Grabias S.: Język, poznanie, interakcja. W: Język. Interakcja. Zaburzenia mowy. Metodologia badań. Seria: Mowa. Teoria – Praktyka. Red. T. Woźniak, A. Domagała. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej 2007, s. 355–377.
Google Scholar
Grabias S.: Język w zachowaniach społecznych. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej 2003.
Google Scholar
Grabias S.: Postępowanie logopedyczne. Standardy terapii. W: Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Red. S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej 2015, s. 13–35.
Google Scholar
Grycman M.: Efektywność stosowania systemów komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci i młodzieży z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się na przykładzie Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie. W: Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Red. J. J. Błeszyński. Kraków, Impuls 2006, s. 119–160.
Google Scholar
Grycman M.: Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wraz z propozycjami strategii terapeutycznych. Kraków, Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania 2014.
Google Scholar
Grycman M., Kaczmarek B.B.: Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej). Kraków, Impuls 2014, s. 120, s. 122–123.
Google Scholar
Hill I.: A case study model for augmentative and alternative communication outcomes. “Assistive Technology Outcomes and Benefits” 2006, no. 3, s. 53–65.
Google Scholar
Jastrzębowska G., Pelc‑Pękala O.: Metodyka ogólna diagnozy i terapii logopedycznej. W: Logopedia. Pytania i odpowiedzi. T. 2. Red. G. Jastrzębowska, T. Gałkowski. Opole, Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego 2003, s. 309–345.
Google Scholar
Konstantareas M.M.: Autistic Children Exposed to Simultaneous Communication Training: A Follow‑Up. “Journal of Autism and Developmental Disorders” 1987, vol. 17, no. 1, s. 115–131.
Google Scholar
Kurcz I.: Psychologia języka i komunikacji. Warszawa, Scholar 2005.
Google Scholar
Lamontagne M., Routhier F., Auger C.: Team consensus concerning important outcomes for augmentative and alternative communication assistive technologies: A pilot study. “Augmentative and Alternative Communication” 2013, no. 29, s. 182–189.
Google Scholar
Lechowicz A.: Komputerowe wspomaganie procesu komunikacji niewerbalnej dzieci z wieloraką niepełnosprawnością. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2005.
Google Scholar
Lerna A. et al.: Long‑term effects of PECS on social‑communicative skills of children with autism spectrum disorders: A follow‑up study. “International Journal of Language and Communication Disorders” 2014, no. 49, s. 478–485.
Google Scholar
Matczak A.: Zarys psychologii rozwoju. Warszawa, Wydaw. Akademickie „Żak” 2003.
Google Scholar
Panasiuk J.: Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej 2012.
Google Scholar
Schlosser R.: Social validation of interventions in augmentative and alternative communication. “Augmentative and Alternative Communication” 1999, no. 15, s. 234–248.
Google Scholar
Schlosser R., Wendt O.: Effects of augmentative and alternative communication intervention on speech production in children with autism: A systematic review. “American Journal of Speech‑Language Pathology” 2008, no. 17, s. 212–230.
Google Scholar
Smyczek A.: Zastosowanie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC approache) w terapii małych dzieci zagrożonych poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się. W: Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Red. J.J. Błeszyński. Kraków, Impuls 2006, s. 71–109.
Google Scholar
Thomas‑Stonell N. et al.: Communicative participation changes in pre‑school children receiving augmentative and alternative communication intervention. “International Journal of Speech‑Language Pathology” 2015, vol. 18, issue 1, s. 32–40.
Google Scholar
Wygotski L.: Myślenie i mowa. Warszawa, PWN 1989.
Google Scholar