Alevizos K., Gaynor S., Roderick M., 2018, Gold Experience B2 2nd Edition, Pearson Education Limited, Harlow, Essex.
Google Scholar
Beddall F., Roderick M., 2018, Gold Experience B1+ 2nd Edition, Pearson Education Limited, Harlow, Essex.
Google Scholar
Bell J., Gower R., 2014, Expert Advanced, Pearson Education Limited, Harlow, Essex.
Google Scholar
Berleant A., 1992, The Aesthetics of Environment, Temple University Press, Philadelphia.
Google Scholar
Bińczyk E., 2018, Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Boyd E., Edwards L., 2018, Gold Experience C1 2nd Edition, Pearson Education Limited, Harlow, Essex.
Google Scholar
Boyd E., Walsh C., Warwick L., 2018, Gold Experience B1 2nd Edition, Pearson Education Limited, Harlow, Essex.
Google Scholar
Domańska E., 2013, Humanistyka ekologiczna, „Teksty Drugie”, nr 1–2, s. 13–32.
Google Scholar
Fiedorczuk J., 2014, Cyborg w ogrodzie. Wprowadzenie do ekokrytyki, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
Google Scholar
Kay S. i in., 2019, Focus 3. Second Edition. Students’ Book. B1 / B1+, Pearson Central Europe, Warszawa.
Google Scholar
Kay S. i in., 2020, Focus 4. Second Edition. Student’s Book. B2 / B2+, Pearson Central Europe, Warszawa.
Google Scholar
Kay S. i in., 2021, Focus 5. Second Edition. Student’s Book. B2+ / C1, Pearson Central Europe, Warszawa.
Google Scholar
Lloro-Bidart T., Banschbach V.S., eds., 2019, Animals in Environmental Education: Interdisciplinary Approaches to Curriculum and Pedagogy, Palgrave Macmillan, Cham.
Google Scholar
Mitek-Dziemba A., 2014, Zmierzch doświadczenia? Pastoralistyczne lęki (neo)pragmatyzmu, „Er(r)go”, nr 29 (2), s. 67–84, pobrano z: https://journals.us.edu.pl/index.php/ERRGO/article/view/2654 [1.08.2021].
Google Scholar
Nawrot-Lis B., 2020, Insights into CLIL Methodology, „Polish Journal of Continuing Education”, nr 1, s. 66–79, pobrano z: https://oaji.net/articles/2021/2718-1612352143.pdf [1.08.2021].
Google Scholar
Oreskes N., Conway E.M., 2010, Merchants of Doubt. How a Handful of Scientists Obscured the Truth on Issues from Tobacco Smoke to Global Warming, Bloomsbury Press, New York.
Google Scholar
Piątek Z., 1998, Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie, IF UJ, Kraków.
Google Scholar
Puppel S., red., 2015, „Scripta de Communicatione Posnaniensi. Seria: Prace Naukowe Katedry Ekokomunikacji UAM”, t. 7: MOTEK. Motywy ekolingwistyczne: w stronę ekoglottodydaktyki. Materiały z Konferencji zorganizowanej przez Katedrę Ekokomunikacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w dniach 10–11 września 2014 roku, Katedra Ekokomunikacji UAM, Poznań, pobrano z: http://keko.home.amu.edu.pl/sites/default/files/TOM_VII_MOTEK_2015.pdf [1.08.2021].
Google Scholar
Quintana J., Duckworth M., 2019, Vision 1, Oxford University Press, Oxford.
Google Scholar
Rosińska M., Edwards L., 2015, Password 1, Macmillan Polska, Warszawa.
Google Scholar
Rosińska M., Edwards L., 2016, Password 2, Macmillan Polska, Warszawa.
Google Scholar
Rosińska M., Edwards L., Inglot M., 2018, Repetytorium do szkół ponadgimnazjalnych, Macmillan Polska, Warszawa.
Google Scholar
Rosińska M., Manin G.J., 2017, Password 3, Macmillan Polska, Warszawa.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia, Dz.U. 2018, poz. 467, pobrano z: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000467/O/D20180467.pdf [1.08.2021].
Google Scholar
Sharman E., Duckworth M., 2019, Vision 2, Oxford University Press, Oxford.
Google Scholar
Stephenson H., Lansford L., Dummett P., 2016, Keynote Upper Intermediate, National Geographic Learning, Andover, Hampshire.
Google Scholar
Sujecka-Zając J., 2020, Czy jesteśmy gotowi na ekoglottodydaktykę w polskim kontekście edukacyjnym? „Neofilolog”, nr 55 / 1, s. 11–26, https://doi.org/10.14746/n.2020.55.1.2.
Google Scholar
Tabaszewska J., 2011, Zagrożenie czy możliwości? Ekokrytyka – rekonesans, „Teksty Drugie”, nr 3, s. 205–220.
Google Scholar
Tabaszewska J., 2018, Ekokrytyczna (samo)świadomość), „Teksty Drugie”, nr 2, s. 7–15.
Google Scholar
Ubertowska A., 2018, „Mówić w imieniu biotycznej wspólnoty”. Anatomie i teorie tekstu środowiskowego / ekologicznego, „Teksty Drugie”, nr 2, s. 17–40, https://doi.org/10.18318/td.2018.2.2.
Google Scholar
Ubertowska A., 2020, Historie biotyczne. Pomiędzy estetyką a geotraumą, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa.
Google Scholar
Walewicz P., 2019, Koncepcje antropocenu i kapitalocenu a ekopedagogika, „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 57–67.
Google Scholar
Walsh C., Warwick L., 2018, Gold Experience B2+ 2nd Edition, Pearson Education Limited, Harlow, Essex.
Google Scholar
Wawrzyniak J., 2000, Teoretyczne podstawy neonaturalistycznej bioetyki środowiskowej, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań.
Google Scholar
Wilkoszewska K., 2003, Sztuka jako rytm życia. Rekonstrukcja filozofii sztuki Johna Deweya, wyd. 2., Universitas, Kraków (wyd. 1. – 1991).
Google Scholar
Wilkoszewska K., 2006, Czy istnieje eko-estetyka?, „Diametros”, nr 9, s. 136–412, pobrano z: https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Diametros/Diametros-r2006-t-n9/Diametros-r2006-t-n9-s136-142/Diametros-r2006-t-n9-s136-142.pdf [20.07.2021].
Google Scholar
Wilkoszewska K., 2016, Estetyka pragmatyczna w perspektywie bio-, „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, R. 25, nr 1 (97), s. 211–229.
Google Scholar
Wilkoszewska K., red., 1992, Estetyka a ekologia, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
Google Scholar