Opublikowane: 2020-12-28

Wykorzystanie podejścia międzykulturowego w nauczaniu języka polskiego w Chinach na przykładzie kuchni

Jagna Malejka Logo ORCID
Dział: Glottodydaktyka polonistyczna
https://doi.org/10.31261/PS_P.2020.26.06

Abstrakt

W artykule przedstawiono zagadnienia związane z wykorzystaniem podejścia międzykulturowego w nauczaniu języka polskiego jako obcego w Chinach. Rozważania skupiają się wokół kuchni i jedzenia w ogóle. Warunkiem skutecznej komunikacji jest nie tylko opanowanie reguł gramatycznych i słownictwa, ale także znajomość zasad panujących w kraju rozmówcy, uwarunkowań socjolingwistycznych i socjokulturowych. Materiał przykładowy pochodzi ze zbiorów autorki zgromadzony podczas pracy na uniwersytetach azjatyckich. Podejście międzykulturowe w nauczaniu polskich zachowań językowo-kulturowych w Państwie Środka wymaga zastosowania innych praktyk i rozwiązań niż w europejskim kręgu kulturowym.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Malejka, J. (2020). Wykorzystanie podejścia międzykulturowego w nauczaniu języka polskiego w Chinach na przykładzie kuchni. Postscriptum Polonistyczne, 26(2), 77–90. https://doi.org/10.31261/PS_P.2020.26.06

Cited by / Share

Plum Print visual indicator of research metrics
  • Citations
    • Citation Indexes: 4
  • Captures
    • Readers: 1
see details

Tom 26 Nr 2 (2020)
Opublikowane: 2020-12-28


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.