Anthony E.M., 1963, Approach, method and technique, „ELT Journal”, No. 17 (2).
Google Scholar
Beacco J.C., 2007, L’approche par compétences dans l’enseignement des langues: enseigner à partir du Cadre européen de référence pour les langues, Paris.
Google Scholar
Canale M., Swain M., 1980, Theoretical Bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testing, „Applied Linguistics”, No. 1.
Google Scholar
Defays J.M., 2003, Le français langue étrangère et seconde. Enseignement et apprentissage, Spirmont.
Google Scholar
DroździałSzelest K., Pawlak M., 2007, When I think about grammar… Exploring English department students’ beliefs about grammar, grammar learning and grammar teaching, w: Pawlak M., red., Studies in Pedagogy and Fine Arts. Special issue: Exploring focus on form in language teaching, Poznań–Kalisz.
Google Scholar
Ellis R., 2003, TaskBased Language Learning and Teaching, Oxford.
Google Scholar
Estaire S., 2009, El aprendizaje de lenguas mediantetareas: de la programación al aula, Madrid.
Google Scholar
Harmer J., 2001, The Practice of English Language Teaching, London.
Google Scholar
Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych, Kraków.
Google Scholar
Komorowska H., 1999, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.
Google Scholar
Krajka J., 2009, Lekcja a metoda nauczania. Modele lekcji języka obcego, w: Komorowska H., red., Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa.
Google Scholar
Nunan D., 1989, Designing Tasks for the Communicative Classroom, Cambridge.
Google Scholar
Pfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań.
Google Scholar
Puren Ch., 2005, Domaines de la didactique des languescultures: entrées libres, „Les Cahiers Pédagogiques”, No 437.
Google Scholar
Puren Ch., 2006, L’évolution historique des approches en didactique des languescultures, ou comment faire l’unité des ‘unitésdidactiques’, http://www.tesolfrance.org/articles/Colloque05/Puren05.pdf [dostęp: 24.04.2014].
Google Scholar
Robert J.P., Rosen E., Reinhardt C., 2011, Faire classe en FLE. Une approche actionnelle et pragmatique, Paris.
Google Scholar
Rada Europy: Coste D., North B., Sheils J., Trim J., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: nauczanie, uczenie się, ocenianie, przeł. Martyniuk W., Warszawa.
Google Scholar
Seretny A., 2006, Metody nauczania języków obcych a nauczanie języka polskiego – zarys, w: Lipińska E., Seretny A., red., Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Skehan P., 1996, A Framework for the Implementation of Taskbased Instruction, „Applied Linguistics”, No. 17.
Google Scholar
Węglińska M., 2009, Jak przygotować się do lekcji?, Kraków.
Google Scholar
Willis J., 1996, A Framework for TaskBased Learning, London.
Google Scholar
Woodward T., 2001, Planning Lessons and Courses. Designing sequences of work for the language classroom, Cambridge.
Google Scholar