Krzysztof Biedrzycki
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 241-250

Zwierzęta a dydaktyka literatury. 
Wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk 
Prowadź swój pług przez kości umarłych

Małgorzata Wójcik-Dudek
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 251-261

Po polsku nie tylko się mówi! 
Metodyka nauczania kultury 
w dydaktyce polonistycznej w Chinach

Li Yinan
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 263-273

Jaki jest piesek? Śliczny. 
O recepcji twórczości Wisławy Szymborskiej 
wśród japońskich studentów

Barbara Morcinek
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 275-283

O nauczaniu kultury języka polskiego za granicą. 
Świadomość normatywna 
ukraińskiego studenta polonisty (na przykładzie lwowskiej polonistyki)

Ałła Krawczuk
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 285-301

Przepraszam, proszę, dziękuję 
– o polskiej i rosyjskiej etykiecie językowej*

Jaśmina Puchała
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 303-325


Głosy ze świata

Wstęp

Romuald Cudak
Język: PL | Data publikacji: 15-12-2020 | Abstrakt | s. 330-332

Głos ze świata...

Helena Kazancewa
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 333-336

Głos ze świata...

Natalia Ananiewa , Olga Leszkowa
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 337-339

Głos ze świata...

László Kálmán Nagy
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 341-345

Głos ze świata...

Aleksandra Boratyńska , Andrea F. De Carlo
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 347-349

Głos ze świata...

Anna Demadre-Synoradzka
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 351-353

Głos ze świata...

Kinga Kosmala
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 355-356

Głos ze świata...

Andrzej Ruszer
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 357-358

Głos ze świata...

Sung-Eun Czoi
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 359-360

Głos ze świata...

Tokimasa Sekiguchi
Język: PL | Data publikacji: 14-12-2020 | Abstrakt | s. 361-364


Sprawozdania

Jak reaktywować klasykę w szkole?

Karolina Jędrych
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 367-370

Kim TERAZ jesteś Kopciuszku?

Małgorzata Wójcik-Dudek
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 371-376


Recenzje

Czy kultury można nauczyć?[rec.] Jerzy Kowalewski: Kultura polska jako obca?

Aleksandra Achtelik
Język: PL | Data publikacji: 13-12-2020 | Abstrakt | s. 379-382




Tom 33 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-04-04


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Logo DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.