Andrasz E., 2009, Edukacja w życiu Romów i jej wpływ na poczucie własnej tożsamości, w: Weigl B., red., Romowie 2009. Między wędrówką a edukacją, Warszawa.
Google Scholar
Balvin J., 2009, Romowie, szkoła i dyskryminacja, przeł. J. Kajfosz, „Studia Romologica”, nr 1. Bartosz A., 2008, Poznajemy historię Romów, Szczecinek.
Google Scholar
Bernacka-Langier A., 2010, Diagnoza sytuacji uczniów cudzoziemskich w warszawskich szkołach, w: Pawlic-Rafałowska E., red., Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi, Warszawa.
Google Scholar
Bladycz R., 2013, Asystent edukacji romskiej – wersja dla zaawansowanych, w: Weigl B., Różycka M., red., Romowie 2013. Od działań systemowych do rozwiązań lokalnych, Warszawa.
Google Scholar
Ficowski J., 2013, Cyganie na polskich drogach, Warszawa.
Google Scholar
Gheorghe N., Mirga A., 1998, Romowie XXI wieku. Studium polityczne, Kraków.
Google Scholar
Gerlich G. M., 2001, Romowie. Przekraczanie granic własnego świata, Oświęcim.
Google Scholar
Głuszkowski M., 2013, Socjologia w badaniach dwujęzyczności, Toruń.
Google Scholar
Gostkowska M., 2011, Sytuacja szkolna dzieci romskich – oczami uczniów Romów, w: Weigl B., Różycka M., red., Romowie 2011. Życie na pograniczu, Warszawa.
Google Scholar
Grabias S., 1991, Kultura słowa a sprawności komunikacyjne, „Polonistyka”, nr 7.
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H., Barzykowski K., Dzida D., Grzymała-Moszczyńska J., Kosno M., 2011, Dziecko uwikłane. Sytuacja dzieci romskich w polskim systemie edukacji oraz ich funkcjono- wanie poznawcze i językowe, w: Weigl B., Różycka M., red., Romowie 2011. Życie na pograniczu, Warszawa.
Google Scholar
Gurbiel A., 2007, Cyganie w kręgu Puław, w: Borek P., red., Romowie w Polsce i Europie: historia, prawo, kultura, Kraków.
Google Scholar
Hertz A., 1960, Kasta, „Kultura”, nr 1/147–2/148.
Google Scholar
Jakimik E., Parno-Gierliński K., 2009, Kobieta w środowisku romskim, Szczecinek.
Google Scholar
Kledzik E., 2012, Dziecko romskie w polskiej szkole – problemy komunikacji międzykulturowej, w: Filipowicz-Tokarska K., Chojnowski P., red., Bariery i/jako wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Słubice.
Google Scholar
Kunikowski, J., 2010, Amare Roma. Nasi Romowie, Kowary.Kurcz I., 1992, Język a psychologia, Warszawa.
Google Scholar
Kwadrans Ł., 2008, Edukacja Romów. Studium porównawcze na przykładzie Czech, Polski i Słowacji, Wrocław–Wałbrzych.
Google Scholar
Lipińska E., 2003, Język ojczysty, język obcy, język drugi. Wstęp do badan dwujęzyczności, Kraków.
Google Scholar
Lubecka A., 2005, Tożsamość kulturowa Bergitka Roma, Kraków.
Google Scholar
Łój M., 2009, Praca nauczyciela wspomagającego edukację dzieci romskich – doświadczenia ze szkół wrocławskich, „Studia Romologica”, nr 2.
Google Scholar
Łój M., Mirga S., 2012, Edukacja dzieci romskich – praktyczny informator dla rodziców, Radom. Meyer A.M., 2016, Wielojęzyczna Polska – język romski w kontakcie z polszczyzną, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Mirga-Wójtowicz E., 2009, Znaczenie Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce w walce z wykluczeniem społecznym Romów – perspektywa praktyczna, w: Weigl B., red., Romowie 2009. Między wędrówką a edukacją, Warszawa.
Google Scholar
Nowicka-Rusek, E., 2011, Szkoła, rodzina i dzieci romskie, w: Kołaczek M., Talewicz-Kwiatkowska J., red., Raport końcowy z projektu badawczego: Funkcjonowanie poznawcze i językowe dzieci romskich uczęszczających do szkół podstawowych specjalnych i masowych – konteksty społeczne, Oświęcim.
Google Scholar
Polański K., red., 1999, Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, Wrocław.
Google Scholar
[Program na rzecz społ. romskiej, 2003a], Program na rzecz społeczności romskiej w Polsce na lata 2004–2013, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Warszawa, http://mniejszosci.narodowe.mswia.gov.pl/mne/romowie/program-na-rzecz-spole/program-na-rzecz-spole [dostęp: 24.12.2018].
Google Scholar
[Program na rzecz społ. romskiej, 2003b], Program na rzecz społeczności romskiej w Polsce na lata 2004– 2013, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Aneks nr 6, Romowie w Polsce – opis sytuacji, Centrum Dialogu Międzykulturowego, Warszawa, www2.mswia.gov.pl/ ftp/pdf/aneks_nr6.rtf [dostęp: 24.12.2018].
Google Scholar
Różycka M., 2009, Wzory kultury a edukacja dzieci romskich, w: Weigl B., red., Romowie 2009. Między wędrówką a edukacją, Warszawa.
Google Scholar
Różycka M., 2013, Raport końcowy z badania ewaluacyjnego programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce – fragmenty, w: Weigl B., Różycka M., red., Romowie 2013. Od działań systemowych do rozwiązań lokalnych, Warszawa.
Google Scholar
Skudrzyk A., 2005, Czy zmierzch kultury pisma? O synestezji i analfabetyzmie funkcjonalnym, Katowice.
Google Scholar
Skudrzyk A., 2019, Dyglosja a proces socjalizacji, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 1.
Google Scholar
Soszka-Różycka M., Weigl B., 2007, Asystent edukacji romskiej. Konkurencja czy szansa?, w: Weigl B., red., Romowie 2007. Od edukacji młodego pokolenia do obrazu w polskich mediach, Warszawa.
Google Scholar
Stankiewicz I., 2011, Okiem asystenta edukacji romskiej z Elbląga, w: Weigl B., Różycka M., red., Romowie 2011. Życie na pograniczu, Warszawa.
Google Scholar
Szuman S., 1968, Rozwój treści słownika dzieci. Zagadnienie i niektóre wyniki badań, w: Szuman S., Gepertowa L., Przetacznikowa M., red., O rozwoju języka i myślenia dziecka, Warszawa.
Google Scholar
Świętek A., 2016, Edukacja uczniów romskich w województwie małopolskim, Kraków.
Google Scholar
Świętek A., Kurek S., Osuch W., Rachwał T., 2014, Jak edukować dzieci romskie? Propozycje dla nauczycieli w zakresie kształcenia romskiej mniejszości etnicznej, Kraków.
Google Scholar
Ustawa o systemie oświaty z dn. 7 września 1991, Dz. U. 1991 Nr 95 poz. 425, http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19910950425/U/D19910425Lj.pdf [dostęp: 01. 04.2019].
Google Scholar