Opublikowane: 2020-12-13

Dialog kultur, czyli o podręczniku dla dzieci 
do nauczania języka polskiego jako drugiego

Aleksandra Achtelik Logo ORCID , Bernadeta Niesporek-Szamburska Logo ORCID

Abstrakt

The article is aimed at discussing the problem of teaching Polish as a foreign language to the children and teenagers of Polish origin. The authors point out to the specific situation of teaching bilingual children and present several contexts (socio­cultural, intercultural, psychological and pedagogical, local) that determine the character of such teaching aid as a textbook for children who want to learn Polish as a second language. The authors of the article discuss components of such textbook and methods of preparing them using their own work (a textbook Bawimy się w polski 1) as an example. They also present certain examples of developing an inspiration (for example an intercultural one) that this textbook contains.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Achtelik, A., & Niesporek-Szamburska, B. (2020). Dialog kultur, czyli o podręczniku dla dzieci 
do nauczania języka polskiego jako drugiego. Postscriptum Polonistyczne, 10(2), 199–218. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10592

Tom 10 Nr 2 (2012)
Opublikowane: 2020-12-22


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.