Opublikowane: 2020-08-31

(Bardzo) wczesne nauczanie języków obcych. Kilka uwag na temat celów, możliwości i metodyki

Joanna Rokita-Jasków Logo ORCID

Abstrakt

The article presents the phenomenon of very early foreign language teaching (i.e. in the preschool years) from the linguistic and pedagogical perspective. It begins with dispelling the myth about the necessity of ‘an early start’ for ensuring future competence, pointing at the relevance of cognitive, affective and social factors influencing the outcomes. Then it presents the possible achievements and crosslinguistic influences in language acquisition of a very young child. Finally, it outlines the critical aspects of FL methodology that are necessary for progress in early FLL.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rokita-Jasków, J. (2020). (Bardzo) wczesne nauczanie języków obcych. Kilka uwag na temat celów, możliwości i metodyki. Postscriptum Polonistyczne, 22(2), 25–36. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9702

Tom 22 Nr 2 (2018)
Opublikowane: 2020-09-03


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.