Choi S‑E., 2018, Znaczenie komunikacji międzykulturowej w nauczaniu języka polskiego w Korei, w: Tambor J., red. całości, Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy, koncepcje, perspektywy, t. V: Achtelik A., Graboń K., red., W kręgu (glotto)dydaktyki, Katowice.
Google Scholar
Gębal P.E., 2004a, Realioznawstwo w nauczaniu języka niemieckiego, w: Miodunka W.T., red., Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków.
Google Scholar
Gębal P.E., 2004b, Program nauczania cudzoziemców realiów polskich, w: Miodunka W.T., red., Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków.
Google Scholar
Jacoby M., 2016, Chiny bez makijażu, Warszawa.
Google Scholar
Janowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turek P., red., 2016, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C1 (PNJPJO), Kraków.
Google Scholar
Jelonkiewicz M., 2004, Wiedza o Polsce jako element nauczania cudzoziemców języka polskiego. Przegląd wybranych materiałów dydaktycznych i pomocniczych, w: Miodunka W.T., red., Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków.
Google Scholar
Li Y., 2012, Po polsku nie tylko się mówi! Metodyka nauczania kultury w dydaktyce polonistycznej w Chinach, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2 (10).
Google Scholar
Lisowski T., 2006, Specyfika nauczania języka polskiego na Dalekim Wschodzie. Polonistyka w Hankuk University of Foreign Studies w Seulu, „Postscriptum”, nr 2 (52).
Google Scholar
Malejka J., 2008, Potomkowie smoka o sobie samych, czyli o autostereotypie Chińczyków, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 1 (1).
Google Scholar
Malejka J., 2010, Na głęboką wodę – o zaletach (i wadach) komunikowania się z Chińczykami wyłącznie po polsku, w: Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia. Międzynarodowa Konferencja Akademicka, rocznik 2009, Tokio.
Google Scholar
Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2006, Hurra!!! Po polsku 1, Kraków.
Google Scholar
Marcjanik M., 2008, Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2004, Kompetencja socjokulturowa w nauczaniu polskiego jako obcego. Zarys programu nauczania, w: Miodunka W.T., red., Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, Kraków.
Google Scholar
Morcinek B., 2010, Tłumaczenie kultur – oswajanie kultur? Kilka uwag o kuchni, w: Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia. Międzynarodowa Konferencja Akademicka, rocznik 2009, Tokio.
Google Scholar
Morcinek‑Abramczyk B., 2016, Polski jest prosty! Podręcznik do nauki języka polskiego dla osób japońskojęzycznych, Katowice.
Google Scholar
Prizel‑Kania A., Bucko D., Majcher‑Legawiec U., Sowa K., 2016, Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących, Kraków.
Google Scholar
Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., 2013, Polski krok po kroku 1, Kraków.
Google Scholar
Tambor J., 2015, Egzotyzmy kulinarne w i na języku Polaków. Rozważania o jedzeniu, mówieniu i pisaniu, w: Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia. Międzynarodowa Konferencja Akademicka, rocznik 2014/2015, Tokio.
Google Scholar
Tambor J., 2018, Pierwsze, drugie i…co dalej, w: Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia. Międzynarodowa Konferencja Akademicka, rocznik 2018/2019, Seul.
Google Scholar
Wacławek M., Wtorkowska M., 2018a, Powiedz mi, co jesz, a powiem ci, kim jesteś – o kulinariach w Słowenii, w: Grochala B., Dembowska‑Wosik I., red., „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 25.
Google Scholar
Wacławek M., Wtorkowska M., 2018b, Przez jedzenie do języka… polskiego – o kulinariach oczami Polaków i Słoweńców, w: Lech‑Kirstein D., red., Bariery i pomosty w języku i kulturze, Opole.
Google Scholar
Zarzycka G., 2008, Opis pedagogiki zorientowanej na rozwój kompetencji i wrażliwości interkulturowej, w: Miodunka W.T., Seretny A., red., W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, Kraków.
Google Scholar
Zarzycka G., 2018, Podejście interkulturowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Bilans i perspektywy, w: Tambor J., red. całości, Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy, koncepcje, perspektywy, t. V: Achtelik A., Graboń K., red., W kręgu (glotto)dydaktyki, Katowice.
Google Scholar
Żydek‑Bednarczuk U., 2015, Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce, Katowice.
Google Scholar