Boski P., 2009, Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej, Warszawa.
Google Scholar
Ciechomska M., Ciechomski M., 2016, Potrzeby psychiczne dziecka wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w: Śmiechowska-Petrovskij E., red., Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku. Aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych, Warszawa.
Google Scholar
Filipczuk H., 1980, Potrzeby psychiczne dzieci i młodzieży, Warszawa.
Google Scholar
Grabowska-Lusińska I., 2012, Migrantów ścieżki zawodowe bez granic, Warszawa.
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H, Durlik J., Szydłowska P., Grzymała-Moszczyńska J., 2016, Język polski – swój czy obcy? O wyzwaniach językowych dzieci powracających z emigracji, „Języki Obce w Szkole”, nr 1.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2017, Polsko-niepolskie dzieci w polskiej szkole – studium (re)emigracyjnych problemów uczniów, w: Janus-Sitarz A., red., Każdy uczeń jest ważny. Indywidualizacja na lekcji języka polskiego, Kraków.
Google Scholar
Majcher-Legawiec U., 2017, Kompetencje zawodowe nauczyciela w perspektywie różnorodności językowej i kulturowej w polskiej szkole, „Języki Obce w Szkole”, nr 1.
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., Szymańska M., 2018, Uczenie uczniów z doświadczeniem migracji. Analiza potrzeb, Kraków.
Google Scholar
Szybura A., 2016b, Potrzeby językowe uczniów przybywających z zagranicy w zakresie nauczania języka polskiego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.
Google Scholar
Szybura A., 2016a, Nauczanie języka polskiego dzieci imigrantów, migrantów i reemigrantów, „Języki Obce w Szkole”, nr 1.
Google Scholar