Adamiecki-Sitek A., 2003, W poszukiwaniu straconego ciała, „Notatnik Teatralny” nr 28–29.
Google Scholar
Bloom H., 2002, Lęk przed wpływem: teoria poezji, tłum. BielikRobson A., Szuster M., Kraków.
Google Scholar
Burzyńska A.R., 2010, „Myśmy wszystko zapomnieli”. Dialektyka narodowej pamięci i zbiorowej amnezji w teatrze Michała Zadary, w: Jarząbek D., Kościelniak M., Niziołek G., red., 20lecie. Teatr polski po 1989, Kraków.
Google Scholar
Gańczarczyk I., 2010, Czy istnieje jeszcze tabu we współczesnym polskim teatrze, w: Jarząbek D., Kościelniak M., Niziołek G., red., 20lecie. Teatr polski po 1989, Kraków.
Google Scholar
Globisz K., 2004, Uśmiech Buddy, rozm. przepr. Maciejewski Ł., „Notatnik Teatralny” nr 34.
Google Scholar
Goodman N., 1997, Jak tworzymy świat, tłum. Szczubiałka M., Warszawa.
Google Scholar
Gruszczyński P., 2003, Ojcobójcy. Młodsi zdolniejsi w teatrze polskim, Warszawa.
Google Scholar
Gruszczyński P., 2005, Adaptacja, „Dialog” nr 6.
Google Scholar
Gruszczyński P., 2010, Nie wymyśliłem seksu z delfinami, rozm. przepr. Dobrowolski P., „Notatnik Teatralny”, nr 58–59.
Google Scholar
Janiszewski I., 2004, W stronę Zaratustry, „Notatnik Teatralny” nr 34.
Google Scholar
Jarząbek D., Kościelniak M., Niziołek G., red., 2010, 20lecie. Teatr polski po 1989, Kraków.
Google Scholar
Kaleta Z.W., 2004, Otwarta przestrzeń, rozm. przepr. Burzyńska A.R., „Notatnik Teatralny” nr 34.
Google Scholar
Krall H., Warlikowski K., 2009, „Rzecz, która nie lubi być zabijana”, rozm. przepr. Pawłowski R., „Duży Format”, dod. do „Gazety Wyborczej” z dn. 16.05.
Google Scholar
Kubikowski T., 2006, Pustka i forma, w: Plata T., red., Strategie publiczne, strategie prywatne. Teatr polski 1990–2005, Izabelin.
Google Scholar
Lakoff G, Johnson M., 1988, Metafory w naszym życiu, tłum. i wstęp Krzeszowski T.P., Warszawa.
Google Scholar
Lehmann H.T., 2004, Teatr postdramatyczny, tłum. Sajewska D., Sugiera M., Kraków.
Google Scholar
Lupa K., 2004a, Człowiek nie jest finałem, rozm. przepr. Mieszkowski K, „Notatnik Teatralny” nr 34.
Google Scholar
Lupa K., 2004b, Dziennik, „Notatnik Teatralny” nr 34.
Google Scholar
Lupa K., Archimbaud M., 1999, Rozmowa, Kraków – Paryż.
Google Scholar
Lupa K., Miśkiewicz P., Klata J., Zadara M., Rubin W., 2007, Intelektualiści czy artyści, rozm. przepr. Dzieciuchowicz I., Herbut A., Targoń J., „Didaskalia”, nr 78.
Google Scholar
Majewski S., 2010, DNA spektaklu, rozm. przepr. Czapliński J, „Notatnik Teatralny” nr 58–59.
Google Scholar
Markowski M.P., 2006, Antropologia, humanizm, interpretacja, w: Markowski M.P., Nycz R., red., Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, Kraków.
Google Scholar
Narożna P., 2010, Sampling, „Notatnik Teatralny” nr 58–59.
Google Scholar
Pavis P., 1998, Słownik terminów teatralnych, tłum. i oprac. Świontek S., Wrocław–Warszawa–Kraków.
Google Scholar
Piwowarska D., 2010, Devising, „Notatnik Teatralny”, nr 58–59.
Google Scholar
Plata T., red., 2006, Strategie publiczne, strategie prywatne. Teatr polski 1990–2005, Izabelin.
Google Scholar
Puzyna K., 1971, Pisać na scenie, w: Puzyna K., Burzliwa pogoda, Warszawa.
Google Scholar
Schechner R., 2006, Performatyka: Wstęp, tłum. Kubikowski T., Wrocław.
Google Scholar
Stępniak G., 2010a, New Writing, „Notatnik Teatralny”, nr 58–59.
Google Scholar
Stępniak G., 2010b, Recykling, „Notatnik Teatralny”, nr 58–59.
Google Scholar
Sugiera M., 1999, W cieniu Brechta. Niemieckojęzyczny dramat powojenny 1945–1995, Kraków.
Google Scholar
Sugiera M., 2000, No more heros / No more shakespearos, w: Müller H., Makbet. Hamlet Maszyna. Anatomia Tytusa, tłum. Buras J. St., Jeleń E., Muskała M., Kraków.
Google Scholar
Sugiera M., 2007, Teksty dla współczesnego teatru. Dlaczego przepisujemy klasyków albo kto zastąpił dramatopisarza, „Didaskalia”, nr 82.
Google Scholar
Turner V., 2005, Gry społeczne, pola i metafory. Symboliczne działanie w społeczeństwie, Kraków.
Google Scholar
Węgrzyniak R., 2010, „Ale dramaturg, kim on jest?” Dramaturdzy i ich protoplaści w historii polskiego teatru, „Notatnik Teatralny”, nr 58–59.
Google Scholar
Woźnicka J., 2010, Między przyswojeniem a odrzuceniem: teatr Krzysztofa Warlikowskiego. Teatr krytyczny, sztuka krytyczna, w: Jarząbek D., Kościelniak M., Niziołek G., red., 20lecie. Teatr polski po 1989, Kraków.
Google Scholar