Amicis E., 1990, Serce, przeł. M. Konopnicka, Somix, Bydgoszcz.
Google Scholar
Barańczak S., 2006, Wiersze zebrane, Wydawnictwo a5, Kraków.
Google Scholar
Borges J., 1976, Powszechna historia nikczemności, przeł. S. Zembrzuski, A. Sobol-Jurczykowski, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
Google Scholar
Burnett F.H., 1981, Tajemniczy ogród, przeł. J. Włodarkiewiczowa, Nasza Księgarnia, Warszawa.
Google Scholar
Czaja D., 2018, Gramatyka bieli. Antropologia doświadczeń granicznych, Pasaże, Kraków.
Google Scholar
Czepczor-Bernat K. i in., 2022, The impact of a woodland walk on body image: A field experiment and an assessment of dispositional and environmental determinants, “International Journal of Environmental Research and Public Health”, vol. 19, issue 21, 14548, https://doi.org/10.3390/ijerph192114548.
Google Scholar
Dukaj J., 2000, W kraju niewiernych, Supernowa, Warszawa.
Google Scholar
Fiedorczuk J., Beltrán G., 2020, Ekopoetyka. Ekologiczna obrona poezji, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego i Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego, Warszawa.
Google Scholar
Forstner D., 1990, Świat symboliki chrześcijańskiej, przeł. W. Zakrzewska, P. Pachciarek, R. Turzyński, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.
Google Scholar
Howard-Jones P., 2014, Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki. Pełen raport i podsumowanie, przeł. K. Cipora i in., 14.12.2020, https://www.ibe.edu.pl/pl/aktualnosci/1241-neuronauka-i-edukacja-przeglad-interwencji-i-podejsc-edukacyjnych-korzystajacych-z-osiagniec-neuronauki [dostęp: 04.01.2021].
Google Scholar
Kadłubek Z., Kunce A., Sławek T., 2013, Oikologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Kilian M., Paluch M., 2023, Human self-experience in the garden: Horticulotherapy from an ontological-axiological perspective, „Studia Ecologiae et Bioethicae”, vol. 21, no. 3, s. 7–18, https://doi.org/10.21697/seb.2023.26.
Google Scholar
Kunce A., Sławek T., 2020, Oikologia. Powrót, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Lewis C.S., 2018, Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa, przeł. A. Polkowski, Media Rodzina, Poznań.
Google Scholar
Nowakowski P.T., 2005, Rodzina w społeczeństwie informacyjnym – integracja czy dezintegracja?, „Ethos”, t. 18, nr 1–2 (69–70), s. 378–392.
Google Scholar
Olson D.R., 2010, Papierowy świat. Pojęciowe i poznawcze implikacje pisania i czytania, przeł. M. Rakoczy, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Ong W.J., 2011, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, przeł. J. Japola, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Orwell G., 1993, Rok 1984, przeł. T. Mirkowicz, Wydawnictwo Da Capo, Warszawa.
Google Scholar
Ose Askvik E., Weel F.R. van der, Meer A.L.H. van der, 2020, The importance of cursive handwriting over typewriting for learning in the classroom: a high-density EEG study of 12-year-old children and young adults, “Frontiers in Psychology”, vol. 11, 1810, https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01810.
Google Scholar
Paluch M., 2022, Pedagogika lasu i pierwsze ścieżki jej teoretycznych konceptualizacji, „Forum Pedagogiczne”, t. 12, nr 2, s. 17–30, https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.02.
Google Scholar
Paluch M., 2023, Kompetencje głębokie, w: Słownik wyrazów ratujących życie, red. M. Paluch, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa, s. 561–564.
Google Scholar
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, 2008, oprac. Zespół Biblistów Polskich z inicjatywy Towarzystwa Świętego Pawła, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa.
Google Scholar
Ramirez G., Beilock S.L., 2011, Writing about testing worries boosts exam performance in the classroom, “Science”, vol. 331, issue 6014, s. 211–213, https://doi.org/10.1126/science.1199427.
Google Scholar
Rauch M. i in., 2001, „Tajemniczy ogród” czyli w poszukiwaniu utraconego raju, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków.
Google Scholar
Rykowski K., 2022, Pytania o las jako medium pedagogiczne, „Forum Pedagogiczne”, t. 12, nr 2, s. 31–46, https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.03.
Google Scholar
Sławek T., 2011, Gdzie? Rozważania oikologiczne, „Anthropos?”, nr 16–17, s. 1–22, https://open.icm.edu.pl/server/api/core/bitstreams/2aa45f18-4074-4f5a-87ad-c8bb6707ddad/content [dostęp: 19.12.2024].
Google Scholar
Starnawska K., 2019, Wrócić do tajemniczego ogrodu. O potrzebie wyjścia ze szkolnej ławki, „Konteksty Kultury”, t. 16, z. 4, s. 541–554, https://doi.org/10.4467/23531991KK.19.048.11967.
Google Scholar
Śliwerski B., 2022, „Pedagogika lasu” jako (nie)nowa orientacja w pedagogice, „Forum Pedagogiczne”, t. 12, nr 2, s. 47–60, https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.04.
Google Scholar
Tałaj D., 2023, Poznanie fragmentaryczne, w: Współczesne problemy wychowania, t. 2: Młodzież w świecie myślenia i poznania, red. T. Peciakowski, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa, s. 133–135, https://ibe.edu.pl/images/publikacje/Wspolczesne%20problemy%20wychowania/Tom_2_www.pdf [dostęp: 19.12.2024].
Google Scholar
Umejima K. i in., 2021, Paper notebooks vs. mobile devices: brain activation differences during memory retrieval, “Frontiers in Behavioural Neuroscience”, vol. 15, 634158, https://doi.org/10.3389/fnbeh.2021.634158.
Google Scholar
Wais J., 2007, Ścieżki baśni, Wydawnictwo Psychologii i Kultury, Warszawa.
Google Scholar
Węgrzyniak A., 2013, Biel staje się bielsza. O „Wyjściu”, „Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze”, nr 2, s. 163–172.
Google Scholar
Żuchowska W., 2002, „Opowieści z Narni” czyli wielka podróż, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków.
Google Scholar