Aitchison, J. (1991). Ssak, który mówi. Wstęp do psycholingwistyki. Tłum. M. Czarnecka. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Bartkowska, T. (1968). Rozwój wymowy dziecka przedszkolnego jako wynik oddziaływań wychowawczych rodziny i przedszkola. Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Google Scholar
Baudouin de Courtenay, J. (1974). Spostrzeżenia nad językiem dziecka. M. Chmura-Klekotowa (Wybór i opracowanie). Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN.
Google Scholar
Błachnio, K. (1987). Struktura i dynamika logoterapii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Google Scholar
Bryndal, M. (2015). Fonologiczna interpretacja procesów doskonalenia wymowy dziecięcej na tle współczesnych teorii fonologicznych. Komlogo.
Google Scholar
Chomsky, N. (1995). O strukturach poznawczych i ich rozwoju – odpowiedź na wykład Piageta.W: Noama Chomsky’ego próba rewolucji naukowej. Antologia tekstów. Wybór K. Rosner. Język i jego nabywanie. Debata między Jeanem Piagetem i Noamem Chomskym (t. 1, s. 46–71). Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
Google Scholar
Chomsky, N. (1996). Lingwistyka i dziedziny pokrewne: osobisty punkt widzenia. W: Noama Chomsky’ego próba rewolucji naukowej. Antologia tekstów. Wybór K. Rosner. Generatywny program badań nad umysłem ludzkim (t. 2, s. 3–35). Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
Google Scholar
Demel, G. (1996). Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Demelowa, G. (1987). Elementy logopedii. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Dołęga, Z. (2003). Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa – prawidłowości rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Emiluta-Rozya, D. (1994). Wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Google Scholar
Humboldt, W., von (1988). On language: The diversity of human language structure and its influence on the mental development of mankind. Cambridge University Press.
Google Scholar
Ilg, F. L. (1958). Child behavior: [a realistic guide to child behavior in the vital formative years from birth to ten]. Dell Publishing Company.
Google Scholar
Ingram, D. (1979). Phonological patterns in the speech of young children. W: P. Fletcher, M. Garman (eds.), Language acquisition (s. 133–148). Cambridge University Press.
Google Scholar
Kaczmarek, L. (1982). Nasze dziecko uczy się mowy. Wydawnictwo Lubelskie.
Google Scholar
Kania, J. T. (1982). Szkice logopedyczne. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Kielar-Turska, M. (2012). Rozwój sprawności językowych i komunikacyjnych. W: E. Czaplewska, S. Milewski (red.), Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki (s. 15–63). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Krajna, E. (1998). Lingwistyczne podstawy opracowania logopedycznego testu artykulacyjnego. Investigationes Linguisticae, 4, 5–22.
Google Scholar
Łobacz, P. (1996). Polska fonologia dziecięca. Studia fonetyczno-akustyczne. Wydawnictwo Energeia.
Google Scholar
Łobacz, P. (2005). Prawidłowy rozwój mowy dziecka. W: T. Gałkowski, E. Szeląg, G. Jastrzębowska (red.), Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki (s. 231–268). Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Google Scholar
Milewski, S. (1998). Nagłosowe grupy spółgłoskowe w tekstach mówionych dzieci w wieku przedszkolnym. W: I. Nowakowska-Kempna (red.), Logopedia jako nauka interdyscyplinarna – teoretyczna i stosowana (s. 175–211). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Milewski, S. (1999). Lingwistyczne i dydaktyczne aspekty analizy fonemowej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Milewski, S. (2001). Śródgłosowe grupy spółgłoskowe w tekstach mówionych dzieci w wieku przedszkolnym. W: S. Grabias (red.), Zaburzenia mowy (t. 1, s. 216–252). Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Milewski, S. (2005). Grupy spółgłoskowe w języku mówionym dzieci przedszkolnych. Logopedia, 43, 11–36.
Google Scholar
Milewski, S. (2007). Wygłosowe grupy spółgłoskowe w tekstach mówionych dzieci w wieku przedszkolnym. W: E. Breza, A. Lica, Z. Lica (red.), Opuscula linguistica Georgio Treder dedicate (s. 332–340). Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Mystkowska, H. (1959). Kształcenie wymowy dzieci w przedszkolu. Ćwiczenia ortofoniczne. Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Google Scholar
Przetacznikowa, M. (1968). Rozwój struktury i funkcji zdań w mowie dziecka. W: S. Szuman (red.), O rozwoju języka i myślenia dziecka (s. 383–629). Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Rocławski, B. (1981). System fonostatystyczny współczesnego języka polskiego. Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Google Scholar
Rocławski, B. (1986a). Poradnik fonetyczny dla nauczycieli. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Rocławski, B. (1986b). Zarys fonologii, fonetyki, fonotaktyki i fonostatystyki współczesnego języka polskiego. Wydawnictwo Uczelniane Uniwersytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Skorek, E. M. (2003). Reranie. Profilaktyka, diagnoza, korekcja. Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Smółka, L. (2004). Kompetencja komunikacyjna dzieci sześcio-siedmioletnich. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Google Scholar
Sołtys-Chmielowicz A. (1998). Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka. Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Styczek, I. (1979). Logopedia. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Zarębina, M. (1994). Język polski w rozwoju jednostki. Wydawnictwo Glottispol.
Google Scholar