Agnieszka Wątorek
awat-73@o2.pl
Bio Statement (e.g., department and rank)
doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa – jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie – ob. Uniwersytetu Pedagogicznego (Pedagogika specjalna, 1999 r., Logopedia, 2002 r., Nowoczesne kierowanie i zarządzanie oświatą, 2004 r.), Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (Neurologopedia, 2006 r.) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego (Językoznawstwo – studia III stopnia, 2013 r.). Autorka od szesnastu lat zajmuje się edukacją, terapią i wspieraniem aktywności twórczej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie. Ponadto zajmuje się kształceniem kandydatów do zawodu nauczyciela-oligofrenopedagoga, logopedy i neurologopedy (Uniwersytet Pedagogiczny im Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego). Spod pióra Agnieszki Wątorek wyszła książka Kompetencja językowa uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną (2014), zbiór scenariuszy przedstawień na szkolną sceną, pt. Dialogi wierszem pisane na okazje wciąż te same (2005) oraz kilkanaście artykułów naukowych na temat funkcjonowania psychospołecznego uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.