Opublikowane: 2020-11-02

Rozwój glottodydaktyki 
a kształcenie nauczycieli języków obcych

Hanna Komorowska Logo ORCID

Abstrakt

The article presents the results of the latest research in glottodidactics that can be used while planning and organizing professional training for foreign language teachers. It raises questions that have not been fully discussed yet and presents expectations about teachers’ abilities as well as training needs of teachers working in Poland and abroad. The author of the article analyses a development of foreign language teachers training in Poland over past twenty­­five years pointing out its strengths and weaknesses. The author presents the conclusions that could improve teacher education and meet specific needs of foreign language teachers.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Komorowska, H. (2020). Rozwój glottodydaktyki 
a kształcenie nauczycieli języków obcych. Postscriptum Polonistyczne, 16(2), 11–29. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10208

Tom 16 Nr 2 (2015)
Opublikowane: 2020-11-02


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.