Baumann K., 2014, Psychologia dziecka migrującego w kontekście wielokulturowości – przykład Szwecji, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Google Scholar
Beacco Jean-Claude et al., 2015, Guide pour le développement et la mise en œuvre de curriculums pour une éducation plurilingue et interculturelle, Council of Europe.
Google Scholar
Błeszyńska K.M, 2010, Dzieci obcokrajowców w polskich placówkach oświatowych – perspektywa szkoły. Raport z badań, Warszawa.
Google Scholar
Bernacka-Langier A. et al., 2010, Ku wielokulturowej szkole w Polsce. Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II i III etapu kształcenia (w szkołach m. st. Warszawy), Warszawa.
Google Scholar
Butarewicz-Głowacka A., 2015, Nie(równość) szans edukacyjnych uczniów cudzoziemskich w polskiej szkole – komunikat z badań, „Parezja”, nr 2(4).
Google Scholar
Cummins J., 2008, BICS and CALP: Empirical and Theoretical Status of the Distinction, in: Street B. & Hornberger N.H., eds, Encyclopedia of Language and Education, 2nd ed., vol. 2: Literacy, New York.
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H. i in., 2015, (Nie)łatwe powroty do domu? Badanie funkcjonowania dzieci i młodzieży powracających z emigracji, Warszawa, http://nielatwepowroty.pl/wp-content/uploads/2015/12/nielatwe-powroty-raport.pdf [dostęp: 10.05.2017].
Google Scholar
Harte J., 2016, Education of migrant children: Education policy responses for the inclusion of migrant chil- dren in Europe, Santa Monica. https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR1655.html [dostęp: 30.05.2017].
Google Scholar
Kubin K., Świerszcz J., 2011, Wyzwania dla szkoły różnorodnej. Wstępna analiza mechanizmów wykluczania dzieci i rodzin migranckich w strukturach szkoły w Polsce, w: Paszko A., red., Edukacja międzykulturowa w Polsce wobec nowych wyzwań, Kraków.
Google Scholar
Lesaux N.K. et al., 2006, Development of literacy of language minority learners, in: August D.L. & Shanahan T., eds, Developing literacy in a second language: Report of the National Literacy Panel, Mahwah, NJ.
Google Scholar
Lipińska E, Seretny A., 2013, Nie swój lecz i nie obcy – język odziedziczony w perspektywie glottodydaktycznej, materiały pokonferencyjne, w: Młoda polska emigracja w UE jako przedmiot badań psychologicznych, socjologicznych i kulturowych EuroEmigranci.PL, Kraków, http://www.euroemigranci.pl/dokumenty/pokonferencyjna/Seretny_Lipinska.pdf [dostęp: 12.06.2017].
Google Scholar
Luciak M., 2006, Minority Schooling and Intercultural Education: A Comparison of Recent Developments in the Old and New EU Member States, “Intercultural Education”, vol. 17, no. 1.
Google Scholar
Miodunka W., 2013, Podejście zorientowane na działanie w nauczaniu języków obcych: od (małych) zadań do (dużych) projektów, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.
Google Scholar
MEN, 2016, Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem, http://new.ore.edu.pl/index.php/ppko/ [dostęp: 14.06.2017].
Google Scholar
Ministerstwo Opieki Społecznej, 2008, Dz.U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728 – tekst jednolity (z późniejszymi zmianami), Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dział II, Rozdział 5 Integracja cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, https://www.mpips.gov.pl/gfx/mpips/userfiles/File/Departament%20Pomocy%20Spolecznej/cudzoziemcy%20uchodzcy/ustawa_o_pomocy _spolecznej_12.03.04.pdf [dostęp: 15.06.2017].
Google Scholar
Nikitorowicz J., 2011, „My i Oni”, w: Paszko A., red., Edukacja międzykulturowa w Polsce wobec nowych wyzwań, Kraków.
Google Scholar
OECD, 2017, International Migration Outlook 2017, Paris.
Google Scholar
OECD, 2010, 2010 International Migration Outlook: Migration key to longterm economic growth, Paris. OECD, 2006, Where Immigrant Students Succeed – A Comparative Review of Performance and Engagement in PISA 2003, Paris.
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., Szymańska M., 2017, Uczenie uczniów z doświadczeniem migracji. Analiza potrzeb, http://filpolska.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2018/03/raport.pdf
Google Scholar
Reiss J., 2005, Teaching Content to English Language Learners, Pearson Education ESL, NY. Schleppegrell M.J., 2012, Academic Language in Teaching and Learning Introduction to the Special Issue, „The Elementary School Journal”, vol. 112, no. 3, Chicago, http://www.jstor.org/stable/10.1086/663297 [dostęp: 06.07.2012].
Google Scholar
Skaczkowska B., 2016, Kształcenie dzieci przybywających z zagranicy w polskim systemie oświaty – oddziały przygotowawcze, Warszawa.
Google Scholar
Snow C.E., Burns S. & Griffin P., eds, 1998, Preventing reading difficulties in young children, Washington.
Google Scholar
Świętek A. i in., 2014, Jak edukować dzieci romskie? Propozycje dla nauczycieli w zakresie kształcenia romskiej mniejszości etniczne, Kraków, http://geografia.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/Swietek_Kurek_Osuch_Rachwal_2014_Jak_edukowac1.pdf [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar
Wiszejko-Wierzbicka D., 2012, Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły, „Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, nr 3(4).
Google Scholar