Hip hop — miejska lingua franca?



Abstrakt

brak


Barthes R., 2000, Mitologie, przeł. Kłosiński K., Warszawa.

Brzozowicz G., 2005, Oswojony bunt? Trzy pytania o polski hip­­hop, „Dialog”, nr 3.

Burszta W.J., 2002, Kultura popularna jako wspólnota uczuciowa, „Kultura Popularna”, nr 0.

Burszta W.J., Kuligowski W., 1999, Dlaczego kościotrup nie wstaje. Ponowoczesne pejzaże kultury, Warszawa.

Burszta W.J., Kuligowski W., 2005, Sequel. Dalsze przygody kultury w globalnym świecie, Warszawa.

Chłopek M., 2005, Bikiniarze. Pierwsza polska subkultura, Warszawa.

Druh Sławek, 2005, Wstęp, w: Miszczak R., red., Beaty, rymy, życie. Leksykon muzyki hip­­hop, Poznań.

Kajak P., 2006, Utwór hiphopowy — tekst kultury czy tekst braku kultury, w: Mazur J., Rzeszutko­Iwan M., red., Teksty kultury. Oblicza komunikacji XXI wieku, Lublin 2006.

Kołodziejczyk M., 2006, Cały ten zgiełk. Muzyka niepoprawna politycznie, „Pomocnik Historyczny. Bezpłatny dodatek tygodnika POLITYKA”, nr 4, sierpień [dodatek do „Polityki” 34/2006].

Kołodziejek E., 2005, Człowiek i świat w języku subkultur, Szczecin.

Kuligowski W., 2005, Hip­­hop: w poszukiwaniu domu, „Czas Kultury”, nr 2.

Muggleton D., 2004, Wewnątrz subkultury. Ponowoczesne znaczenie stylu, Kraków.

ortegacartel.com (data dostępu 10.03.2006 r.).

plhh.com/KLIPY/Raport%20z%20USA.avi (data dostępu 27.03.2006 r.).

Public Enemy, 1994, Give it up, album Muse Sick­­n­­Hour Mess Age, New York (Def Jam Recordings).

Shusterman R., 1998, Piękna sztuka rapowania, w: Shusterman R., Estetyka pragmatyczna. Żywe piękno i refleksja nad sztuką, Wrocław.

Sulima R., 2007, Jak pisać o polskiej kulturze popularnej, w: Czubaj M., red., Biodra Elvisa Presleya. Od paleoherosów do neofanów, Warszawa.

Pobierz

Opublikowane : 2021-01-04


KajakP. (2021). Hip hop — miejska lingua franca?. Postscriptum Polonistyczne, 2(2), 129-138. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/11156

Piotr Kajak  p.kajak@uw.edu.pl
kulturoznawca, pracownik naukowy Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej „Polonicum” Uniwerystetu Warszawskiego.  Polska
https://orcid.org/0000-0002-7760-1395

Członek Stowarzyszenia „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego, członek Zespołu Autorów Zadań i Egzaminatorów Państwowej Komisji Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. Kończy rozprawę doktorską poświęconą roli kultury popularnej w nauczaniu języka polskiego jako obcego.





Właściciele praw autorskich do nadesłanych tekstów udzielają Czytelnikowi prawa do korzystania z dokumentów pdf zgodnie z postanowieniami licencji Creative Commons 4.0 International License: Attribution-Share-Alike (CC BY-SA 4.0). Użytkownik może kopiować i redystrybuować materiał w dowolnym medium lub formacie oraz remiksować, przekształcać i wykorzystywać materiał w dowolnym celu.

1. Licencja

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego zapewnia natychmiastowy otwarty dostęp do treści swoich czasopism na licencji Creative Commons BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/). Autorzy publikujący w tym czasopiśmie zachowują wszelkie prawa autorskie i zgadzają się na warunki wyżej wymienionej licencji CC BY-SA 4.0.

2. Oświadczenie Autora

Autor deklaruje, że artykuł jest oryginalny, napisany przez niego (i współautorów), nie był wcześniej publikowany, nie zawiera stwierdzeń niezgodnych z prawem, nie narusza praw innych osób, jest przedmiotem praw autorskich, które przysługują wyłącznie autorowi i jest wolny od wszelkich praw osób trzecich, a także, że autor uzyskał wszelkie niezbędne pisemne zgody na cytowanie z innych źródeł.

Jeśli artykuł zawiera materiał ilustracyjny (rysunki, zdjęcia, wykresy, mapy itp.), Autor oświadcza, że wskazane dzieła są jego dziełami autorskimi, nie naruszają niczyich praw (w tym osobistych, m.in. prawa do dysponowania wizerunkiem) i posiada do nich pełnię praw majątkowych. Powyższe dzieła udostępnia jako część artykułu na licencji „Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe”.

UWAGA! Bez określenia sytuacji prawnej materiału ilustracyjnego oraz załączenia stosownych zgód właścicieli majątkowych praw autorskich publikacja nie zostanie przyjęta do opracowania redakcyjnego. Autor/autorka oświadcza równocześnie, że bierze na siebie wszelką odpowiedzialność w przypadku podania nieprawidłowych danych (także w zakresie pokrycia kosztów poniesionych przez Wydawnictwo UŚ oraz roszczeń finansowych stron trzecich).

3. Prawa użytkownika

Zgodnie z licencją CC BY-SA 4.0 użytkownicy mogą udostępniać (kopiować, rozpowszechniać i przekazywać) oraz adaptować (remiksować, przekształcać i tworzyć na podstawie materiału) artykuł w dowolnym celu, pod warunkiem, że oznaczą go w sposób określony przez autora lub licencjodawcę.

4. Współautorstwo

Jeśli artykuł został przygotowany wspólnie z innymi autorami, osoba zgłaszająca niniejszy formularz zapewnia, że została upoważniona przez wszystkich współautorów do podpisania niniejszej umowy w ich imieniu i zobowiązuje się poinformować swoich współautorów o warunkach tej umowy.

Oświadczam, że w przypadku nieuzgodnionego z redakcją i/lub wydawcą czasopisma wycofania przeze mnie tekstu z procesu wydawniczego lub skierowania go równolegle do innego wydawcy zgadzam się pokryć wszelkie koszty poniesione przez Uniwersytet Śląski w związku z procedowaniem mojego zgłoszenia (w tym m.in. koszty recenzji wydawniczych).