Baran M., 2015, Dydaktyka kultury a podejście ukierunkowane na działanie w nauczaniu języka polskiego jako obcego, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Bińczyk E., 2020, Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, Warszawa.
Google Scholar
Cudak R., 2012, Edukacja literacka cudzoziemców w sytuacji przemian, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Czapliński P., red., Nowa humanistyka. Zajmowanie pozycji, negowanie autonomii, Warszawa.
Google Scholar
Gębal P.E., 2018, Rozwój teorii i praktyki nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego w latach 1950–2015. Uwagi na marginesie „Glottodydaktyki polonistycznej” W.T. Miodunki, „Język Polski”, z. 2.
Google Scholar
Markowski M.P., 2001, Interpretacja i literatura, „Teksty Drugie”, nr 5.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2004, Kompetencja socjokulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Zarys programu nauczania, w: tegoż, red.: Kultura w nauczaniu języka polskiego obcego, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T., Tambor J. i in., 2018, Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy, Katowice.
Google Scholar
Nycz R., 2017, Kultura jako czasownik. Sondowanie nowej humanistyki, Warszawa.
Google Scholar
„Postscriptum Polonistyczne” 2012, nr 2.
Google Scholar
„Postscriptum Polonistyczne” 2015, nr 2.
Google Scholar
„Postscriptum Polonistyczne” 2018, nr 2.
Google Scholar
„Postscriptum Polonistyczne” 2019, nr 2.
Google Scholar
Ślósarz A., 2018, Dydaktyka „nowej humanistyki”: szanse i nieuniknione zagrożenia, w: Cudak R., Pospiszil K., red., Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy, koncepcje, perspektywy, t. 1, Literatura polska i perspektywy nowej humanistyki, Katowice.
Google Scholar
Tambor A., 2018, O ekspertyzie nt. promocji i uczenia języka polskiego w świecie, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Tambor J., red., 2018, Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy, koncepcje, perspektywy, t. 1–6, Katowice.
Google Scholar
„Teksty Drugie” 2017, nr 1.
Google Scholar
Zarzycka G., 2017, Glottodydaktyka polonistyczna w procesie rozwoju. Rozważania na marginesie monografii Władysława T. Miodunki, „Poradnik Językowy”, z. 8.
Google Scholar
Zarzycka G., 2019, Recenzja pracy: W. Miodunka, J. Tambor, A. Achtelik, R. Cudak, D. Krzyżyk, J. Mazur, T. Zgółka, wsp. M. Smereczniak, K. Graboń, „Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy”, Katowice 2018, „Poradnik Językowy”, z. 6.
Google Scholar