Opublikowane: 2022-11-17

Zielono mi, czyli patenty na ekopolski

Katarzyna Krulicka Logo ORCID
Dział: Edukacja literacka i kulturowa
https://doi.org/10.31261/TPDJP.2022.31.02

Abstrakt

W artykule zaprezentowano możliwości wykorzystania elementów krytyki ekologicznej i edukacji klimatycznej na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej. Materiały zamieszczone w podręczniku oraz autorskie pomysły posłużyły autorce do przedstawienia praktycznych rozwiązań dydaktycznych, które umożliwiają budowanie w uczniach świadomości ekologicznej. Omówione lekcje literackie i językowe oraz projekt ekologiczny wspierają odbudowę międzyprzedmiotowego dialogu w praktyce szkolnej, a propozycja wykorzystania narzędzi cyfrowych wpasowuje się w trend „eko” coraz wyraźniej widoczny w edukacji.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Krulicka, K. (2022). Zielono mi, czyli patenty na ekopolski. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 31, 1–15. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2022.31.02

Cited by / Share

Tom 31 (2022)
Opublikowane: 2023-03-15


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.