Antoniewicz A., 2017, „Podróż za jeden sub” – vlogi jako współczesna forma dzienników podróżniczych, „Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia”, R. 2016/2017, s. 123–132.
Google Scholar
Boorstin D.J., 1961, From Traveler to Tourist: The Lost Art of Travel, in: idem, The Image: A Guide to Pseudo-Events in America, New York: Atheneum, s. 77–117.
Google Scholar
Brown D., Hayes N., 2008, Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers?, Amsterdam–Oxford: Elsevier/Butterworth-Heinemann.
Google Scholar
Delwiche A., Jacobs Henderson J., 2013, Introduction: What is Participatory Culture?, in: Delwiche A., Jacobs Henderson J., eds., The Participatory Cultures Handbook, Routledge: New York–London, s. 3–9.
Google Scholar
Dickinson J., Lumsdon L., 2010, Slow Travel and Tourism, Earthscan: London–Washington, DC.
Google Scholar
Doktorowicz K., 2020, Dziennikarstwo cyfrowe. Koniec profesjonalizmu czy nowa misja dziennikarstwa dla każdego?, w: Hess A., Świerczyńska-Głownia W., red., Nie bądźmy obojętni. Człowiek, społeczeństwo, polityka. Prace ofiarowane prof. dr hab. Teresie Sasińskiej-Klas, Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 185–205.
Google Scholar
Domingo D., Heinonen A., 2008, Weblogs and Journalism: A Typology to Explore the Blurring Boundaries, „Nordicom Review”, vol. 29, no. 1, s. 3–15.
Google Scholar
Dowling D., Vogan T., 2014, Can We “Snowfall” This? Digital Longform and the Race for the Tablet Market, „Digital Journalism”, vol. 3, no. 2, s. 209–224.
Google Scholar
Edensor T., 2000, Staging Tourism: Tourists as Performers, „Annals of Tourism Research”, vol. 27, no. 2, s. 322–344.
Google Scholar
Goffman E., 1956, The Presentation of Self in Everyday Life, Edinburgh: University of Edinburgh.
Google Scholar
Kapuściński R., 2007, Lapidarium VI, Warszawa: Czytelnik.
Google Scholar
Koturbasz B., 2009, Multimedialne podróżopisarstwo czyli narodziny „travelebrity”, „Panoptikum”, nr 8, s. 117–124.
Google Scholar
Kraska K., Mękarski M., 2020a, Diego – szaleniec z dżungli, „Kontynenty”, nr 1, s. 28–37.
Google Scholar
Kraska K., Mękarski M., 2020b, Gra. Level: Bośnia, „Kontynenty”, nr 2, s. 60–69.
Google Scholar
Leadbeater C., Miller P., 2004, The Pro-Am Revolution. How Enthusiasts Are Changing Our Economy and Society, London: Demos.
Google Scholar
MacCannell D., 1999, The Tourist: A New Theory of the Leisure Class, Berkeley–Los Angeles: University of California Press.
Google Scholar
Maj A., 2010, Media w podróży, Katowice: Wydawnictwo Naukowe ExMachina.
Google Scholar
Majorek M., 2015, Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Maryl M., 2013, Blog jako „dziennik elektroniczny”. Analiza genologiczna blogów pisarzy, „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, t. 56, z. 2, s. 87–110.
Google Scholar
Morozova I., 2016, Blog podróżniczy jako przestrzeń dla kreowania i komunikowania wzorców podróży, „Folia Turistica”, nr 40, s. 119–133.
Google Scholar
Mosser J., 2012, What’s Gonzo about Gonzo Journalism, „Literary Journalism Studies”, vol. 4, no. 1, s. 85–90.
Google Scholar
Pietrzyk B., 2017, Obraz w sieci – kreowanie wirtualnego wizerunku za pomocą wideoblogów, w: Kampka A., Kiryjow A., Sobczak K., red., Czy obrazy rządzą ludźmi?, Warszawa: Wydawnictwo SGGW, s. 298–311.
Google Scholar
Robinson S., 2006, The Mission of the J-Blog: Recapturing Journalistic Authority Online, „Journalism”, vol. 7, no. 1, s. 65–83.
Google Scholar
Sarzyńska A., 2019, Być jak Tony Halik. Społeczno-kulturowe determinanty wyłonienia się kategorii travelbrytów, „Kultura Popularna”, t. 59, nr 1, s. 30–42.
Google Scholar
Skrendo A., 2013, Nieprofesjonalne świadectwa lektury, w: Werner A., Żukowski T., red., Obraz literatury w komunikacji społecznej po roku ’89, Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, s. 190–212.
Google Scholar
Szczepkowska E., 2011, Blogi podróżnicze jako przejaw współczesnego „nomadyzmu”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, nr 7, s. 118–133.
Google Scholar
Wolny-Zmorzyński K., 2004, Reportaż – jak go napisać? Poradnik dla słuchaczy studiów dziennikarskich, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Żyrek-Horodyska E., 2018, Reportaż intermedialny Jacka Hugo-Badera i Filipa Springera, „Teksty Drugie”, nr 5, s. 372–391.
Google Scholar
https://badaniepodroznikow.pl/wp-content/uploads/2020/07/OBP_2020_raport_web.pdf [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://globstory.pl/ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://globstory.pl/amazonska-masakra-pila-mechaniczna/ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
http://haloturcja.blogspot.com/ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://patronite.pl/globstory [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://patronite.pl/globstory/description [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.facebook.com/globstory/ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.instagram.com/globstory/ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/channel/UC8uYStXS2ElBFLZVfuYzIxg [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/channel/UCcnATEeoZj__3e7JvdNWIpA [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/channel/UCgU8V4vSeu6zLO4ukOK3gmQ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/channel/UCNu7GSRF7Y10OIWHQHpAx1g [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/user/BusemPrzezSwiat [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/channel/UC4ADK57DRGhb6aVOF0Y7GLg [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=8VOKUSfnriY [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=aS0PIcesepA&list=PL31D4YU4iAoTsD5nT Etq28dKq02a839B- [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=g_60op6X774 [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=iebOgSBw8Ec [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=nrrnu8aN2Nc [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=nssAMT5FNpk&list=PL31D4YU4iAoQ_MBxBnv kv2VsT2dZE2mHW&index=4 [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=OPIPp--4zAE [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=Oyxjlo0dp5U [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=QL7SVGe4wCg [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=QnyL6wbUhco [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=RoKuW3eWHeA [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=S7lmefV5zHQ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=T8h_rKEtrdg [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=ty80C1Yzv5A [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=X7FDMZoNZNQ [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=YZLPn5Twz70 [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=ZZrQUWkvLRc [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
http://wyborcza.pl/0,164792.html [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar
https://wyborcza.pl/10,82983,20772964,oni-sobie-nie-pojda-pierwszy-w-polsce-report az-snapchatowy.html [dostęp: 28.03.2021].
Google Scholar