Opublikowane: 2020-12-28

Glottodydaktyka polonistyczna w perspektywie przemian

Romuald Cudak Logo ORCID
Dział: Glottodydaktyka polonistyczna
https://doi.org/10.31261/PS_P.2020.26.01

Abstrakt

Artykuł jest refleksją nad rozwojem i nad przemianami, przed którymi staje współczesna glottodydaktyka polonistyczna i wobec których musi się jakoś opowiedzieć w ciągu następnych lat. Pierwsza część zawiera omówienie książki W. Miodunki poświęconej powstaniu, stanowi obecnemu i perspektywom rozwojowym glottodydaktyki polonistycznej, jak również opis zbiorowej pracy na temat nauczania języka polskiego w świecie i perspektyw rozwojowych edukacji polonistycznej. Druga część omawia konieczność ustosunkowania się glottodydaktyki wobec dokonującego się zwrotu w naukach humanistycznych, jak również wobec kryzysu ekologicznego, migracji i pandemii.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Cudak, R. (2020). Glottodydaktyka polonistyczna w perspektywie przemian. Postscriptum Polonistyczne, 26(2), 11–29. https://doi.org/10.31261/PS_P.2020.26.01

Cited by / Share

Tom 26 Nr 2 (2020)
Opublikowane: 2020-12-28


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.