Opublikowane: 2020-07-14

Transmedialność jako transkulturowe doświadczenie ucznia

Irena Chawrilska Logo ORCID

Abstrakt

Designing classes with the contribution of students who experienced migration and those without similar experiences becomes a didactic, pedagogical and cultural challenge. The aim of this paper is to analyse such phenomena in culture, which may provide inspiration for teachers as to how to think about teaching Polish culture in primary and secondary schools. The field for investigation is defined by the categories of transmediality and transculturality, since in the author’s opinion the constant experiencing of transmediality and transmedia storytelling in culture results in transcultural experiences. The author’s deliberations are based on examples from experimental poetry, forum theatre and ambient literature.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Chawrilska, I. (2020). Transmedialność jako transkulturowe doświadczenie ucznia. Postscriptum Polonistyczne, 24(2), 235–245. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9432

Tom 24 Nr 2 (2019)
Opublikowane: 2020-07-14


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.