Bach, P., & Moran, D.J. (2008). ACT in practice. Oakland: AC.
Google Scholar
Baka, Ł., & Basińska, B.A. (2016). Psychometryczne właściwości polskiej wersji Oldenburskiego Kwestionariusza Wypalenia Zawodowego OLBI. Medycyna Pracy, 67(1), 29–41. https://doi.org/10.13075/mp.5893.00353.
Google Scholar
Baran, L., Hyla, M., & Kleszcz, B. (2019). Elastyczność psychologiczna. Polska adaptacja narzędzi pomiarowych dla praktyków i badaczy. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Bardeen, J.R., & Fergus, T.A., (2016). The interactive effect of cognitive fusion and experiential avoidance on anxiety, depression, stress and posttraumatic stress symptoms. Journal of Contextual Behavioral Science, 5(1), 1–6. http://dx.doi.org/10.1016/j.jcbs.2016.02.002.
Google Scholar
Brito-Marcelino, A., Oliva-Costa, E.F., Sarmento, S.C.P., & Andrade Carvalho, A.A. (2020).
Google Scholar
Burnout syndrome in speech-language pathologists and audiologists: a review. Revista Brasileira de Medicina do Trabalho, 18(2), 217–222.
Google Scholar
Chirkowska-Smolak, T. (2018). Polska adaptacja kwestionariusza do pomiaru wypalenia zawodowego OLBI. Studia Oeconomica Posnaniensia, 6(3), 27–47.
Google Scholar
Demerouti, E., Bakker, A.B., Vardakou, I., & Kantas, A. (2003). The convergent validity of two burnout instruments: A multitrait-multimethod analysis. European Journal of Psychological Assessment, 19, 12–23.
Google Scholar
Erenkfejt, K., Dudzińska, L., & Indyk, A. (2012). Wpływ środowiska pracy na powstanie wypalenia zawodowego. Medycyna Środowiskowa, 15(3), 121–128.
Google Scholar
Freudenberger, H.J. (1974). Staff burnout. Journal of Social Issues, 30, 159–165.
Google Scholar
Freudenberger, H.J. (1980). Burnout: The high cost of high achievement. Garden City, N.Y.: Anchor Press.
Google Scholar
Goubert, L., & Trompetter, H. (2017). Towards a science and practice of resilience in the face of pain. European Journal of Pain, 21, 1301–1315.
Google Scholar
Grzegorzewska, M.K. (2020). Uwarunkowania poczucia zdrowia, stresu i wypalenia zawodowego nauczycieli. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Guzy, A. (2020). Syndrom wypalenia zawodowego wśród nauczycieli w kontekście doświadczanych przez nich trudności głosowych. Logopedia Silesiana, 9, 1–26. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.01.
Google Scholar
Harris, R. (2019). Zrozumieć ACT. Terapia akceptacji i zaangażowania w praktyce. Transl. A. Sawicka-Chrapkowicz. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Hayes, S.C. (2020). Umysł wyzwolony. Transl. A. Sawicka-Chrapkowicz. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Hayes, S.C., Strosahl, K.D., & Wilson, K.G. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania: Proces i praktyka uważnej zmiany. Transl. M. Kapera. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Hayes, S.C., Luoma, J., Masuda, A., & Lillis, J. (2006). Acceptance and Commitment Therapy: Model, processes and outcomes. Behaviour Research and Therapy, 44, 1–25. https://doi.org/10.1016/j.brat.2005.06.006.
Google Scholar
Heszen, I., Sęk, I. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Huget, P. (2015). Profilaktyka syndromu wypalenia zawodowego nauczyciela. Polonistyka. Innowacje, 2, 93–101.
Google Scholar
Hofer, P.D., et al. (2018). Self-help for stress and burnout without therapist contact: An online randomised controlled trial. Work & Stress, 32(2), 189–208.
Google Scholar
Hosseinaei, A., Hassan, A., Ladan, F., Heidarei, A., & Mazaheri, M. (2013). Effects of group acceptance and commitment therapy (ACT)-based training on job stress and burnout. Iranian Journal of Psychiatry & Clinical Psychology, 19(2), 109–120.
Google Scholar
Kabat-Zinn, J. (2020). Życie – piękna katastrofa. Mądrością ciała i umysłu możesz pokonać stres, choroby, ból. Transl. R. Skrzypczak. Warszawa: Czarna Owca.
Google Scholar
Kirenko, J., & Zubrzycka-Maciąg, T. (2011). Współczesny nauczyciel. Studium wypalenia zawodowego. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Kleszcz, B., Dudek, J.E., & Białaszek, W., Ostaszewski, P., Bond, F.W. (2018). Właściwości psychometryczne polskiej wersji Kwestionariusza Akceptacji i Działania II (AAQ-II). Studia Psychologiczne, 56, (1), 1–20 DOI: 10.2478/V1067-010-0178-1.
Google Scholar
Mańkowska, B. (2018). Wypalenie zawodowe. Dylematy wokół istoty zjawiska oraz jego pomiaru. Polskie Forum Psychologiczne, 23(2), 430–445.
Google Scholar
Maslach, Ch. (2009). Wypalenie-w perspektywie wielowymiarowej. In: H. Sęk (ed.), Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie (pp. 13–31). Tłum. J. Radzicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Maslach, C., & Leiter, M.P. (2011). Prawda o wypaleniu zawodowym. Co robić ze stresem w organizacji. Transl. M. Guzowska-Dąbrowska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Mistretta, E.G., et al. (2018). Resilience training for work-related stress among health care workers. Journal of Environmental Medicine, 60(6), 559–568.
Google Scholar
Moen, F., Federici, R.A., & Abrahamsen, F. (2015). Examining possible relationships between mindfulness, stress, schooland sport performances and athlete burnout. International Journal of Coaching Science, 9(1), 3–19.
Google Scholar
Ruiz, F.J. (2010). A review of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) empirical evidence: Correlational, experimental psychopathology, component and outcome studies. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 10(1), 125–162.
Google Scholar
Sęk, H., & Heszen, I. (2012). Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Sikorska, I. (2017). Odporność psychiczna w ujęciu psychologii pozytywnej. Edukacja i terapia przez przygodę. Psychoterapia, 2(181), s. 75–86.
Google Scholar
Stanek, K.M. (2016). Wypalenie zawodowe pracowników socjalnych. Stan i uwarunkowania w aspekcie pracy zawodowej. Katowice: Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”.
Google Scholar
Steuden, S., Okła, W. (1998). Tymczasowy podręcznik do Skali Wypalenia Sił – SWS. Wydanie eksperymentalne. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Teasdale, J.D., Williams, M., & Segal, Z.V. (2016). Praktyka uważności. Ośmiotygodniowy program redukcji stresu oparty na uważności. Transl. J. Bilmin-Odrowąż. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Tipa, R.O, Tudose, C., & Pucarea, V.L. (2019). Measuring burnout among psychiatric residents using the Oldenburg Burnout Inventory (OLBI) instrument. Journal of Medicine and Life, 12(4), 354–360. doi: 10.25122/jml-2019-0089/.
Google Scholar
Tucholska, S. (2009). Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Walker, C.A. (2017). Acceptance and Commitment Therapy for Stress and Burnout: Evaluating the effect of the online training, PsyFlex for Behavioural Therapists [thesis, Master of Applied Psychology (MAppPsy), University of Waikato, Hamilton]. https://hdl.handle.net/10289/11247 [access: 5.03.2021].
Google Scholar