Bakuła K.: Mówione ≈pisane: komunikacja, język, tekst. Wrocław 2008.
Google Scholar
Beacco J.‑C., Byram M., Cavalli M., Coste D. et al.: Guide pour le développement et la mise en oeuvre de curriculums pour une éducation plurilingue et interculturelle. [B.m.w.] 2016.
Google Scholar
Bernstein B.: Language and Social Class. „British Journal of Sociology” 1960, vol. 11, s. 271—276.
Google Scholar
Bernstein B.: Odtwarzanie kultury. Oprac. A. Piotrowski. Przeł. Z. Bokszański i A. Piotrowski. Warszawa 1990.
Google Scholar
Bernstein B.: Some Sociological Determinations of Perceptions. „British Journal of Sociology” 1958, vol. 9, s. 159—174.
Google Scholar
Cummins J.: BICS and CALP: Empirical and Theoretical Status of the Distinction. In: Encyclopaedia of Language and Education. Eds. B. Street, N.H. Hornberger. New York 2008.
Google Scholar
Gajda S.: Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym. Warszawa—Wrocław 1982.
Google Scholar
Hymes D.: Ethnography, Linguistics, Narrative Inequality. London 1996.
Google Scholar
Jędrychowska M., Kłakówna Z.A.: To lubię! Teksty i zadania. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 5. Książka ucznia. Kraków 1995.
Google Scholar
Labov W.: The Social Stratification of English in New York City. Washington 1966.
Google Scholar
Labov W.: Sociolinguistic Patterns. Philadelphia 1972.
Google Scholar
Marzano R.J., Pickering D.J.: Building Academic Vocabulary. Teachers Manual. Alexandria, Virginia, 2005.
Google Scholar
Milroy L.: Language and Social Networks. Oxford 1980.
Google Scholar
Miodunka W.T.: Polszczyzna jako język drugi. Definicja języka drugiego. W: Silva rerum philologicarum. Studia ofiarowane Profesor Marii Strycharskiej‑Brzezinie z okazji Jej jubileuszu. Red. J.S. Gruchała, H. Kurek. Kraków 2010.
Google Scholar
Nocoń J.: Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym — tradycja i zmiana. Opole 2009.
Google Scholar
Ożóg K.: Polszczyzna młodzieży — kod ograniczony i kod rozwinięty pochodną postawy mieć i postawy być. W: Czynności tworzenia i rozumienia wypowiedzi. Red. J. Porayski‑Pomsta. Warszawa 2002.
Google Scholar
Schleppegrell M.J.: Academic Language in Teaching and Learning: Introduction to the Special Issue. „The Elementary School Journal” 2012, no. 112 (3), s. 409—418.
Google Scholar
Schleppegrell M.J.: The Language of Schooling. A Functional Linguistics Perspective. London 2004.
Google Scholar
Snow C.E., Uccelli P.: The Challenge of Academic Language. In: The Cambridge Handbook of Literacy. Eds. D.R. Olson, N. Torrance. Cambridge 2009.
Google Scholar
Szymańska M.: Między nauką o języku a rozwijaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku. Kraków 2016.
Google Scholar
Trysińska M. Kod rozwinięty i kod ograniczony w filmach animowanych dla dzieci. W: Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów. Red. B. Niesporek‑Szamburska. Katowice 2012.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
Filipiak E. Człowiek — język — rzeczywistość (w kontekście pytań o efektywną edukację językową w szkole. https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/1818/Ewa%20Filipiak%20Cz%C5%82owiek%20jezyk%20rzeczywistosc.pdf?sequence=1 [data dostępu: 23.03.2020].
Google Scholar
https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-polski [data dostępu: 23.03.2020].
Google Scholar
Lillywhite K.M.: Developing Cognitive Academic Language Proficiency (CALP) in Diverse Classrooms. Utah 2011. https://digitalcommons.usu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1086&context=honors [data dostępu: 23.03.2020].
Google Scholar
Pamuła‑Behrens M., Szymańska M.: Metodyka nauczania języka edukacji szkolnej uczniów z doświadczeniem migracji. Metoda JES‑PL — matematyka. Kraków 2018. http://fundacjareja.eu/do-pobrania/ [data dostępu: 23.03.2020].
Google Scholar
Pamuła‑Behrens M., Szymańska M.: W polskiej szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Przewodnik. Kraków 2017. https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=16877 [data dostępu: 23.03.2020].
Google Scholar
Pamuła‑Behrens M., Szymańska M.: W polskiej szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Kraków 2017. http://fundacjareja.eu/w-polskiej-szkole/ [data dostępu: 23.03.2020].
Google Scholar