Axer J., Bujnicki T., red., 2012, Wokół „W pustyni i w puszczy”. W stulecie pierwodruku powieści,. Kraków .
Google Scholar
Bauman Z., 2004, O tarapatach tożsamości w ciasnym świecie, w: Kalaga W., red., Dylematy wielokulturowości, Kraków.
Google Scholar
Gralewicz-Wolny I., 2014, Pożegnanie Murzynka Bambo, w: Niesporek-Szamburska B., Wójcik- -Dudek W., przy współp. Zok-Smoły A., red., Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży, Katowice.
Google Scholar
Gralewicz-Wolny I., Mytych-Forajter B., red., 2016, Par coœur. Twórczość dla dzieci i młodzieży raz jeszcze, Katowice.
Google Scholar
Gralewicz-Wolny I., Mytych-Forajter B., red., 2013, Uwolnić Pippi. Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury, Katowice.
Google Scholar
Gromadzka B., 2016, Edukacja polonistyczna w kontekście dylematów kulturowych, w: Kledzik E., Praczyk M., red., Edukacja. Migracja. Edukacja międzykulturowej w kontekście kryzysu migracyjnego z perspektywy krajów V4, Poznań.
Google Scholar
Grzybowski P.P, 2011, Spotkania z Innymi. Czytanki do edukacji międzykulturowej, Kraków. Janus-Sitarz A., 2014, Edukacja literacka wobec dylematów wielokulturowości i inności, w: Janus-Sitarz A., red., Edukacja literacka wobec Innego, Kraków.
Google Scholar
Kalaga W., 2004, Obowiązek Innego. Trzeci, w: Kalaga W., red., Dylematy wielokulturowości, Kraków .
Google Scholar
Kania A., 2017, Lekcje (nie)obecności. Dziedzictwo polsko-żydowskie w edukacji polonistycznej, Kraków.
Google Scholar
Kledzik E., Praczyk M., red., 2016, Edukacja. Migracja. Edukacja międzykulturowej w kontekście kryzysu migracyjnego z perspektywy krajów V4, Poznań.
Google Scholar
Kledzik E., Praczyk M., 2016, Wstęp. Kilka słów o odwadze i wyobraźni, w: Kledzik E., Praczyk M., red., Edukacja. Migracja. Edukacja międzykulturowej w kontekście kryzysu migracyjnego z perspektywy krajów V4, Poznań.
Google Scholar
Kunce A., 2004, Zlokalizować tożsamość!, w: Kalaga W., red., Dylematy wielokulturowości, Kraków.
Google Scholar
Kwiatkowska-Ratajczak M., 2016, Swoi Obcy – teoria romologiczna i konsekwencje (także edukacyjne) pomieszania kultur, w: Kwiatkowska-Ratajczak M., Wymiana idei. Szkice dydaktyczne o szkole i uniwersytecie, Poznań.
Google Scholar
Melosik Z., 2007, Wielokulturowość i zjawisko globalizacji/amerykanizacji, w: Melosik Z., Teoria i praktyka edukacji wielokulturowej, Kraków.
Google Scholar
Örkény A., 2016, Społeczne reprezentacje obcych i postawa wobec imigrantów w Europie, tłum. A. Topolska, w: Kledzik E., Praczyk M., red., Edukacja. Migracja. Edukacja międzykulturowej w kontekście kryzysu migracyjnego z perspektywy krajów V4, Poznań.
Google Scholar
Piątek E., 2014, Dziecko wyobcowane. Edukacja polonistyczna wobec Romów, w: Janus-Sitarz A., red., Edukacja literacka wobec Innego, Kraków.
Google Scholar
Piątek E., 2012, Lektury utrwalające stereotypy – wróg czy sprzymierzeniec w nauce tolerancji, w: Biedrzycki K., Janus-Sitarz A., red., Doświadczenie lektury. Między krytyką literacką a dydaktyką literatury, Kraków.
Google Scholar
Pring R., 2012, Edukacja w wielkokulturowym społeczeństwie, tłum. K. Puławski, w: Królikowska J., red., (Złudne) obietnice wielokulturowości, Warszawa.
Google Scholar