Garncarek P., 1997, Świat języka polskiego oczami cudzoziemców, Warszawa.
Google Scholar
Grossman E., 2000, Historia literatury czy literatura? Problemy nauczania dziewiętnastowiecznej literatury polskiej studentów obcokrajowców na poziomie średnio zaawansowanym, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 10, Łódź.
Google Scholar
Hall E.T., 2001, Poza kulturą, Warszawa.
Google Scholar
Komorowska H., 1996, Nowe tendencje w pracach programowych Rady Europy. Koncepcja celów nauczania języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.
Google Scholar
Kowalikowa J., 1992, Składniki polonistycznego kształcenia cudzoziemców w nauczaniu języka polskiego na uniwersytecie zagranicznym, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 4, Łódź.
Google Scholar
Kowalikowa J., 2000, Studia polskie — problemy modelowania i dydaktyki, „Przegląd Polonijny”, nr 1.
Google Scholar
Kryżan-Stanojević B., 2000, „Gry językowe” w nauczaniu języka obcego na studiach filologicznych, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 10, Łódź.
Google Scholar
Martyniuk W., 1993, Inwentarz intencjonalnopojęciowy i tematyczny do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym (progowym), w: Miodunka W., red., Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Opracowane przez Komisję Ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kraków.
Google Scholar
Martyniuk W., red., Opis poziomów zaawansowania dla potrzeb certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego. Projekt, 2001, MEN, Komisja ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego MEN, Warszawa 2001.
Google Scholar
Michowicz J., 1987, Główne ogniwa dydaktyczne w procesie nauczania języka polskiego jako obcego, w: Mączyński J., Michowicz J., red., Kształcenie polonistyczne cudzoziemców. Studia i materiały, Łódź.
Google Scholar
Miodunka W., 1993a, Program gramatycznosyntaktyczny w nauczaniu języka polskiego jako obcego, w: Miodunka W., red., Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Opracowane przez Komisję Ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 1993b, red., Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Opracowane przez Komisję Ekspertów Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kraków.
Google Scholar
Opis poziomów kompetencji językowej dla potrzeb certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, 2000, Materiały robocze nr 4/2000, MEN, Komisja ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, Warszawa.
Google Scholar
Projekt opisu poziomów kompetencji językowej dla potrzeb certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, 1999, Materiały robocze nr 4/99, MEN, Komisja ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, Warszawa.
Google Scholar
Skalska A., 2002, Sprawozdanie z konferencji „Obcokrajowców uczenie Polski” — Kraków, 29 czerwca 1999, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 12, Łódź.
Google Scholar
[Standardy] Państwowe Egzaminy Certyfikatowe z Języka Polskiego jako Obcego. Standardy wymagań egzaminacyjnych, 2003, Państwowa Komisja Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. MENiS, Warszawa.
Google Scholar
Zarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski, Łódź.
Google Scholar
Zarzycka G., 2002, Jak w Krakowie chrząszcz brzmi w trzcinie, w: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie polonistyczne cudzoziemców, nr 12, Łódź.
Google Scholar
Żmijewska H., 1983, Elementy realioznawcze w nauce języków obcych, Warszawa.
Google Scholar