Cowie E., 2000, Woman as Sign (1978), w: Kaplan E.A., red., Feminism and Film, Oxford-Nowy Jork.
Google Scholar
Czapliński P., 2007, Powrót centrali: literatura w nowej rzeczywistości, Kraków.
Google Scholar
Erens P., red., 1990, Issues in Feminist Film Criticism, Bloomington.
Google Scholar
Falkowska J., 1995, A case of mixed identities: the representation of women in postsocialist Polish films, “Canadian Woman Studies”, nr 16 (1).
Google Scholar
Graff A., 2001, Świat bez kobiet: płeć w polskim życiu publicznym, Warszawa.
Google Scholar
Haltof M., 2004, Kino polskie, przeł. M. Przylipiak, Gdańsk.
Google Scholar
Jankun-Dopartowa M., 1998, Kobieta jako McGuffin, „Kino”, nr 9; artykuł cyt. przez T. Miczkę w artykule Epitafia, emfazy, enigmaty, ewenementy i epizody. Polski film fabularny po 1989 roku, „Postscriptum” 2003, nr 1–2 (45–46).
Google Scholar
Kalinowska Blackwood I., 2004, Alternative Constructions of Femininity in PostWorld War II Polish Cinema, referat na konferencji “American Association for the Advancement of Slavic Studies” (Boston, grudzień 2004).
Google Scholar
Kaplan A.E., 2000, Is the Gaze Male? (1983), w: E.A. Kaplan, red., Feminism and Film, Oxford-Nowy Jork.
Google Scholar
Mazierska E., 2006a, Agnieszka and Other Solidarity Heroines of Polish Cinema, w: Mazierska E., Ostrowska E., red., Women in Polish Cinema, Nowy Jork-Oxford.
Google Scholar
Mazierska E., 2006b, Witches, Bitches and Other Victims of the Crisis of Masculinity: Women in Polish Postcommunist Cinema, w: Mazierska E., Ostrowska E., red., Women in Polish Cinema, Nowy Jork-Oxford.
Google Scholar
Mazierska E., 2006c, Witches, Shamans, Pandoras: Representations of Women in the Polish Postcommunist Cinema, “Scope: An Online Journal of Film Studies” (June 2002), 11 maja 2006 [http://www.nottingham.ac.uk/film/journal/articles/witchesshamanspandoras.htm].
Google Scholar
Mazierska E., 2006d, Wstęp, w: Mazierska E., Ostrowska E., red., Women in Polish Cinema, Nowy JorkOxford.
Google Scholar
Miczka T., 2003, Epitafia, emfazy, enigmaty, ewenementy i epizody. Polski film fabularny po 1989 roku, „Postscriptum”, nr 1–2 (45–46).
Google Scholar
Mulvey L., 1999, Visual Pleasure and Narrative Cinema (1975), w: Braudy L., Cohen M., red., Film Theory and Criticism: Introductory Readings, Nowy YorkOxford.
Google Scholar
Ostrowska E., 2006, Krystyna Janda: The Contradictions of Polish Stardom, w: Poles Apart: Women in Modern Polish Culture, “Slavica”, Bloomington.
Google Scholar
Przylipiak M., 2002, Polski mężczyzna na ekranie. Kompleks Piszczyka, „Kino”, nr 12; artykuł cytowany także w szkicu T. Miczki Epitafia, emfazy, enigmaty, ewenementy i epizody. Polski film fabularny po 1989 roku, „Postscriptum” 2003, nr 1–2 (45–46).
Google Scholar
Skwara A., 1992, Film Stars Do Not Shine in the Sky Over Poland: The Absence of Popular Cinema in Poland, w: Dyer R., Vincendeau G., red., Popular European Cinema, Londyn-Nowy Jork.
Google Scholar
Stachówna G., red., 1998, Kobieta z kamerą, Kraków.
Google Scholar
Stevenson M., 2000, ‘I Don’t Feel Like Talking to You Anymore’: Gender Uncertainties in Polish Film since 1989: An Analysis of “Psy” (W. Pasikowski, 1992), w: Oleksy E., Ostrowska E., Stevenson M., red., Gender in Film and the Media: East-West Dialogues, Frankfurt.
Google Scholar
Szporer M., 1991, Woman of Marble. An Interview with Krystyna Janda, „Cineaste”, nr 18 (3), s. 12–16; szkic cytowany przez J. Falkowską w artykule A case of mixed identities: the representation of women in postsocialist Polish films, “Canadian Woman Studies”, nr 16 (1).
Google Scholar
Szulkin P., 1993, Psy wieszane non stop, „Kino”, nr 5.
Google Scholar