Baker S., Scott J.: Sociocultural and Academic Considerations for School‑Aged/Deaf and Hard of Hearing Multilingual Learners: A Case Study of a Deaf Latina. “Ammerican Annals of the Deaf” 2016 Spring, vol. 161, no. 1, s. 43–55.
Google Scholar
Chronowska M. et al.: Pismo Migowe. Podręcznik do nauki SignWritingu. Kraków, Fundacja Rozwoju Regionalnego Viribus Unitis 2012.
Google Scholar
Długołęcka L.: SignWriting – pismo migowe, które zachwyca Głuchych na całym świecie. „Świat Ciszy” 2004, nr 9, s. 8–11.
Google Scholar
Eriksson P.: The History of Deaf People: A Source Book. Örebro, Dauer 1998.
Google Scholar
Fabisiak S.: Przejawy imitacyjności w systemie gramatycznym Polskiego Języka Migowego. „Living-Varia” 2010, t. 5, nr 1 (9), s. 183–192.
Google Scholar
Gardner H.: Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. [Przeł. A. Jankowski]. Poznań, Media Rodzina 2002.
Google Scholar
Irasiak A.: Edukacja dwujęzyczna dla rozwoju językowego dzieci Głuchych w kontekście założeń edukacji międzykulturowej. „Forum Oświatowe” 2015, nr 27 (1), 29–42.
Google Scholar
Kirejczyk K.: Ewolucja systemów kształcenia dzieci głuchych. Warszawa, Nasza Księgarnia 1967.
Google Scholar
Kucharska K.: „Wpływ pisma migowego na rozumienie tekstu przez osoby g/Głuche” [praca licencjacka]. Opieka nauk. A. Czyż. Kraków, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie 2016.
Google Scholar
Łozińska S.: Języki migowe jako przedmiot badań. W: Lingwistyka przestrzeni i ruchu. Komunikacja migowa a metody korpusowe. Red. P. Rutkowski, S. Łozińska. Warszawa, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego 2014, s. 37–48.
Google Scholar
Mreńca E.: Podsumowanie konferencji naukowej „Głusi jako mniejszość językowa i kulturowa”. „Niepełnosprawność – Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania” 2015, 4 (17), s. 118–126.
Google Scholar
Punch R.: Employment and Adults Who Are Deaf or Hard of Hearing: Current Status and Experiences of Barriers, Accommodations, and Stress in the Workplace. “American Annals of the Deaf” 2016 Summer, vol. 161, no. 3, s. 384–397.
Google Scholar
Rutkowski P.: Cele i zakres działań Pracowni Lingwistyki Migowej UW. W: Lingwistyka przestrzeni i ruchu. Komunikacja migowa a metody korpusowe. Red. P. Rutkowski, S. Łozińska. Warszawa, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego 2014, s. 7–13.
Google Scholar
SingPuddle Online: http://www.signbank.org/SignPuddle1.6/searchword.php?ui=1&sgn=5&sid=31&sTrm=you&type=any&sTxt=&sSrc=& [data dostępu: 15.04.2017].
Google Scholar
Sutton’s Movement Writing Site: http://www.movementwriting.org/ [data dostępu: 15.04.2017].
Google Scholar
Szczepankowski B.: Niesłyszący – Głusi – Głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 1999.
Google Scholar
Tomaszewski P.: Podstawowe dane lingwistyczne i socjolingwistyczne na temat naturalnego języka migowego. „Studia nad Językiem Migowym” 2007, nr 1, s. 5–38.
Google Scholar
Wang Q. et al.: Case Studies of Multilingual/Multicultural Asian Deaf Adults: Strategies for Success. “Ammerican Annals of the Deaf” 2016 Spring, vol. 161, no. 1, s. 67–88.
Google Scholar
Wilimborek B.: Nauczanie języka migowego osób słyszących. „Języki w Europie” 2015, 4, 115–118.
Google Scholar