Arabski J., 1996, Przyswajanie języka obcego i pamięci werbalnej, Katowice.
Google Scholar
Bartmiński J., 2010, Styl potoczny, w: tegoż, red., Współczesny język polski, Lublin.
Google Scholar
Berko Gleason J., Ratter N.B., 2005, Przyswajanie języka, w: tychże, red., Psycholingwistyka, Gdańsk.
Google Scholar
Brown H.D., 1994, Principles of language learning and teaching, New Jersey.
Google Scholar
Chłopek Z., 2014, Przekład jako problem dydaktyczny z perspektywy psycholingwistycznej, „Języki Obce w Szkole”, nr 4.
Google Scholar
Chomsky N., O naturze i języku, przeł. Lang J., Poznań.
Google Scholar
Chuang H.K., Malatesha R., Dixon L., 2012, Cross-language transfer of reading ability: Evidence from Taiwanese ninth-grade adolescents, “Journal of Literacy Research”, 44 (1).
Google Scholar
Cummins J., 2005, Teaching for cross-language transfer in dual language education. Possibilities and pit- falls, in: TESOL Symposium on Dual Language Education: Teaching and Learning Two Languages in the EFL Setting, Istanbul.
Google Scholar
Cummins J., 1992, Interdependence of first- and second-language proficiency in bilingual children, in: Bialystok E., ed., Language processing in bilingual children, Cambridge.
Google Scholar
Drabik I., 2009, Psycholingwistyczne parametry tłumaczenia konsekutywnego, w: Szadyko S., red., Komunikacja specjalistyczna, t. 1, Warszawa.
Google Scholar
Juszczyk K., 2007, Sceny wspólnej uwagi w nauce czytania wspomaganej komputerowo, „Investigationes Linguisticea”, vol. XV.
Google Scholar
Klein W., 1984, Przyswajanie drugiego języka: proces przyswajania języka, w: Kurcz I., red., 2007, Psychologiczne aspekty dwujęzyczności, Gdańsk.
Google Scholar
Krashen S., 1982, Principles and practices in second language acquisition, New York.
Google Scholar
Krashen S., 1981, Second language acquisition and second language learning, Londyn.
Google Scholar
Kurcz I., 2011, Charakterystyka kompetencji językowej – reprezentacje umysłowe, w: Kurcz I., Okuniewicz H., red., Język jako przedmiot badań psychologicznych. Psycholingwistyka ogólna i neurolingwistyka, Warszawa.
Google Scholar
Kurcz I., 2007, Dwujęzyczność a język globalny, w: Pawlak M., Derenowski M., Wolski B., red., Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, Poznań–Kalisz.
Google Scholar
Ligęza M., 2003, Podstawy psycholingwistyki rozwojowej, w: Gałkowski T., Jastrzębowska G., red., Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Opole.
Google Scholar
Littlefield Cook J., Cook G., 2005, Child Development. Principles and Perspectives, Boston.
Google Scholar
Paradis M., 2004, A neurolinguistic theory of bilingualism, Amsterdam–Philadelphia.
Google Scholar
Rokita J., 2007, Lexical development in early L2 acquisition, Kraków.
Google Scholar
Sadownik B., 2012, Język w strukturze modularnej umysłu, „Lingwistyka Stosowana”, nr 5.
Google Scholar
Szeląg E., 2003, Neuropsychologiczne podłoże różnych zaburzeń językowego porozumiewania się u dorosłych i dzieci, w: Gałkowski T., Jastrzębowska G., red., Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Opole. Tarrone E., 2009, Sociolinguistic perspective on an SLA theory of mind, in: Mackey A., Polio C., eds, Multiple perspectives on interaction: Second language research in honour of Susan M. Gass, New York–Routledge.
Google Scholar
Zdunkiewicz-Jedynak D., 2008, Wykłady ze stylistyki, Warszawa.
Google Scholar