Archiwalny numer

Tom 22 Nr 2 (2018)

Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych

Opublikowane: 2020-09-03
Redaktorka numeru: Bernadeta Niesporek-Szamburska
Liczba artykułów: 17
PDF

O uczeniu języka wśród dzieci…

Nauczanie dzieci języków obcych w kontekście akwizycji pierwszego języka

Piotr Garncarek
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 13-24

(Bardzo) wczesne nauczanie języków obcych. Kilka uwag na temat celów, możliwości i metodyki

Joanna Rokita-Jasków
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 25-36

Typ rodziny a polskość dzieci za granicą

Ewa Lipińska
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 37-50

Dziecko dwujęzyczne jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Słownik dziecka dwujęzycznego – studium przypadku

Barbara Kyrc
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 51-67

Bezobrazkowe badanie poziomu rozwoju kompetencji narracyjnej u dzieci jedno- i dwujęzycznych

Aneta Nott-Bower
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 69-81


Dydaktyka języka polskiego dla dzieci w środowisku obcojęzycznym

Od zabawy słowem do czytania poezji. Holistyczne* podejście do nauki języka polskiego jako odziedziczonego/drugiego wśród dzieci w wieku 5–9 lat

Małgorzata Małyska
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 85-100

Kompetencja tekstotwórcza w języku odziedziczonym, czyli o kreacji i zabawie w procesie tworzenia tekstów

Bernadeta Niesporek-Szamburska
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 101-119

Zoo Jana Brzechwy a uczenie dzieci języka polskiego jako odziedziczonego

Maria Wacławek
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 121-135


Uczeń migrujący

Język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej – zarys problematyki

Anna Seretny
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 139-156

Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym

Paulina Szydłowska , Joanna Durlik
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 157-169

Język edukacji szkolnej w integracyjnym modelu wsparcia ucznia z doświadczeniem migracji w rodzinie

Małgorzata Pamuła-Behrens
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 171-186

Uczniowie cudzoziemscy w polskim systemie edukacyjnym – doświadczenia śląskich szkół z perspektywy osób przyjmowanych i środowiska przyjmującego

Wioletta Hajduk-Gawron
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 189-203


Varia

O uchodźcach z Grecji (i nie tylko) na lekcji we współczesnej szkole – Nowe życie. Jak Polacy pomogli uchodźcom z Grecji Dionisiosa Sturisa

Magdalena Ochwat
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 207-223

Zebra, Opowieści spod oliwnego drzewa i Bahar znaczy wiosna jako nowe propozycje lekturowe o wielokulturowości

Lucyna Sadzikowska
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 225-238

Tematyka Zagłady na lekcjach polskiego – szansa budowania otwartości

Ewa Jaskółowa
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 239-251


Artykuły krytyczne, sprawozdania

Edukacja/Migracja, czyli zamierzony rym

Małgorzata Wójcik-Dudek
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 255-264

O ekspertyzie nt. promocji i uczenia języka polskiego w świecie

Agnieszka Tambor
Język: PL | Data publikacji: 31-08-2020 | Abstrakt | s. 265-272


Tom 33 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-04-04


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Logo DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.