Bruner J.S., 2006, Kultura edukacji, przeł. Brzostowska-Tereszkiewicz T., Kraków.
Google Scholar
Bruner J.S., 1974, W poszukiwaniu teorii nauczania, przeł. Krasińska E., Warszawa.
Google Scholar
Dylak S., 2000, Konstruktywizm jako obiecująca perspektywa w kształceniu nauczycieli, w: Kwiatkowska H., Lewowicki T., Dylak S., red., Współczesność a kształcenie nauczycieli, Warszawa. Dziamska D., 2016, Materiały do kursu „Edukacja przez ruch na języku polskim poza Polską”, Lublin.
Google Scholar
Garlej B., 2014, Koncepcja warstwowości dzieła literackiego Romana Ingardena ujęta w perspektywie ontologii egzystencjalnej i jej konsekwencja, „Estetyka i Krytyka” 33 (2/2014).
Google Scholar
Hebenstreit A., 2000, Rozumienie metafor językowych przez osoby o cechach neurotycznych i potencjalnych twórców, „Przegląd Psychologiczny”, t. 43, nr 4.
Google Scholar
Ingarden R., 1988, O dziele literackim, przeł. Turowicz M., Warszawa.
Google Scholar
Ingarden R., 1936, Formy poznawania dzieła literackiego, „Pamiętnik Literacki”, 33/1/4.
Google Scholar
Krasoń K., 2005, Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego. Kinestetyczne interpretacje liryki, Katowice. Małyska M., 2016a, Figlarna kredka, cz. 1. cyklu „Przyjaciele z piórnika”, Londyn – Kraków. Małyska M., 2016b, Lekcje z Kredką, cz. 1, Londyn.
Google Scholar
Piaget J., Inhelder B., 1993, Psychologia dziecka, przeł. Zakrzewska Z., Wrocław.
Google Scholar
Ricoeur P., 1993, Język, tekst, interpretacja, przeł. Graff P., Warszawa.
Google Scholar
Szyszko-Bogusz A., 1989, Pedagogika holistyczna, Kraków.
Google Scholar
Wadsworth B.J., 1998, Teoria Piageta. Poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka, przeł. Babiuch M., Warszawa.
Google Scholar
Więckowski R., 1995, Pedagogika wczesnoszkolna, Warszawa.
Google Scholar
Wróblewska M., 2010, Konstruktywistyczne podejście w nauczaniu/uczeniu się języka polskiego poza Polską. Materiały do kursu „Efektywne metody nauczania/uczenia się języka polskiego poza Polską, Lublin.
Google Scholar
Wygotski L.S., 2006, Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, przeł. Grell B., Warszawa.
Google Scholar