Białek K., Jarmuż M., Ośko K., 2015, Międzykulturowość w szkole. Poradnik dla nauczycieli i specjalistów, ORE, Warszawa.
Google Scholar
Bucko D., Prizel-Kania A., 2012, Wędrówki po globalnej sieci, czyli o możliwościach wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w kształceniu językowym, „Języki Obce w Szkole”, nr 3, s. 50–55.
Google Scholar
Bucko D., Prizel-Kania A., 2018, Edukacja polonistyczna „online” – stan obecny oraz wyzwania na przyszłość (na podstawie analizy wybranych zasobów do nauczania języka polskiego), „Roczniki Humanistyczne”, T. 66, z. 10: Glottodydaktyka, s. 7–23, http://dx.doi.org/10.18290/rh.2018.66.10-1.
Google Scholar
Cummins J., 2008, BICS and CALP: Empirical and theoretical status of the distinction, w: Encyclopedia of language and education, eds. N. Hornberger, vol. 2: Literacy, 2nd ed., Springer Science, Business Media LLC, New York, s. 71–83, https://doi.org/10.1007/978-0-387-30424-3_36.
Google Scholar
Gębal P.E., 2018, Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego: podejście integracyjno--inkluzyjne, Księgarnia Akademicka, Warszawa.
Google Scholar
Gębal P.E., 2019, Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Gębal P.E., Miodunka W.T., 2020, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Gibbons P., 2015, Scaffolding language, scaffolding learning: Teaching English language learners in the mainstream classroom, 2nd ed., Heinemann, Portsmouth, New Hampshire.
Google Scholar
Gottlieb M., Ernst-Slavit G., 2014, Academic language in diverse classrooms: Definitions and contexts, Corwin Press Publisher, Thousand Oaks, California.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., Wiatr K., 2007, Nowa sztuka pisania, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków.
Google Scholar
Krzyżyk D., Synowiec H., 2007, Podręcznik szkolny – pomoc czy przeszkoda w opanowaniu przez uczniów wiedzy i umiejętności (komunikatywność i funkcjonalność)?, Rada Języka Polskiego, https://rjp.pan.pl/konferencje-i-dyskusje-naukowe/1358-podrcznik-szkolny-pomoc-czy-przeszkoda-w-opanowaniu-przez-uczniow-wiedzy-i-umiejtnoci-dr-danuta-krzyyk-prof-helena-synowiec [dostęp: 22.11.2022].
Google Scholar
Kuziak M., Rzepczyński S., 2008, Jak pisać?, Wydawnictwo Szkolne PWN–Wydawnictwo Park, Warszawa–Bielsko-Biała.
Google Scholar
Lipińska E., Dąmbska G., 2018, Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2019, E|I|Ree|migracyjny język polski, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 5–10, pobrano z: https://jows.pl/brepo/panel_repo_files/2021/07/21/fnfcyg/jows-4-2019-online-calosc-0.pdf [22.11.2022].
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2020, Język polski jako: obcy, drugi, odziedziczony, edukacyjny w Polsce i na obczyźnie – trajektorie procesu kształcenia, w: Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego. 5, red. E. Kubicka, M. Berend, A. Walkiewicz, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, s. 15–34.
Google Scholar
Martyniuk W., 2015, Edukacyjna sprawność językowa w ujęciu działaniowym Rady Europy, „LingVaria”, nr 2, s. 69–80.
Google Scholar
Marzano R., Pickering D., 2014, Building academic vocabulary, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Virginia.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna: pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T. i in., 2018, Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza, stan, perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2018, Kompetencja tekstotwórcza w języku odziedziczonym, czyli o kreacji i zabawie w procesie tworzenia tekstów, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2 (22): Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych, s. 101–119, pobrano z: https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9709 [22.11.2022].
Google Scholar
Olszewska B., Surdyk-Fertsch W., Wojciechowski G., 2018, Wczoraj i dziś 6. Podręcznik do historii dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., 2018, Język edukacji szkolnej w integracyjnym modelu wsparcia ucznia z doświadczeniem migracji w rodzinie, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2 (22): Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych, s. 171–186, pobrano z: https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9714 [22.11.2022].
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., Szymańska M., 2018, Metoda JES-PL. Nauczanie języka edukacji szkolnej uczniów z doświadczeniem migracji, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, s. 5–10, pobrano z: https://jows.pl/brepo/panel_repo_files/2021/07/21/fvx8gf/jows-2-2018-internet-0.pdf [22.11.2022].
Google Scholar
Ruszer A., 2011, Oswoić tekst. Podręcznik kompozycji i redakcji tekstów użytkowych dla poziomu B2 i C1, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Schleppegrell M.J., 2004, The language of schooling: A functional linguistics perspective, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey.
Google Scholar
Seretny A., 2016, Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców, Prolog, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., 2018, Język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej – zarys problematyki, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2 (22): Glottodydaktyka wśród dzieci i młodzieży wobec wyzwań wielo-, transkulturowości i ruchów migracyjnych, s. 139–156, pobrano z: https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9712 [22.11.2022].
Google Scholar
Seretny A., 2021, Polszczyzna w szkole, czyli język jako narzędzie poznania, w: Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego. Konteksty – dylematy – trendy, red. A. Seretny, E. Lipińska, Universitas, Kraków, s. 113–140.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Surdej A., Surdej B., 2018, Ćwiczenia redakcyjne 4–6. Język polski. Szkoła podstawowa, cz. 1, wyd. 2, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Surdej A., Surdej B., 2019, Ćwiczenia redakcyjne 7–8. Język polski. Szkoła podstawowa, cz. 2, wyd. 2, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Szybura A., 2016, Nauczanie polskiego i francuskiego jako języków edukacyjnych. Ujęcie porównawcze, w: O lepsze jutro studiów polonistycznych w Polsce, red. I. Janowska, P.E. Gębal, Księgarnia Akademicka, Kraków, s. 245–258.
Google Scholar
Zwiers J., 2008, Building academic language. Essential practices for content classrooms, Jossey--Bass, San Francisco.
Google Scholar