Opublikowane: 2020-08-31

Tematyka Zagłady na lekcjach polskiego – szansa budowania otwartości

Ewa Jaskółowa Logo ORCID

Abstrakt

The article author claims that Ida Fink’s The Journey can help attract young readers’ attention to the traumatic experiences of Jews during World War II. The analysis of the events described in the novel and, above all, the behaviour of the main character and the narrator, helps to create an understanding and empathic attitude towards the suffering of others. The article author claims that reading texts written by people who survived the Holocaust can initiate reflection that condemns racist and xenophobic behaviour and statements.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jaskółowa, E. (2020). Tematyka Zagłady na lekcjach polskiego – szansa budowania otwartości. Postscriptum Polonistyczne, 22(2), 239–251. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9718

Tom 22 Nr 2 (2018)
Opublikowane: 2020-09-03


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.