Achtelik A., 2013, Dialog kultur – kultura polska a lokalność, w: Tambor J., Achtelik A., red., Sztuka to rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego, Katowice.
Google Scholar
Achtelik A., Tambor J., 2014, Tożsamość – pomiędzy uniwersalnością, europejskością a polskością. Przestrzenie negocjacji kulturowych, w: Gajda S., Jokiel I., red., Polonistyka wobec wyzwań współczesności, t. 2.
Google Scholar
Florea-Hygen M.C., 2013, Obraz wartości w języku polskim (na przykładzie podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego) [niepublikowana rozprawa doktorska], Katowice.
Google Scholar
HajdukGawron W., 2019, Strategie akulturacyjne a glottodydaktyka, w: Frukacz K., red., Literatura polska w świecie. Recepcja i adaptacja – mecenaty i migracje, Katowice.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., 2018a, Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole polskiej i irlandzkiej, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., 2018b, Uczniowie cudzoziemscy w polskim systemie edukacyjnym – doświadczenia śląskich szkół z perspektywy osób przyjmowanych i środowiska przyjmującego, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Kwaśniewski K., 1982, Zderzenie kultur. Tożsamość a aspekty konfliktów i tolerancji, Warszawa.
Google Scholar
Lipińska E., 2003, Język ojczysty, język obcy, język drugi. Wstęp do badań dwujęzyczności, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T., Seretny A., red., 2008, W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, Kraków.
Google Scholar
Niźnik J., 1985, Symbole a adaptacja kulturowa, Warszawa.
Google Scholar
Switat M., 2019, Polityka integracyjna Polski a integracja kulturowa społeczności arabskiej w Polsce, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 1.
Google Scholar
Tambor A., Tambor J., 2013, Cudzoziemiec w oczach Polaka – odwrotna strona autoportretu. Film jako narzędzie dydaktyczne, w: Glottodydaktyka polonistyczna III., Szczecin.
Google Scholar
Żurek A., 2014, Z badań nad interjęzykiem, w: Dąbrowska A., Dobesz U., red., 40 lat wrocławskiej glottodydaktyki polonistycznej. Teoria i praktyka, Wrocław.
Google Scholar
Netografia
Google Scholar
https://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU7105 [dostęp: 9.04.2019].
Google Scholar
Tambor A., 2015, Film jako przedmiot i narzędzie nauczania kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, w www: https://www.sbc.org.pl/dlibra/showcontent/publication/edition/188016? id=188016, (niepublikowana praca doktorska) [dostęp: 10.04.2019].
Google Scholar
https://ec.europa.eu/eurostat/statisticsexplained/index.php?title=Migration_and_migrant_ population_statistics/pl#Przep.C5.82ywy_migracyjne:_2_mln_imigrant.C3.B3w_spoza_UE [dostęp: 11.04.2019].
Google Scholar
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kryzys_migracyjny_w_Europie#Polska [dostęp: 9.04.2019].
Google Scholar
https://kulturaliberalna.pl/2016/06/21/radoslawsikorskibrexitwywiadpawlowski/ [dostęp: 9.04.2019].
Google Scholar