Opublikowane: 2020-08-31

Język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej – zarys problematyki

Anna Seretny Logo ORCID

Abstrakt

The number of migrant children at Polish schools is increasing. They should use the Polish language not only to communicate at school and beyond, but also to understand the world. In order to achieve this goal certain actions must be taken because the development of the necessary communicative and cognitive skills does not occur spontaneously. The article presents the specificity of the term language of education, distinguishing it from language of everyday communication, and proves its importance for children’s educational achievements. The article author also proves the necessity of distinguishing between shaping the linguistic communicative skills and cognitive language proficiency.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Seretny, A. (2020). Język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej – zarys problematyki. Postscriptum Polonistyczne, 22(2), 139–156. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9712

Tom 22 Nr 2 (2018)
Opublikowane: 2020-09-03


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.