Bińczyk E., 2018, Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Chakrabarty D., 2018, Humanistyka w czasach antropocenu. Kryzys mitycznej Kantowskiej opowieści, „Prace Kulturoznawcze”, nr 1–2, s. 244–263, https://doi.org/10.19195/0860-6668.22.1–2.17.
Google Scholar
Cialdini R., 2000, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Companion Volume with new descriptors, 2018, Council of Europe, [dostęp: 5.03.2021].
Google Scholar
Dirksen J., 2017, Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne, Helion, Gliwice.
Google Scholar
Domańska E., 2013, Humanistyka ekologiczna, „Teksty Drugie”, nr 1–2, s. 13–32.
Google Scholar
Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa.
Google Scholar
Janowska I. i in., 2011a, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2, Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Janowska I., 2011b, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków.
Google Scholar
Janowska I., 2020, Zadaniowa koncepcja kształcenia językowego w materiałach do nauczania języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 27, s. 505–526, https://doi.org/10.18778/0860-6587.27.30.
Google Scholar
Jaroszewska A., 2014, O glottodydaktyce słowami glottodydaktyków, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 52–66.
Google Scholar
Komorowska, E., 2017, Sylwetka uczącego się języka polskiego jako obcego dla celów biznesowych. Motywacje, problemy, potrzeby, „Acta Universitas Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 24, s. 167–181, https://doi.org/10.18778/0860-6587.24.12.
Google Scholar
Kucharczyk R., 2020, Językowe działania mediacyjne na lekcjach języka obcego. Od teorii do praktyki dydaktycznej, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, s. 5–15.
Google Scholar
Nisbett R., 2008, Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej?, przeł. E. Wojtych, Smak Słowa, Sopot.
Google Scholar
Szalkowska-Kim E., 2018, O motywacji w procesie nauczania i uczenia się języka polskiego w koreańskich warunkach akademickich, w: Spotkania polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia, red. Y. Kim, HUFS Press, Seul, s. 319–335.
Google Scholar
Bajor E., Madej E., 2006, Wśród ludzi i ich spraw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Kraków. (poziomy B2-C2)
Google Scholar
Burkat A. i in., 2010, Hurra po polsku 3, Prolog Publishing, Kraków. (poziom: B1)
Google Scholar
Ciesielska-Musameh R., Guziuk-Świca B., Przechodzka G., 2019, Z polskim w świat 2, Wydawnictwo UMCS, Lublin. (poziomy B1/B2)
Google Scholar
Guziuk-Świca B. i in., 2018, Język polski bez granic, Wspólnota Polska, Lublin. (młodzież szkolna, Ukraina, poziom B2)
Google Scholar
Kołak K. i in., 2017, Raz, dwa, trzy i po polsku mówisz Ty!, T. 2, 3, 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. (seria, dzieci i młodzież na Ukrainie, poziomy A2-C1)
Google Scholar
Kołak-Danyi K., Stencka-O’Neill A., Wegner T., 2020, Zanim zadzwoni dzwonek, Fundacja TPE, Warszawa-Londyn. (seria, dzieci i młodzież polonijna w Wielkiej Brytanii, cz. 2 i 3)
Google Scholar
Lewiński P., 2001, Oto polska mowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław. (poziom B2)
Google Scholar
Madeja A., Morcinek B., 2007, Polski mniej obcy, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice. (poziom B2)
Google Scholar
Seretny A., 2017, Kto czyta, nie błądzi, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków. (poziomy B2-C1)
Google Scholar
Seretny A., 2019, Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców, Wydawnictwo Prolog, Kraków. (poziom B2)
Google Scholar
Stempek I., Stelmach A., 2012, Polski krok po kroku 2, Wydawnictwo Glossa, Kraków. (poziomy: A2-B1)
Google Scholar