Opublikowane: 2019-12-29

Blackout i found poetry. Od notatki i „poezji z odzysku” do interpretacji tekstów o II wojnie światowej

Agnieszka Kania Logo ORCID
Dział: Edukacja literacka i kulturowa
https://doi.org/10.31261/TPDJP.2019.28.04

Abstrakt

The author offers to use the creative activities of blackout poetry and found poetry to interpret works dealing with the subject of the Holocaust. She presents a detailed scheme of applying this form of work during lessons with students. She argues that such a solution can be an enrichment of traditional interpretation, it also allows to stimulate the creativity of students and engage them in the didactic process.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kania, A. (2019). Blackout i found poetry. Od notatki i „poezji z odzysku” do interpretacji tekstów o II wojnie światowej. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 28, 51–65. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2019.28.04

Cited by / Share

Tom 28 (2019)
Opublikowane: 2020-06-26


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.