Herbert. 
Notatki do wykładu



Abstrakt

brak


Barańczak S., 2001, Uciekinier z Utopii. O poezji Zbigniewa Herberta, Wrocław.
Błoński J., 1970, Tradycja, ironia i głębsze znaczenie, „Poezja”, nr 3.
Burek T., 1998, Herbert — linia wierności, w: Franaszek A., red., Poznawanie Herberta, Kraków.
Czapliński P., red., 1995, Czytanie Herberta, Poznań.
Elzenberg H., 1963, Kłopot z istnieniem. Aforyzmy w porządku czasu, Kraków.
Franaszek A., red., 1998, Poznawanie Herberta, Kraków.
Franaszek A., red., 2000, Poznawanie Herberta 2, Kraków.
Herbert Z., 1962, Barbarzyńca w ogrodzie, Warszawa.
Herbert Z., 1993, Martwa natura z wędzidłem, Wrocław.
Herbert Z., 2000, Labirynt nad morzem, Warszawa.
Herbert Z., 2008, Wiersze zebrane, Kraków.
Humanistyka to przygoda, rozmowę ze Zbigniewem Herbertem przeprowadziła M. Muskała, „Notatnik Teatralny” 1996, nr 11.
Hollankowie E. i A., 1990, Zobaczyć miasto Lwów…, Rzeszów.
Kaliszewski A., 1982, Gry Pana Cogito, Kraków.
Kornhauser J., 2001, Uśmiech Sfinksa. O poezji Zbigniewa Herberta, Kraków.
Kwiatkowski J., 1982, Niezrównany Pan Cogito, w: Kwiatkowski J., Felietony poetyckie, Kraków.
Kwiatkowski J., 1998, Imiona prostoty, w: Franaszek A., red., Poznawanie Herberta, Kraków.
Lam A., 1974, Kim jest Pan Cogito, „Nowe Książki”, nr 9.
Legeżyńska A., 1998, Zbigniewa Herberta wiersze ostatnie, „Polonistyka”, nr 9.
Legeżyńska A., 1999, Gest pożegnania. Szkice o poetyckiej świadomości elegijno­­ironicznej, Poznań.
Łukasiewicz J., 2001, Herbert, Wrocław.
Ligęza W., red., 2005, Portret z początku wieku. Twórczość Zbigniewa Herberta kontynuacje i rewizje, Warszawa.
Opacka­­Walasek D., 1996, „…pozostać wiernym niepewnej jasności”, Katowice.
Opacka­­Walasek D., 2001, Czytając Herberta, Katowice.
Przybylski R., 1978, To jest klasycyzm, Warszawa.
Ruszar J.M., red., 2006a, Spór i dialog. Zbigniew Herbert a inni poeci i eseiści, Lublin.
Ruszar J.M., red., 2006b, Zmysł wzroku, zmysł sztuki. Prywatna historia sztuki Zbigniewa Herberta, Lublin.
Ruszar J.M., Zieliński M., red., 2006, Wyraz wyłuskany z piersi. Szkice o twórczości Zbigniewa Herberta, Lublin.
Siedlecka J., 2002, Pan od poezji. O Zbigniewie Herbercie, Warszawa.
Stankowska A., 1992, Wyobraźnia Pana Cogito, „Pamiętnik Literacki”, z. 4.
Śpiewak P., 1974, Przygody człowieka myślącego, „Twórczość”, nr 7.
Woźniak­­Łabieniec M., red., 2001, Twórczość Zbigniewa Herberta, Kraków.
Pobierz

Opublikowane : 2021-01-05


GzikK. (2021). Herbert. 
Notatki do wykładu. Postscriptum Polonistyczne, 2(2), 199-219. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/11174

Katarzyna Gzik  postscriptum@us.edu.pl
absolwentka filologii polskiej, doktorantka w Zakładzie Literatury Współczesnej Instytutu Nauk o Literaturze Polskiej im. I. Opackiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.  Polska

Zainteresowania badawcze: współczesna poezja polska, zwłaszcza problematyka persony lirycznej. Autorka artykułów o poezji Z. Herberta i S. Barańczaka. Zajmuje się również — z perspektywy komparatystycznej — współczesną literaturą rosyjską.





Właściciele praw autorskich do nadesłanych tekstów udzielają Czytelnikowi prawa do korzystania z dokumentów pdf zgodnie z postanowieniami licencji Creative Commons 4.0 International License: Attribution-Share-Alike (CC BY-SA 4.0). Użytkownik może kopiować i redystrybuować materiał w dowolnym medium lub formacie oraz remiksować, przekształcać i wykorzystywać materiał w dowolnym celu.

1. Licencja

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego zapewnia natychmiastowy otwarty dostęp do treści swoich czasopism na licencji Creative Commons BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/). Autorzy publikujący w tym czasopiśmie zachowują wszelkie prawa autorskie i zgadzają się na warunki wyżej wymienionej licencji CC BY-SA 4.0.

2. Oświadczenie Autora

Autor deklaruje, że artykuł jest oryginalny, napisany przez niego (i współautorów), nie był wcześniej publikowany, nie zawiera stwierdzeń niezgodnych z prawem, nie narusza praw innych osób, jest przedmiotem praw autorskich, które przysługują wyłącznie autorowi i jest wolny od wszelkich praw osób trzecich, a także, że autor uzyskał wszelkie niezbędne pisemne zgody na cytowanie z innych źródeł.

Jeśli artykuł zawiera materiał ilustracyjny (rysunki, zdjęcia, wykresy, mapy itp.), Autor oświadcza, że wskazane dzieła są jego dziełami autorskimi, nie naruszają niczyich praw (w tym osobistych, m.in. prawa do dysponowania wizerunkiem) i posiada do nich pełnię praw majątkowych. Powyższe dzieła udostępnia jako część artykułu na licencji „Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe”.

UWAGA! Bez określenia sytuacji prawnej materiału ilustracyjnego oraz załączenia stosownych zgód właścicieli majątkowych praw autorskich publikacja nie zostanie przyjęta do opracowania redakcyjnego. Autor/autorka oświadcza równocześnie, że bierze na siebie wszelką odpowiedzialność w przypadku podania nieprawidłowych danych (także w zakresie pokrycia kosztów poniesionych przez Wydawnictwo UŚ oraz roszczeń finansowych stron trzecich).

3. Prawa użytkownika

Zgodnie z licencją CC BY-SA 4.0 użytkownicy mogą udostępniać (kopiować, rozpowszechniać i przekazywać) oraz adaptować (remiksować, przekształcać i tworzyć na podstawie materiału) artykuł w dowolnym celu, pod warunkiem, że oznaczą go w sposób określony przez autora lub licencjodawcę.

4. Współautorstwo

Jeśli artykuł został przygotowany wspólnie z innymi autorami, osoba zgłaszająca niniejszy formularz zapewnia, że została upoważniona przez wszystkich współautorów do podpisania niniejszej umowy w ich imieniu i zobowiązuje się poinformować swoich współautorów o warunkach tej umowy.

Oświadczam, że w przypadku nieuzgodnionego z redakcją i/lub wydawcą czasopisma wycofania przeze mnie tekstu z procesu wydawniczego lub skierowania go równolegle do innego wydawcy zgadzam się pokryć wszelkie koszty poniesione przez Uniwersytet Śląski w związku z procedowaniem mojego zgłoszenia (w tym m.in. koszty recenzji wydawniczych).