Brown P., Levinson S.C., 1987, Politness. Some Universals in Language Usage, Cambridge.
Google Scholar
Hymes D., 1994, Foundation in Sociolinguistics. An Ethnographic Approach, Philadelphia.
Google Scholar
Geyer N., 2008, Discourse and Politness: Ambivalent Face in Japanese, Londyn.
Google Scholar
Goffman E., 2006, Rytuał interakcyjny, Warszawa (ang. 1967, Interaction Ritual: Essays on Face-to-Face Behavior, Garden City NY, Doubleday).
Google Scholar
Hofstede G., Hofstede G.J., 2007, Kultury i organizacje, Warszawa.
Google Scholar
Mamzer H., 2002, Tożsamość w podróży. Wielokulturowość a kształtowanie tożsamości jednostki, Poznań.
Google Scholar
Marcjanik M., red., 2005, Grzeczność nasza i obca, Warszawa.
Google Scholar
Marcjanik M., red., 2007, Grzeczność na krańcach świata, Warszawa.
Google Scholar
Marcjanik M., 2008, Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa.
Google Scholar
Saville-Troike M., 1994, The Ethnography of Communication. An Introduction, Oxford.
Google Scholar
Trompenaars F., Hampden-Turner C., 2002, Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Kraków.
Google Scholar
Tsai N., 2015, Taiwanese English learners’ perceptions of errors in speaking, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 22.
Google Scholar
Zarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 11 (monografia).
Google Scholar
Zarzycka G., 2010, Incydenty krytyczne, czyli najtrudniejsze doświadczenia słuchaczy Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17.
Google Scholar
Zarzycka G., 2018, Mediacja kulturowa jako niedoceniony wymiar glottodydaktyki, w: Potasińska P., Stasieczek-Górna M., red., Wyzwania glottodydaktyki polonistycznej, Warszawa.
Google Scholar
Żurek A., 2008, Teorie grzeczności językowej, „Kształcenie Językowe”, nr 7(17).
Google Scholar
Pachowicz M., 2014, Utrata twarzy, czyli o upokorzeniu w aspekcie społecznym i jednostkowym, „Parezja”, nr 2/2014.
Google Scholar
Netografia
Google Scholar
Sztabnicka-Gradowska E., 2017, Model polskiej grzeczności językowej w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Perspektywa interkulturowa (rozprawa doktorska), http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/22939/ [dostęp: 10.05.2019].
Google Scholar
Zarate G., GohardRadenkovic A., Lussier D., Penz H., 2004, Cultural Mediation in Language Learning and Teaching, Rada Europy, http://archive.ecml.at/documents/pub122E2004_Za rate.pdf [dostęp: 10.05.2019].
Google Scholar