Alichnowicz K., 2019, „Sprawy ziemi”. Kilka uwag o „organicznej” poezji Małgorzaty Lebdy, 26.06.2019, https://nowynapis.eu/czytelnia/artykul/sprawy-ziemi-kilka-uwag-o-organicznej-poezji-malgorzaty-lebdy [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar
Barcz A., 2016, Realizm ekologiczny. Od ekokrytyki do zookrytyki w literaturze polskiej, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.
Google Scholar
Czapliński P., Bednarek J.B., Gostyński D., 2017, Literatura i jej natura. Przewodnik ekokrytyczny dla nauczycieli i uczniów szkół średnich, Wydawnictwo Rys, Poznań.
Google Scholar
Czapliński P., Sroczyński G., 2022, Polska literatura ostrzega: natura to mściwe monstrum, które chce naszej krwi, 19.12.2022, https://next.gazeta.pl/next/7,151003,29277911,polska-literatura-ostrzega-natura-to-msciwe-monstrum-ktore.html [dostęp: 04.01.2023].
Google Scholar
Domagalski M., Roszak J., 2020, Stany wyjściowe, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/wywiady/stany-wyjsciowe/ [dostęp: 28.12.2022].
Google Scholar
Domańska E., 2015, Historia w kontekście posthumanistyki, „Historyka. Studia Metodologiczne”, t. 45, s. 5–21.
Google Scholar
Duda M., 2021, Musimy wreszcie trochę ustąpić, „Czas Kultury”, nr 21, https://czaskultury.pl/artykul/musimy-wreszcie-troche-ustapic/ [dostęp: 30.12.2022].
Google Scholar
Felberg K., 2022, Wszech(nie)obecność kobiet. O „Empuzjonie” Olgi Tokarczuk, https://kulturaliberalna.pl/2022/06/14/karolina-felberg-recenzja-empuzjon-olga-tokarczuk/ [dostęp: 28.12.2022].
Google Scholar
Fiedorczuk J., 2015, Cyborg w ogrodzie. Wprowadzenia do ekokrytyki, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
Google Scholar
Góra K., 2020, Wojna (pieśni lisów), Biuro Literackie, Stronie Śląskie.
Google Scholar
Honek U., 2022, Białe noce, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec.
Google Scholar
Kronenberg A., 2014, Geopoetyka. Związki literatury i środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Kurando K., 2020, Na końcu tej łąki zaczyna się przyszłość, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/recenzje/koncu-tej-laki-zaczyna-sie-przyszlosc/ [dostęp: 28.12.2022].
Google Scholar
Larenta A., 2020, Metamorficzność postaci w twórczości Olgi Tokarczuk, „Białostockie Studia Literaturoznawcze”, nr 16, s. 83–113.
Google Scholar
Lebda M., 2020, Sprawy ziemi, Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Lebda M., 2021, Mer de Glace, Wydawnictwo „Warstwy”, Wrocław.
Google Scholar
Libich M., 2022, Przywyknąć do nocy, „Czas Kultury”, nr 5, https://czaskultury.pl/artykul/przywyknac-do-nocy/ [dostęp: 28.12.2022].
Google Scholar
Maliszewski K., 2019, Dedykowane ziemi, wywiedzione z lasu, 7.11.2019, https://nowynapis.eu/tygodnik/nr-22/artykul/dedykowane-ziemi-wywiedzione-z-lasu [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar
Małochleb P., 2020, Przepływ i cięcie – Małgorzaty Lebdy strategia przetrwania, w: M. Lebda, Sprawy ziemi, Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań, s. 130–136.
Google Scholar
Mąkowska J., 2021, Forma, która słucha, https://www.dwutygodnik.com/artykul/9516-forma-ktora-slucha.html [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar
Nęcka-Czapska A., 2021, Półka literacka 2020, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 1 (27), s. 365–383.
Google Scholar
Nęcka-Czapska A., 2022, „Skomplikowany splot sensów”. Na marginesie „Opowiadań bizarnych” Olgi Tokarczuk, „Ruch Literacki”, nr 3, s. 473–491.
Google Scholar
Ochędowska M., 2021, Czarne skrzynki, https://www.dwutygodnik.com/artykul/9757-czarne-skrzynki.html [dostęp: 30.12.2022].
Google Scholar
Orska J., 2020, Módl się do zwierząt, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/recenzje/modl-sie-do-zwierzat/ [dostęp: 20.12.2022].
Google Scholar
Piotrowska-Grot M., 2021, W rytmie ciała (ziemi), „artPAPIER”, nr 11, http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=418&artykul=8438 [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar
Roszak J., 2020a, Jak, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/recenzje/jak/ [dostęp: 28.12.2022].
Google Scholar
Roszak J., 2020b, ploso, Biuro Literackie, Stronie Śląskie.
Google Scholar
Sarnowska A., 2022, „Empuzjon” Olgi Tokarczuk. W poszukiwaniu własnej opowieści, 1.06.2022, https://kultura.onet.pl/wywiady-i-artykuly/empuzjon-olgi-tokarczuk-w--poszukiwaniu-wlasnej-opowiesci-recenzja/rlwbyzt [dostęp: 28.12.2022].
Google Scholar
Sławkowa E., 2021, Unus mundus. Człowiek i natura w języku prozy Olgi Tokarczuk, „Poradnik Językowy”, nr 3, s. 73–84.
Google Scholar
Słowik D., 2021, Samosiejki, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Suwiński B., 2019, Bliżej ziemi. Wstęp do ekokrytyki, 2.05.2019, https://kulturaupodstaw.pl/blizej-ziemi-wstep-do-ekokrytyki-bartosz-suwinski/ [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar
Szewc P., 2021, Po nitce, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Szewc P., 2022, Miejsce, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
Google Scholar
Tokarczuk O., 2018, Opowiadania bizarne, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Tokarczuk O., 2022, Empuzjon, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Tokarczuk O., Padoł E., 2018, Olga Tokarczuk: ja już jestem takim trochę robotem, 21.05.2018, https://kultura.onet.pl/wywiady-i-artykuly/olga-tokarczuk-ja-juz-jestem-takim-troche-robotem-wywiad/6zknwet [dostęp: 29.07.2021].
Google Scholar
Tosiek A., 2022, Wszyscy zapamiętani umarli, https://www.dwutygodnik.com/artykul/9943-wszyscy-zapamietani-umarli.html [dostęp: 29.12.2022].
Google Scholar
Wojciechowski K., red., 2018, Ekokrytyka, Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Wolfe C., 2011, Moving Forward, Kicking Back: The Animal Turn, „Postmedieval. A Journal of Medieval Cultural Studies”, no 2, s. 1–12
Google Scholar