Baj-Lieder, M., & Ulman-Bogusławska, R. (2020). O rozwoju Mouthing, czyli polskie dzieci mogą wkładać rączki do buzi. Pestka i Ogryzek.
Google Scholar
Bernatowicz-Łojko, U., & Twardo, M. (2015). Karmienie piersią wcześniaka jako ważny element wczesnej interwencji w okresie noworodkowym i niemowlęcym. In: J. Błeszyński & D. Baczała (red.), Wczesna interwencja w logopedii (pp. 83–104). Harmonia Universalis.
Google Scholar
Bernstein, B. (1980). Socjolingwistyczne ujęcie procesu socjalizacji: uwagi dotyczące podatności na oddziaływania szkoły. In: G. Wales Shugar & M. Smoczyńska (eds.), Badania nad rozwojem języka dziecka (pp. 557–596). PWN.
Google Scholar
Broś, D.(2003). Od pierwszego krzyku do pierwszego słowa: Dwa podsystemy języka w rozwoju komunikacji werbalnej dziecka w okresie niemowlęcym. Audiofonologia, 23, 151–167.
Google Scholar
Charęzińska, A., & Szulc, J. (2019). Sensoryczne niemowlę. Mamania.
Google Scholar
Cieszyńska, J., & Korendo, M. (2007). Wczesna interwencja terapeutyczna: Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne.
Google Scholar
Coplan, J. (1995). Normal speech and language development: an overview. Pediatrics in Review, 16, 91–100.
Google Scholar
Cywińska, M. (2017). Opanowanie języka i mowy przez dziecko. In: M. Cywińska (ed.), Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka: Wybrane aspekty (pp. 13–32). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Czachorowska, D. (2021). Stymulacja rozwoju mowy dziecka do 3 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne.
Google Scholar
Gacka, E. (2018). Zapobieganie nieprawidłowościom w rozwoju artykulacji u dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 21, 125—140.
Google Scholar
Gacka, E. (2019). Podejście interakcyjne rodzic – dziecko w terapii opóźnień rozwoju mowy. Logopedia, 48, 271–285. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-eeab9c25-433f-4a6f-be1c-d004ba7d2f71
Google Scholar
Harwas-Napierała, B. (2006). Komunikacja interpersonalna w rodzinie. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Indrayani, N. (2016). Language development at early childhood. International Conference on Education (IECO) Proceeding, 1, 279–289. https://core.ac.uk/reader/229218143
Google Scholar
Jastrzębowska, G., & Pelc-Pękała, O. (2003). Metodyka ogólna diagnozy i terapii logopedycznej. In: T. Gałkowski & G. Jastrzębowska (eds.), Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, (vol. 2, pp. 285–309). Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Google Scholar
Kamińska, B., & Siebert, B. (2012). Podstawy rozwoju mowy u dzieci. Forum Medycyny Rodzinnej, 6(5), 236–243.
Google Scholar
Kondraciuk, A., Manias, S., Misiuk, E., Kraszewska, A., Kosztyła-Hojna, B., Szczepański M., Cybulski M. (2014). Impact of the orofacial area reflexes on infant’s speech development. Progress in Health Sciences, 4(1), 188–194.
Google Scholar
Kuszak, K. (2011). Kompetencje komunikacyjne dzieci w okresie późnego dzieciństwa w aspekcie rozwojowym. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Kondraciuk, A., Manias, S., Misiuk, E., Kraszewska, A., Kosztyła-Hojna, B., Szczepański, M., & Cybulski, M. (2014). Impact of the orofacial area reflexes on infant’s speech development. Progress in Health Sciences, 4(1), 188–194. https://www.umb.edu.pl/photo/pliki/progress-file/phs/phs_2014_1/188-194_kondraciuk.pdf
Google Scholar
Malicka, I. (2014). Wstępne podsumowanie badań zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym z dysfunkcją fazy połykania i oddychania. Logopedia Silesiana, 3, 241–249.
Google Scholar
Meroń, K. (2012). Wczesna interwencja logopedyczna. In: J. Skibska & D. Larysz (eds.), Neurologopedia w teorii i praktyce. Wybrane zagadnienia diagnozy i terapii dziecka (pp. 22–37). Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej.
Google Scholar
Michalczyk, A. (2018). The role of modern information technology in speech therapy of hearing-impaired children. Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej, 11, 98–115.
Google Scholar
Michalczyk, A. (2020). Muzyka w komunikacji, komunikacja w muzyce. In: K. Plutecka & A. Gagat-Matuła (eds.), Komunikowanie się społeczne osób zagrożonych marginalizacją – konteksty teoretyczne u praktyczne rozwiązania (pp. 119–136). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Nehring-Gugulska, M. (2015). Protokół oceny umiejętności ssania piersi – narzędzie przydatne czy nie? Analiza wstępna. In: J. Błeszyński & D. Baczała (eds.), Wczesna interwencja w logopedii (pp. 91–104). Harmonia Universalis.
Google Scholar
Olejnik-Krupa, E. (2019). Rodzinne uwarunkowania rozwoju językowego w pierwszych latach życia dziecka. Wychowanie w Rodzinie, 21(2), 213–226.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska, D. (2011). O ćwiczeniach tak zwanej pionizacji języka. In: M. Michalik (ed.), Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy (pp. 209–222), Nowa Logopedia 2, Collegium Columbinum.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska, D. (2013). Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów: Motywacje i główne założenia. Logopedia, 42, 35–67.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska, D. (2015). Prototypowe doświadczenia orofacjalne. Logopedia, 43–44, 43–61.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska, D., (2017). Dyslalia obwodowa: Diagnoza i terapia logopedyczna wybranych form zaburzeń, Wydawnictwo Ergo-Sum.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska, D. (2019). Efektywność terapii dyslalii: Logopedyczno-lingwistyczna analiza wyników badań. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska, D. (2021). Dyslalia obwodowa. Diagnoza i terapia logopedyczna wybranych form zaburzeń. Ergo Sum.
Google Scholar
Przybyla, O. (2015). Postępowanie logopedyczne w przypadku noworodków i niemowląt. In: S. Grabias, J. Panasiuk, & T. Woźniak (eds.), Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego (pp. 555–599). Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Przybyla, O. (2016). Procesy przetwarzania sensorycznego w stymulowaniu rozwoju małego dziecka. In: K. Kaczorowska-Bray, & S. Milewski (eds.), Wczesna interwencja logopedyczna (pp. 100–117). Harmonia Universalis.
Google Scholar
Przybyla, O., & Kasica-Bańkowska, K. (2016). Wychowanie słuchowe małego dziecka. In: K. Kaczorowska-Bray, & S. Milewski (eds.), Wczesna interwencja logopedyczna (pp. 546–570). Harmonia Universalis.
Google Scholar
Rygielska, A. (2015). Wczesna interwencja logopedyczna – kiedy i jak? In: J. Błeszyński & D. Baczała (ed.), Wczesna interwencja w logopedii (pp. 43–56). Harmonia Universalis.
Google Scholar
Siedlaczek-Szwed, A., & Jałowiecka-Frania, A. (2016). Wielodyscyplinarny model stymulowanie rozwoju językowego dziecka. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica, 7, 22–27.
Google Scholar
Skalny, M. (2017). Bobomigi i komunikacja niewerbalna matki z dzieckiem w okresie niemowlęcym. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica, 9, 30–36.
Google Scholar
Smoczyńska, M., Krajewski, G., Łuniewska, M., Haman, E., Bulkowski, K., Kochańska, M. (2015). Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK): Słowa i Gesty, Słowa i Zdania: Podręcznik. Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Wasilewa, N. (2008). Forms of stimulation of the early speech and language development of children: Conference materials: Verbal Communication Disorders (Prevention, Detection and Treatment), at: Bulgaria, Sofia, New Bulgarian University. https://www.researchgate.net/publication/333931257_Forms_of_Stimulation_of_the_Early_Speech_and_Language_Development_of_Children
Google Scholar
Wilson, H. E., Nerren, J. W., & Abel, C. D. (2015). Language stimulation techniques for three-year old and four-year-old children: patterns of language development. Dialog, 18(1), 118–134.
Google Scholar
Wołosiuk, B. (2015). Rola rodziców w profilaktyce logopedycznej. Rozprawy Społeczne, 1(9), 5–11.
Google Scholar