Achtelik A., Niesporek-Szamburska B., 2012, Bawimy się w polski 1. Podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci, Katowice.
Google Scholar
Achtelik A., Smereczniak M., 2005, Formy teatralne a glottodydaktyka, w: Garncarek P., red., Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej, Warszawa.
Google Scholar
Bandura E., 2007, Nauczyciel jako mediator kulturowy, Kraków.
Google Scholar
Baran M., 2015, Podejście skierowane na działanie w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Telus M., Zinserling A., Henning R.U., red., „Polski w Niemczech. Pismo Federalnego Związku Nauczycieli Języka Polskiego”, nr 3.
Google Scholar
Białek M., 2009, Kształcenie międzykulturowe w edukacji językowej, Wrocław.
Google Scholar
Brzechwa J., 2013, Brzechwa dzieciom, Poznań.
Google Scholar
Brzechwa J., 1981, Wiersze wybrane, oprac. i wstęp Matuszyński R., Warszawa.
Google Scholar
Czeniek A., 2014, Aby polski nie stał się językiem obcym – o potrzebie zmian w kształceniu dzieci i młodzieży poza granicami kraju, w: Biedrzycki K., Bobiński W., Janus-Sitarz A., Przybylska R., red., Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra, t. 3, Kraków.
Google Scholar
Czerkies T., 2012, Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego (z elementami pedagogiki dyskursywnej), Kraków.
Google Scholar
Dawidziak-Kładoczna M., 2008, Wiersze i piosenki w nauczaniu dzieci języka polskiego jako obcego, w: Witkowska-Gutkowska M., Grochala B., red., Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 16, Łódź.
Google Scholar
Dunin-Dudkowska A., Trębska-Kerntopf A., 1998, Teksty prymarne, adaptowane i sekundarne w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomie średnim – problemy i postulaty, w: Ostromęcka-Frączak B., red., Polonistyczna edukacja językowa i kulturowa cudzoziemców. Poziom średni. Stan obecny – problemy – postulaty, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 10, Łódź.
Google Scholar
Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, Warszawa. (ESOKJ)
Google Scholar
Fastyn K., 2010, „W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie”, czyli wykorzystanie wierszy Jana Brzechwy w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomie A2, w: Zarzycka G., Rudziński G., red., Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17, Łódź.
Google Scholar
Garncarek P., 1997, Świat języka polskiego oczami cudzoziemców, Warszawa.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., 2013, Arcydzieła literatury polskiej w praktyce glottodydaktycznej. Zaadaptować czytelnika i tekst, w: Hajduk-Gawron W., Madeja A., red., Adaptacje I. Język – Literatura –Sztuka, „Biblioteka Postscriptum Polonistycznego”, nr 3, Katowice.
Google Scholar
Komorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Kowalski M., 2005, Między nami graczami. Gry dydaktyczne na motywach lektur szkolnych, Gdańsk. Kozłowski A., 1991, Literatura piękna w nauczaniu języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Krupa Z., 1999, Nauczanie polskiego jako obcego dzieci (6–10 lat) i młodzieży (10–14 lat) w okręgu Nord-Pas-de-Calais w północnej Francji, w: Michalewska M.T., red., Problemy edukacji lingwistycznej, Katowice.
Google Scholar
KSV, 2014: Kaj sončece vidi. Poljske otroške pesmi v prevodu študentov ljubljanske polonistike, wybór i tłum. Balažic K. i in., oprac. Nowakowska M.M., Lublana.
Google Scholar
Lewiński P., 2001, Oto polska mowa, Wrocław.
Google Scholar
Lipińska E., Pukas-Palimąka D., 2009, Literatura polska w szkołach polonijnych, w: Cudak R., red., Literatura polska w świecie, t. 1, Zagadnienia recepcji i odbioru, Katowice.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2012, Między językiem ojczystym a obcym. Nauczanie i uczenie się języka odziedziczonego na przykładzie chicagowskiej diaspory polonijnej, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2011, Nowoczesne nauczanie języka odziedziczonego w szkołach polonijnych, w: http://dziennikzwiazkowy.com/sprawy-polonijne/nowoczesne-nauczanie-jzyka-odziedziczonego-w-szkoach-polonijnych/ [dostęp: 22.09.2017].
Google Scholar
Madeja A., Morcinek B., 2007, Polski mniej obcy. Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych, Katowice.
Google Scholar
Markowski G., 2001, Funkcje stymulacyjne technik zabawowych w procesie akwizycji języków obcych dzieci na przykładzie języka francuskiego, w: Arabski J., red., Teoria i praktyka dydaktyki języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym, Katowice.
Google Scholar
Miodunka W., 2004, Kompetencja socjokulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Zarys programu nauczania, w: tegoż, red., Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Podgórska A., 2005, Wielka księga zgadywanek, Kraków.
Google Scholar
Siek-Piskozub T., 2001, Uczyć się, bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa.
Google Scholar
Skorek E.M., 1999, Księga zagadek. 3880 zagadek dla młodszych i starszych dzieci, Kraków.
Google Scholar
Torenc M., 2007, Nauczanie międzykulturowe – implikacje glottodydaktyczne, Wrocław.
Google Scholar
Wacławski A., 2017, Rysowane wierszyki, Poznań.
Google Scholar
Yeatman R., 1993, Księga gier i zabaw. Ponad 1000 gier opowiedzianych w wielobarwnych obrazkach dla różnych grup dziecięcych, w domu i na podwórku, przeł. Kachel M., Racibórz.
Google Scholar
Zarzycka G., 2010, „Teatr czytelników” jako dialog z tekstem literackim (na przykładzie inscenizacji wiersza Wisławy Szymborskiej »Pogrzeb«, w: Zarzycka G., Rudziński G., red., Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17, Łódź.
Google Scholar